Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-22, 07:21   #841
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Men ansiktsgjenkjenning (iPhone), så går pålogging til Vigilo med et blikk. Men at det er et makkverk av en app? Ja! Får melding om at det er kommet en melding, logger meg inn, men da er ikke meldingen kommet enda, den tar gjerne et minutt.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 31-08-22, 11:01   #842
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vigilo har jeg vel med-gruffet om tidligere. Vurderte nesten hjemmeskole fulltid.

Jeg gruffer over e-post fra kulturskolen om hvor viktig det er at alle pianoelevene har piano og øve på og at [insert fet skrift] keyboard ikke er bra nok. Ungen min er på år to av undervisning og har enda ikke brukt den pedalen, dessuten må det da være mulig å tilby lavterskel for de uten råd til piano?!? Ærlig talt.

Gammel 31-08-22, 11:09   #843
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ukeplanene legges som vedlagt fil til meldingen kontaktlærerne sender hver fredag så det er ingen mulighet for å bokmerke. Jeg misliker Vigilo i seg selv, men synes det verste er at jeg ikke får beskjed når det kommer inn meldinger. Rett etter at Vigilo kom valgte to av tre kontaktlærere å bruke epost i stedet (noe jeg langt foretrekker) fordi de ikke syntes Vigilo fungerte bra nok, men nå har dessverre alle gått over til Vigilo (sikkert fordi de må).

Gammel 31-08-22, 12:33   #844
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hos oss er det showbie som er kommunikasjonskanalen for lekseplaner og beskjeder fra skolen.

Pr nå går ungene mine fortsatt i 1 og 5 klasse der, ikke 2 og 6. Og de eneste to meldingene jeg får varsel om er fra 6a (som har læreren hun hadde i fjor, den ungen som nå går i 6b) men jeg får ikke faktisk lese det da, bare varsel om noe som jeg ikke har tilgang til

det skal visst gå seg til etterhvert.

Ungdomsskolen sender epost hver mandag, i fjor sendte de en fredager også med "hvordan har uka gått" oppsummering, men det har ledelsen bestemt at de skal slutte med, bare mandagsmailer fremover.

Men opp mot barneskolen hvor altså vi ikke skal bruke lærerens epost (den kommunale jobb-eposten ja. Skal ikke benyttes) og ikke telefonnummer (det er privat, så det skjønne jeg, men frem til nå har det vært måten skolen har ønsket varsel om syke unger) Fravær skal registreres i ist home, før 8.15, og trenger vi få tak i ungen pga en hastetime til lege eller lignende, så må vi ringe. Til telefonnummeret som gjelder 5-7 klasse, som kanskje noen tar, ellers settes vi over til administrasjonen. Så lenge vi ringer mellom 8 og 15.30 da, utenom der er ikke telefonen betjent.

Så, å faktisk få tak i læreren og gi en beskjed om noe ugreit som har skjedd på skolen, som man erfaringsvis ikke får vite om før man kommer hjem fra jobb, er altså ikke mulig før neste skoledag med mindre man er så heldig å klare å få tak i læreren mellom 8 og 8.30 da, det er jo ikke som om det er andre ting som skjer, både for foreldre og lærere den halvtimen.... Og uansett å få gitt en beskjed til læreren vil antakelig ca alltid gå via administrasjonen. Super-enkelt.

vi får nå se om noen uker, dere må for all del si fra om dere synes dette er for tungvindt, sa læreren. Så, ehh, tror ikke hun heller synes det va sånn den aller beste løsningen.

Man kan melde fravær i ist home, men man kan ikke skrive noe om hvorfor og all den tid det er foreldre-verrifisert sykdom etc som er gyldig fravær da så må vi jo forklare at det er noe sånt ikke bare "vi hadde lyst på fri den fredagen og påfølgende mandag, for vi skal på tur"

Så da må vi.... ehh.... ringe rektor da? (eller, det er vel inspektøren som tar den)

Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av hodet. Jeg lurer påom de muligens har vippet bittelitt over på feil side her. fra å kunne bruke lærers private mobil døgnet rundt, til å kunne ringe administrasjonen 8-1530 og ikke lov å sende epost?

Gammel 31-08-22, 14:00   #845
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Vigilo har jeg vel med-gruffet om tidligere. Vurderte nesten hjemmeskole fulltid.

Jeg gruffer over e-post fra kulturskolen om hvor viktig det er at alle pianoelevene har piano og øve på og at [insert fet skrift] keyboard ikke er bra nok. Ungen min er på år to av undervisning og har enda ikke brukt den pedalen, dessuten må det da være mulig å tilby lavterskel for de uten råd til piano?!? Ærlig talt.

Utfordringen med piano er vel ikke prisen, men at hvis du vil ha det gratis så må du selv bære det ned fra 5. etasje i en blokk uten heis.

Men mest inne for å si at i kulturskolen vår så var det aldri en eneste kommentar på at ungen spilte på et brukt, elektrisk piano. Det hadde riktignok pedaler, men jeg tror aldri de ble brukt.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 31-08-22, 14:26   #846
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Enda større utfordring enn å frakte det ned fra 5. etasje ville gjemme hos oss være å få plass til det... Like greit ungene mine spiller tverrfløyte...

Gammel 31-08-22, 16:55   #847
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal omorganiseres på jobb, og jeg orker ikke det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 31-08-22, 16:57   #848
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare må guffe litt over at jeg er tatt ut i streik, selv om jeg selvsagt støtter streiken. Selv om det er 7 år siden sist vi ble tatt ut, så føles det som i fjor.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 31-08-22, 18:40   #849
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Utfordringen med piano er vel ikke prisen, men at hvis du vil ha det gratis så må du selv bære det ned fra 5. etasje i en blokk uten heis.

Men mest inne for å si at i kulturskolen vår så var det aldri en eneste kommentar på at ungen spilte på et brukt, elektrisk piano. Det hadde riktignok pedaler, men jeg tror aldri de ble brukt.

Jeg tenker at også barn i 5. etasje eller som bor seks stykker i en treroms og har lite plass burde kunne lære piano så jeg ble ganske trassig av den mailen.

Gammel 31-08-22, 19:56   #850
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Den forbanna psyken.

Sist redigert av star : 31-08-22 kl 20:21.
star er ikke aktiv  
Gammel 31-08-22, 20:38   #851
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg bare må guffe litt over at jeg er tatt ut i streik, selv om jeg selvsagt støtter streiken. Selv om det er 7 år siden sist vi ble tatt ut, så føles det som i fjor.

Jeg, også. Jeg liker ikke uforutsigbarheten, og ikke at det plutselig popper inn sms med fellesaktiviteter man forventes å delta på samme dag eller dagen etter. Uforutsigbarhet generelt er det verste jeg vet.

Gammel 31-08-22, 20:49   #852
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

En kollega jeg ikke har visst om før i dag har juksenummerert viktige ting isteden for å få dem inn ordentlig i arkivsystemet vårt. Heldigvis fant jeg dem et annet sted, så nuh blir det bra. Må ha møte med hen da.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 31-08-22, 21:01   #853
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg, også. Jeg liker ikke uforutsigbarheten, og ikke at det plutselig popper inn sms med fellesaktiviteter man forventes å delta på samme dag eller dagen etter. Uforutsigbarhet generelt er det verste jeg vet.

Helt enig. Jeg liker ikke annerledesdager i det hele tatt. Jeg vil vite og planlegge det jeg skal gjøre.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 31-08-22, 21:17   #854
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bah. At man forventes å samarbeide i grupper med andre studenter. Noen av oss er bare ikke sånn skapt

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 31-08-22, 21:46   #855
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Bah. At man forventes å samarbeide i grupper med andre studenter. Noen av oss er bare ikke sånn skapt

Bare å sende mail til foreleser og si at pga sånn og sånn må jeg gjøre oppgaven alene. Ikke noe problem det.

Gammel 31-08-22, 22:23   #856
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Nå kom jeg på at pappa måtte skjære ut en stor del av dørkarmen på verandadøra for å få inn (og senere ut) pianoet jeg kjøpte meg for egne penger. Når jeg tenker tilbake på det, så kan jeg ikke fatte at han gadd det?!

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 01-09-22, 13:30   #857
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sykkelen som kostet 10 990,- ny, som jeg fikk for 5000,- på Finn, kjøpt 2017, brukt to sesonger. Først service og drivverk for 1590,-, så mye lyd når jeg tråkker, leverte inn, fikk den tilbake med nye klikkpedaler til 700,-. Like mye lyd, inn igjen og fikk den tilbake med nytt kulelager i går kveld til 1190,-. Syklet 20 km i dag tilslag, like mye lyd. . Er oppe i 3000,- for verksted og deler.

Gammel 01-09-22, 16:31   #858
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legekontoret mitt har fjernet muligheten for å bestille time på nett. For slike som meg betyr det at terskelen for å be om hjelp plutselig ble enormt høy. Såpass høy at jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal få det til.

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 01-09-22, 16:56   #859
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Legekontoret mitt har fjernet muligheten for å bestille time på nett. For slike som meg betyr det at terskelen for å be om hjelp plutselig ble enormt høy. Såpass høy at jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal få det til.

De har ikke løsning via helsenorge eller pasientsky eller noen av de løsningene?

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 01-09-22, 18:10   #860
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

De har ikke løsning via helsenorge eller pasientsky eller noen av de løsningene?

Nope. De hadde det før. Send melding til legekontor het den. Men den er borte vekk. Jeg bruker 14 dager på å greie å ta kontakt via den. Å ringe….. oh well. La oss si det sånn at det ikke skjer.

Floksa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.