Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-22, 21:37   #821
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Æsj, jeg kommer ikke i gang med trening igjen etter at jeg opererte bort hudkreften på nesa. Orker ikke, gidder ikke, vil ikke. Men jeg vil jo, og jeg vet at jeg får det bedre når jeg trener. Men jeg sliter skikkelig med å komme i gang igjen.

Jeg tok meg selv i nakken i dag, og kom meg på trening. Det er jo veldig godt når det er gjennomført. Forsøk å fokusere på det?

(Jeg vil heller ikke for tida, men jeg vet jo at jeg trenger det så innmari. Særlig når jeg jobber altfor mye. Da trenger jeg å trene styrke, for å sikre at ryggen ikke stivner.)

Gammel 29-08-22, 21:39   #822
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Heier på deg, Anne C!

Jeg gruffer litt over en treningsinstruktør på gruppetime som driver kollektiv avstraffelse. Hvis man tar en liten pause må alle gjøre ekstra øvelser. Så da ender jeg opp med lettere vekter i stedet for å pushe sånn at jeg ikke ødelegger. Vi er voksne mennesker og det er mitt valg om jeg vil daffe eller virkelig ta i.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 21:41   #823
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Heier på deg, Anne C!

Jeg gruffer litt over en treningsinstruktør på gruppetime som driver kollektiv avstraffelse. Hvis man tar en liten pause må alle gjøre ekstra øvelser. Så da ender jeg opp med lettere vekter i stedet for å pushe sånn at jeg ikke ødelegger. Vi er voksne mennesker og det er mitt valg om jeg vil daffe eller virkelig ta i.

Ai, det ville jeg sagt fra om!!

Gammel 29-08-22, 21:42   #824
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg burde vel ikke skrive dette i gruffetråden, men jeg grua meg noe så innmari til å trene i dag. Vi har nettopp omorganisert og jeg har en gjeng nye kolleger. Jeg forsøker å gi litt av meg selv, og fortalte hvor mye jeg grua meg. Og de to unge gutta (under 30 år) var skikkelig flotte: "Vi heier på deg Tjorven. Det er KJEMPEBRA at du går på trening. Det blir bra."

Det hjelper å ha heiagjeng.

Gammel 30-08-22, 07:09   #825
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Heier på deg, Anne C!

Jøss, kommer vedkommende rett fra rekruttskolen, eller? Hadde også meldt fra om det. Det gir jo ingen glede i å gå på trening, da.

Jeg gruffer over en snill og søt kollega, som pga kvalme i graviditet velger å spise lunsj på kontoret vi deler. Akkurat det gjør meg ingenting, jeg er ofte i kantinen da. Problemet er at brettet med matrester blir stående inne på kontoret til dagen er slutt. Vel, det lukter mer enn i kantinen..... hun er så snill og søt, at jeg tør ikke nevne noe, for da er jeg redd hun blir fryktelig lei seg for at dette har vært plagsomt lenge.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 30-08-22, 07:46   #826
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje du bare kan tilby deg å rydde det vekk?

Gammel 30-08-22, 08:43   #827
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kanskje du bare kan tilby deg å rydde det vekk?

Ja, jeg tror jeg må ta den varianten.

Gammel 30-08-22, 08:44   #828
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heier på deg, Anne C!

Der har du en situasjon der jeg ville ha sett hardt på instruktøren og sagt "serr" akkurat som ungene gjør og fortsatt med mitt. Jeg sitter og småhumrer her for meg selv. At en instruktør skal kunne bestemme det, lizzom.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 30-08-22, 09:40   #829
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Ja, jeg tror jeg må ta den varianten.

Hvis hun ligner meg, så er alt av aktivitet kvalmeutløsende, så da blir hun sikkert glad om du tilbyr deg, i hvert fall om du gjør det med det som utgangspunkt.

Gammel 30-08-22, 09:58   #830
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis hun ligner meg, så er alt av aktivitet kvalmeutløsende, så da blir hun sikkert glad om du tilbyr deg, i hvert fall om du gjør det med det som utgangspunkt.

Takk, det var en lur tanke å legge i bakhodet mitt (har ikke vært gravid på 100 år).

Gammel 30-08-22, 10:54   #831
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ai, det ville jeg sagt fra om!!

Da har jeg gitt beskjed.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 30-08-22, 14:39   #832
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hva er i veien med regjeringa? De går til valg på bl.a. å stoppe oppsplittingen av jernbanen. Hvordan blir det da en god ide å dele Østlandet mellom Vy og Flytoget helt uten noen indisier på at det lønner seg for trafikantene?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 30-08-22, 14:46   #833
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kollega som alltid må komme med masse (dårlig) skjult skryt om hvor mye hen trener og hvor sunt hen spiser. Ganske usjarmerende.

Gammel 30-08-22, 17:48   #834
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Migreneanfall i dag, med aura og hodepine 😕
Hadde to anfall med kun aura og ett med aura og talevansker i fjor, fra juli til okt. Siden ingen ting før i dag.

Har ikke hatt hodepine ifbm migrene før, den er ikke grusomt vond, men mer murring og følelse av skikkelig stram badehette 🤪

Sannsynligvis hormonutløst pga overgangsalder mente fastlegen da jeg nevnte det i ei bisetning i vår.

Gammel 30-08-22, 17:56   #835
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 30-08-22, 19:39   #836
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vigilo.

Nå har dessverre ungdomsskolen også gått over til dette makkverket. Jeg får beskjed om meldinger i Vigilo kanskje 50% av gangene som betyr at jeg må logge inn rett som det er for å sjekke om det ligger noe der jeg ikke har fått med meg. Og det er rett og slett vanvittig irriterende at det skal være nødvendig å bruke bankID for å lese lekseplaner eller at det er turdag på torsdag.

Gammel 30-08-22, 20:59   #837
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer rett inn med fingeravtrykk på mobilen. Har ikke kommet så mange meldinger enda her, men med det lille som har kommet ser det ut til å fungere helt greit (nettopp gått over til dette vi også).

Ukeplanene ligger på et delt google-dokument da, så link til den har jeg bokmerket på kjøkken-pc-en.

Gammel 30-08-22, 21:17   #838
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ukeplanen her er flyttet fra Visma til onenote. Men jeg må jo inn på linken de har lagt i Visma for å komme inn. Hjelper ikke å bokmerke.

Gammel 30-08-22, 21:18   #839
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Er Visma og Vigilo det samme?

Gammel 30-08-22, 22:11   #840
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Er Visma og Vigilo det samme?

Nope

Anne C er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.