Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-22, 13:47   #161
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Men vil han feire med dere da, Milfrid?
Jeg kan ikke huske at jeg ett sekund ville feire dagen med foreldrene mine, kun venner.

Da jeg fylte 18 var det påskeferie, og jeg hadde påskejobb på en turisthytte i fjellet, langt vekk fra foreldrene mine (og havnet dritings under et bord i løpet av kvelden ).

Men det er kanskje andre tider og forventninger nå til dags? Eller er det spesielle situasjoner eller hensyn ute og går her kanskje?

Gammel 30-05-22, 13:53   #162
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Feire når dere kommer tilbake, eller før dere drar, mener nå jeg også. Kanskje koble på en kompis/tante/familievenn/noen for å fikse en overraskelse/feiring. Synes ikke du skal trenge kjenne på dårlig samvittighet eller noe for å reise på tur.

Sist redigert av Syrinx : 30-05-22 kl 14:05.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 30-05-22, 13:56   #163
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor kan ikke det feires når dere kommer hjem? Jeg feiret ikke med familie da jeg var 18 selv om det sikkert var noe kake på et tidspunkt. Men var iallefall ikke opptatt av at det måtte skje på dagen. Hender seg jo nå også at noen av oss er borte på et av barnas bursdag. Men da tar vi jo det bare når vi møtes.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 14:02   #164
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøsses, det hadde ikke falt meg inn noe annet enn å dra og så feire etterpå.

Gammel 30-05-22, 14:13   #165
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tradisjon her med frokost på sengen på bursdagen. Å la ham våke alene på bursdagen utgår. Hadde det vært 19-års dagen hadde det kunne gått, men 18-års dag er jo stort. I alle fall her i huset.

Selve feiringen vil han HELT sikkert ta med bare venner. Som er en VELDIG god annen grunn til å ikke være i et annet land mens den foregår.

Gammel 30-05-22, 14:18   #166
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Da jeg fylte 18 var det påskeferie, og jeg hadde påskejobb på en turisthytte i fjellet, langt vekk fra foreldrene mine (og havnet dritings under et bord i løpet av kvelden ).

Men det er kanskje andre tider og forventninger nå til dags? Eller er det spesielle situasjoner eller hensyn ute og går her kanskje?

Spesielle hensyn å ta som gjør at det er uaktuelt å ikke være her på bursdagen hans. Ikke det at jeg tror at han vil være med meg masse for å feire - han vil svært gjerne feire dagen med å fiske laks sier han. Det handler mest om å være der og bry seg.

Ja. Og så ikke være ute av byen når han skal ha fest da.

Gammel 30-05-22, 14:19   #167
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jøss, det er en stor dag her også.

Gammel 30-05-22, 14:29   #168
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jeg er egentlig litt sjokka over at 18-års dager er noe folk mener man kan markere i ettertid. Å bli myndig er jo en milepæl og noe vi i min familie markerer skikkelig. For meg å prioritere kjærestetur og feire ham etterpå er HELT feil. Vi kan jo reise til Roma når som helst. Og ingen av oss er hard core Bruce-fans.

Å komme hjem midt på dagen hadde gått fint om det ikke var frokosten som er greia hos oss. Og det hadde vært noen andre som var her. Men å la ham våkne dønn alene på 18-års dagen er jo dritkjipt. Å la ham ha huset helt alene den helgen han blir 18 er heller ikke aktuelt kjenner jeg.

Gammel 30-05-22, 14:37   #169
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Different strokes for different folks, er det ikke noe som heter det da? Her var 18-årsdagen til Vesla (som ellers ikke er en stor bursdagsfan og vi har heller ikke særlige tradisjoner knyttet til det) superviktig for henne at vi var med på, og at vi hadde en plan og noe felles som vi skulle gjøre på dagen. Det hadde ikke funket for henne en annen dag liksom, og jeg har vært mye borte på bursdagene hennes opp igjennom, men akkurat den dagen gjorde hun det veldig klart at det betydde MYE for henne at vi var der!

Og dere kan kanskje fikse en kjærestetur litt før eller etter dagen selv om det ikke er til Roma eller på konsert?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 14:39   #170
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Tradisjon her med frokost på sengen på bursdagen. Å la ham våke alene på bursdagen utgår. Hadde det vært 19-års dagen hadde det kunne gått, men 18-års dag er jo stort. I alle fall her i huset.

Selve feiringen vil han HELT sikkert ta med bare venner. Som er en VELDIG god annen grunn til å ikke være i et annet land mens den foregår.

Skjønner deg godt og hadde heller ikke dratt.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 14:41   #171
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Roma finnes jo alle andre langhelger i året. og Bruce (sine uuthodelige lange konserter ..) kan sikkert oppleves et annet sted om dere vil. Selg billettene til konserten på finn.no, tenker jeg. Håper han ikke har bestilt fly enda?

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 14:50   #172
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Han har ikke bestilt fly, kun kjøpt billetter til konserten. Og vi kan helt klart dra til Roma eler hvor som helst en annen gang. Det er gruff at det ikke går, men sånn skjer. Han koblet ikke datoene, og jeg rakk også å skrive «så kjekt, gleder meg!», før jeg kom på at det var dagen før 18-års dagen konserten var.

Og som sagt, en ting er tradisjonen med frokost, som jeg sikkert i nødstilfelle kunne fått søsteren til å sove over og ta sånn i teorien, og om jeg hadde hatt samvittighet. Men å la huset stå tomt en hel helg han sikkert kunne tenke seg å feire tre dager til ende om det var anledning? Nope.

Me til syvende og sist handler det om en gutt som siden skilsmissen har blitt bortprioritert av faren til fordel for hans nye kone og unger, og han skal ikke oppleve at mamma velger Roma med kjæresten framfor 18-års dagen.

Gammel 30-05-22, 14:53   #173
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg er egentlig litt sjokka over at 18-års dager er noe folk mener man kan markere i ettertid. Å bli myndig er jo en milepæl og noe vi i min familie markerer skikkelig. For meg å prioritere kjærestetur og feire ham etterpå er HELT feil. Vi kan jo reise til Roma når som helst. Og ingen av oss er hard core Bruce-fans.

Å komme hjem midt på dagen hadde gått fint om det ikke var frokosten som er greia hos oss. Og det hadde vært noen andre som var her. Men å la ham våkne dønn alene på 18-års dagen er jo dritkjipt. Å la ham ha huset helt alene den helgen han blir 18 er heller ikke aktuelt kjenner jeg.

At dagen feires etterpå trenger ikke bety at den ikke er stor og viktig, og markeres skikkelig. Runde dager f.eks, feires gjerne påfølgende helg, hvis selve dagen faller midt i uka. Eller når det passer best å ha en skikkelig stor feiring.

Vi har også tradisjon for vekking med frokost på selve dagen, men det var viktigere da ungene var små. Vi gjør det fortsatt, men om det ikke skulle passe hadde det heller ikke vært noen krise, vi feirer skikkelig uansett. Har forståelse for at man vektlegger slike tradisjoner ulikt altså, men det trenger virkelig ikke si noe om hvor viktig milepæl man synes dagen er. At det blir feil for dere er selvsagt noe annet, særlig når det har vært slik du beskriver. Da skjønner jeg godt at du avlyser Roma-turen, og heller tar den en annen gang. Ikke noe gøy å være på kjærestetur med en ekkel klump i magen.

Gammel 30-05-22, 14:56   #174
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Jeg skjønner også at dere avlyser turen, og at det er riktig for dere. Det er noe ganske annet å bli sjokkert og anta at andre da ikke legger noe i en slik markering.

Roma-helg er uansett så utopisk for meg at det blir en teoretisk øvelse.

Gammel 30-05-22, 14:59   #175
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

At dagen feires etterpå trenger ikke bety at den ikke er stor og viktig, og markeres skikkelig. Runde dager f.eks, feires gjerne påfølgende helg, hvis selve dagen faller midt i uka. Eller når det passer best å ha en skikkelig stor feiring.

Vi har også tradisjon for vekking med frokost på selve dagen, men det var viktigere da ungene var små. Vi gjør det fortsatt, men om det ikke skulle passe hadde det heller ikke vært noen krise, vi feirer skikkelig uansett. Har forståelse for at man vektlegger slike tradisjoner ulikt altså, men det trenger virkelig ikke si noe om hvor viktig milepæl man synes dagen er. At det blir feil for dere er selvsagt noe annet, særlig når det har vært slik du beskriver. Da skjønner jeg godt at du avlyser Roma-turen, og heller tar den en annen gang. Ikke noe gøy å være på kjærestetur med en ekkel klump i magen.

Poeng. Det kan også funke annerledes i velfungerende kjernefamilier enn i dysfunksjonelle skilsmissefsamilier. Helt klart.

Her vil jeg jo vært bortreist både i helgen det vil være naturlig å markere med selskap og på selve dagen (en mandag). Selv om flyet skal lande klokka 13 selve bursdagen så har man jo ingen garanti for at det ikke blir forsinkelser.

Og nei. Roma-tur med klump i magen hadde vært alt annet enn gøy.

Gammel 30-05-22, 15:00   #176
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg skjønner også at dere avlyser turen, og at det er riktig for dere. Det er noe ganske annet å bli sjokkert og anta at andre da ikke legger noe i en slik markering.

Roma-helg er uansett så utopisk for meg at det blir en teoretisk øvelse.

Jeg ble vel like sjokkert over det som dere ble over at jeg ville bli hjemme.

Gammel 30-05-22, 15:19   #177
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Greske mygg!

Gammel 30-05-22, 15:49   #178
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også skilt, og for meg var det veldig viktig å være hjemme på 18-årsdagen til min eldste. For meg var den dagen så stor og viktig at jeg tenkte det var sært at eksen var bortreist på ferie. Jeg disket opp med frokost til alle som ville komme, og så evakuerte det voksne barnet til farens ledige hus og hadde fest der

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 15:57   #179
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Kaprifol.

Sånn sett får jeg håpe eksen min er like dust som alltid og drar på ferie, så kan poden evakuere der og ha fest. Han bygger digert, fancy hus som sikkert er kulere å fest i enn mitt.

Mygg er forøvrig gruff uavhengig av nasjonalitet, men ekstra plagsomme der man har lite klær på seg. Forstår gruff over greske mygg.

Gammel 30-05-22, 18:32   #180
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Har 10 stikk på bare det ene benet, 5 stk bare på en legg! Hat ikkr det sånn med norsk mygg! I tillegg ser de ut som kjøttkaker (store).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.