Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

SAS - risikosport, eller løser det seg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-22, 23:14   #281
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

TUI ringte meg likevel med alternativ løsning i dag, så da fikk jeg "fasit" selv om jeg håpet jeg sparte dem for arbeid med ombooking av fly og hotell. I hvert fall ville vi ha kommet hjem over 2 døgn senere enn opprinnelig plan, og dermed gått glipp av tiden med storfamilien som vi nå har. Så veldig glad for at jeg ordnet hjemreise selv, selv om det innebar to færre dager ferie/på hotell i Kroatia.

Gammel 11-07-22, 23:53   #282
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Her luer vi på om vi tør bestille tur med Ving i august, de har Sas eller Sunclasses. Ikke alltid det står hvem. Skal, skal ikke?

Gammel 12-07-22, 00:10   #283
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

På Ving står det alltid hvilket selskap som flyr (om du ser på avganger øverste, så mener jeg selskap alltid står der). Om streiken avsluttes så hadde jeg tatt sjansen… en kollega flydde med Sunclass nylig, og var veldig fornøyd. Nytt fint fly og veldig hyggelige ansatte ombord.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 00:16   #284
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi fløy med Sunclass og var også veldig fornøyd med det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 15:18   #285
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

OK, vi har bestilt 12 netter på Sunny Beach. Beggars can't be choosers osv. Drar til uka. Ikke SAS i det minste. Leser tråden til Candy for inspo:
http://www.foreldreportalen.no/forum...=Charter-candy

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 16:14   #286
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

OK, vi har bestilt 12 netter på Sunny Beach. Beggars can't be choosers osv. Drar til uka. Ikke SAS i det minste. Leser tråden til Candy for inspo:
http://www.foreldreportalen.no/forum...=Charter-candy

Gammel 12-07-22, 17:13   #287
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Vi har tur på fredag, om de blir enige i morgen, har dere noen som helst tro på at de begynner og fly igjen på fredag?
Min er dårlig.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 17:15   #288
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste et sted at det kan ta to-tre dager før alt er i gang, men det kan jo hende flyet og mannskapet dere skal reise med er der de skal være og kan sette i gang med en gang?

Det er veldig kjipt å få ferien kansellert.

Gammel 12-07-22, 17:42   #289
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg leste et sted at det kan ta to-tre dager før alt er i gang, men det kan jo hende flyet og mannskapet dere skal reise med er der de skal være og kan sette i gang med en gang?

Det er veldig kjipt å få ferien kansellert.

Takk for svar, det er det jeg tenker og, at det tar sikkert litt tid og komme igang.
Takk for klem, det er kjipt, skikkelig kjipt. (I landsproblem, jeg vet, men likevel.)

Gammel 12-07-22, 18:09   #290
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Vårt fly hjem fra Sardinia i morgen er kansellert. Fikk melding i morges om at de jobber med saken, og samme melding i firetida. Ikke hørt noe mer… de sender vel ny melding om de ikke klarer å booke oss om? Har søkt på masse, men det er jammen ikke lett

Gammel 12-07-22, 19:29   #291
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Vårt fly hjem fra Sardinia i morgen er kansellert. Fikk melding i morges om at de jobber med saken, og samme melding i firetida. Ikke hørt noe mer… de sender vel ny melding om de ikke klarer å booke oss om? Har søkt på masse, men det er jammen ikke lett

Den var kjip. Dere bør få melding ja.

Gammel 12-07-22, 19:44   #292
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ville bare si til dere som legger ut masse for ekstra utgifter nå, at dere ikke bør ta for gitt at dere får mer enn flybillettene refundert.

Jeg kom et døgn for seint til Tyskland en gang pga forsinkelse hos Norwegian. Spurte om jeg fikk refundert togbilletten og hotellnatta jeg ikke fikk brukt, og fikk beskjed om at det bare var å legge inn søknad om refusjon på nettsida deres. Oppfatta svaret som at det bare var en formalitet, men neida – jeg fikk ikke noe som helst mer enn ombooking til nye fly. Resten måte jeg dekke sjøl.

Gammel 12-07-22, 20:12   #293
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Stompa, de henviser raskt til forsikringsselskap og da bør man ha en god reiseforsikring og ikke kun den som følger med kredittkortet. Vi har testet litt av hvert siden oktober 2018.

Gammel 12-07-22, 21:00   #294
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ville bare si til dere som legger ut masse for ekstra utgifter nå, at dere ikke bør ta for gitt at dere får mer enn flybillettene refundert.

Jeg kom et døgn for seint til Tyskland en gang pga forsinkelse hos Norwegian. Spurte om jeg fikk refundert togbilletten og hotellnatta jeg ikke fikk brukt, og fikk beskjed om at det bare var å legge inn søknad om refusjon på nettsida deres. Oppfatta svaret som at det bare var en formalitet, men neida – jeg fikk ikke noe som helst mer enn ombooking til nye fly. Resten måte jeg dekke sjøl.

Det er jo ikke lov. Og på SAS sine sider står det klart hva man har krav på.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 22:26   #295
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det kan nok ta lang tid å få pengene i alle fall.

Gammel 12-07-22, 22:37   #296
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det ikke? De har vel vært tydelige på at de ikke dekker tap som følge av forsinkelse ved utreise?

Gammel 12-07-22, 22:44   #297
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Er det ikke? De har vel vært tydelige på at de ikke dekker tap som følge av forsinkelse ved utreise?

Dekke tap? Nei, men forsinkelseskompenasjon gir de jo. Pluss overnatting og mat som følge av kansellert hjemreise.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 22:45   #298
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Poenget mitt var primært at de ofte gir inntrykk av at refusjon er en formalitet for å bli kvitt oss/få slutt på mas. De satser nok på at når tida har gått er det mange som ikke gidder å gå videre med det når de får avslaget.

Gammel 13-07-22, 19:45   #299
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Dere som ikke har fått reist på turen deres; har dere avbestilt returen? Går dere i så fall bare inn og avbestiller på nettsiden? Vi har en retur søndag som vi naturlig ikke får benyttet.

Skrev mail til SAS med spm om dette ifm kravet, men ikke hørt noe ennå. Har hørt at de har 7 dg på seg til å behandle krav, men noe sier meg at det ikke kommer til å følges. Burde kanskje bare gjøre noe aktivt med den selv. Skulle streiken oppheves, så kan det jo bli litt kluss selv om det er de spm i utgangspunktet ikke fikk oss på ferien.

Gammel 13-07-22, 21:53   #300
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Vi hadde pakketur med ving, så hele greia ble kansellert automatisk. Men de burde jo sjekke det opp - de trenger vel de setene hvis streiken blir avblåst vil jeg tro?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.