Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Camping - kva har eg ikkje tenkt på?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-22, 19:09   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Camping - kva har eg ikkje tenkt på?

Eg og ungen skal bu i hustelt på campingplass i seks netter.

Eg har:

• Telt
  • Luftmadrasser med el-pumpe
  • Soveposer
  • Campinglykt og hodelykter
  • Bærbar gassgrill, gasskjøkken med propanbluss pluss eit ekstra propanbluss
  • Oppvaskbalje med kost, zalo etc.
  • Servise og bestikk, kopper og glass
  • Samanleggbart bord og campingstoler
  • Førstehjelpsmappe
  • Gryter og steikepanne
  • Vanndunk
  • Tørkesnor
  • Powerbank
  • Det vi normalt har med oss på overnattingstur, hengekøyetur eller tur i skogen
  • Kjøleboks med 12v/230v

Er det noko eg må ha som eg har gløymd å tenke på?

Edit: Æsj, redigerte lista og øydela formatteringa.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.

Sist redigert av nokon : 16-07-22 kl 20:52.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 19:12   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Camping - kva har eg ikkje tenkt på?

Zalo, tørkehåndkle, antibac og oppvaskkost.

Gammel 16-07-22, 19:15   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøleboks?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 19:16   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Zalo, tørkehåndkle, antibac og oppvaskkost.

Ja, det ligg saman med det eg vanligvis har med på tur. Men takk, ville vore kjedelig å gløyme.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kjøleboks?

Ja, det har eg kjøpt på finn, gløymde å skrive på lista.

The glass is refillable.
Gammel 16-07-22, 19:20   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Pute?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 19:34   #6
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Isolerende lag mellom luftmadrass og menneske.

Gammel 16-07-22, 19:38   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laken og pute

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 19:56   #8
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi campet flere døgn for to år siden, hadde jeg tørrmat i en diger plastboks fra Ikea. Veldig praktisk. Det er lurt å ha noe å oppbevare sånt i, blir fort litt fuktig i telt.

Gammel 16-07-22, 20:03   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Prøv[/list]på slutten av lista.

Gammel 16-07-22, 20:24   #10
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Myggstift

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 20:31   #11
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Myggstift

Ja og en thermacell hvis dere skal sove i myggland. Jeg har hatt stor glede av et ullpledd de dagene vi har sittet ute på kvelden på campingplass.

Gammel 16-07-22, 20:49   #12
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Du trenger ett eller annet mellom deg, soveposen og luftmadrassen. Luftmadrass er fryktelig kaldt, selv i gode temperaturer. Jeg sov ofte på en luftmadrass på gjesterommet hos søsteren min en periode og holdt på å fryse meg fordervet selv i normal romtemperatur før jeg skjønte at man må ha et isolerende lag. Et ullteppe, saueskinn eller noe slikt gjør susen. Eventuelt en isomatte.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 20:52   #13
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Prøv[/list]på slutten av lista.

Den falt ut ja. Der ser du …

The glass is refillable.
Gammel 16-07-22, 20:54   #14
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Noterer. Mellomlag mellom meg og liggeunderlag har eg ikkje tenkt på. Lufttett boks var og lurt.

Thermacell og myggstift har eg bare gløymd å notere.

The glass is refillable.
Gammel 16-07-22, 21:09   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Noterer. Mellomlag mellom meg og liggeunderlag har eg ikkje tenkt på. Lufttett boks var og lurt.

Thermacell og myggstift har eg bare gløymd å notere.

Om du har et liggeunderlag som isolerer så tenger du ikke mellomlang, men har du en luftmadrass så tenger du det, for luft blir kaldt. Mitt oppblåsbare liggeunderlag derimot. Trenger ikke noe

Ellers surrer jeg raskt gjennom pakkelista mi nå. Antar at siden du har kjøleboks på strøm så passer du på å ha med lang nok, utendørs skjøteledning. Og overgang til sånn blå kontakt dersom det trengs der du skal campe. Jeg ville tatt med en liten vifteovn med veltesikring (biltema har en til en hundrelapp ca) for det kan bli kaldt i teltet når sola går ned. Vi slår den av når vi legger oss og førstemann opp slår den på dersom vi ikke ligger en plass hvor sola allerede har truffet teltet.

Litt praktisk kjøkkenutstyr, en skjærefjøl eller to, skarp kniv og brødkniv, et litermål kanskje? Grillklype etc. Jeg prioriterer en vannkoker også, det kan kokes vann på gassblusset men det tar tid, og til frokost et det opptatt med å steke egg og bacon, når man bare vil lage en kopp kaffi. Eller kakao, særlig på kvelden liker jeg en kopp kakao (jeg drikker ikke kaffi)
Også vil du ha kost og brett. Det blir mye sand og rusk i teltet.

Jeg har også lappesaker til telt og liggeunderlag, og universal - løsningen duck-tape, til Mcgyver-løsninger ved behov.

Gammel 16-07-22, 21:19   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Vannkoker hadde vi mye glede av. Hadde med sånn instant kakao. Veldig populært. Og rett i koppen.

Gammel 16-07-22, 21:41   #17
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skulle inn ig si skjøteledning, men ser at det er nevnt. Det gjorde at vi kunne se på film i teltet

Gammel 16-07-22, 22:34   #18
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eit teppe eller to. Likar å hive det over meg viss det er gufsete på dagtid, om kveldane og som lag mellom madrass og sovepose om natta.

Gammel 16-07-22, 22:40   #19
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ull, du skal vel tross alt være i Norge. Ullundertøy som pysj er nydelig.

Gammel 16-07-22, 23:31   #20
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ull, du skal vel tross alt være i Norge. Ullundertøy som pysj er nydelig.

Ull går under klede vi normalt pakker til tur. Men takk.

The glass is refillable.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.