|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?Hoggorm = farlig, kobra = greit med andre ord |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?Jeg har ikke noe svar, men jeg har faktisk aldri sett en huggorm. Det blir sagt at mellom Stjørdalselva og Verdalselva så er det ikke hoggorm. Unntatt den ene gangen en kom ramlende ned fra himmelen, men den fikk nok flyhjelp og var steindød da den ble funnet. Anyway. Nå bor jeg 500 meter på feil side av Verdalselva, men har ikke sett hoggorm. Og vi har aldri lært dette med støvler etc, fordi det er ikke hoggorm i området.
![]() |
![]() |
#63 |
Tatt på
|
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?
Hahah, her er jeg også. Hadde mareritt en gang som handla om et hoggormbol. Eneste gangen jeg har våkna av at jeg selv hylte og skreik.
![]() |
#64 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?Jeg kom nett hjem fra tur med en venninne. På fortauet lå det en liten slange, jeg hyler, hopper og springer, hun kvepper av meg….. amo, det er et bananskall…..
![]() |
![]() |
#65 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?Det jeg har lært i Afrika er visdomsordene «Even a decapitated head can bite» «, altså ikke gå i nærheten av halshogde eller halvdøde slanger. Forøvrig skal man alltid kikke oppi do og selvsagt ha lukket dolokk til enhver tid du ikke selv sitter på do. Og om du kjører på en slange, må du se at den kommer ut på andre siden av bilen… |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?På landstedet er det de siste tre årene funnet to huggorm, en enorm til og fet foran trappen og en i ripsbusken. Det er en steinur bak huset, så vi har foreslått å fylle den med grus og jord pluss rydde kvist og kvast, men det synes svigermor er unødvendig…. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nei, det handler mer om ekkelhet enn farlighet, i grunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?Jeg gikk på en hoggorm i går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Medlem siden: Jan 2012
Jepp, den teorien stemmer ikke. Sikkert ofte, da, tenk så ofte vi hadde sett dem hvis de ikke var redde i det hele tatt.
Ja, de mener jo det. Men i likhet med Inagh har jeg hatt effekt av eksponerings"terapi". Jeg holdt en svær kvelerslange (etter å ha observert at ca ti andre, inkludert en liten unge, overlevde det samme først), og det hjalp faktisk veldig mye. Mitt hovedproblem er/har også vært at de er ekle, ikke at de er farlige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?Jeg hadde ikke holdt en sånn feit jungelslange for en million, engang. Sånn som folk betaler for å holde i syden. Og jeg vet jo at den ikke er farlig, eller, jeg antar det, siden folk får holde den. Men herregud, så ekkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?Jeg hadde heller ikke holdt en stålorm, btw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem siden: Mar 2008
Like ille!
![]() |
#73 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?Æsj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er det knapt vann i Mjøsa, så nå kan hun se haien fra land.
![]() |
#75 |
Medlem siden: Jan 2012
Det var det det ikke var, men jeg skjønner selvsagt problemet. Jeg ville heller ikke holdt en stålorm, det er nesten verre med sånne små, kjappe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?Omg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?Å fytti! Jeg er så livende redd for slanger. Og hoggorm er jeg så redd at jeg unngår turer i marka om vår, sommer. Vi gikk tur et sted med hunden (når vi hadde hund), helt til noen sa at det var hoggorm der. Da sluttet jeg å gå der, selv om jeg aldri så en selv. Men tanken...
![]() |
#78 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Moren min har slangefobi. Jeg husker at hun skrek en gang da hun så et frimerke med slange på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?Jeg liker slanger, og har holdt såvel feit pytonslange som hoggorm og stålorm. Har alltid opplevd det som en bonus når jeg har sett hoggorm ute på tur. Det er en del orm i byheiene her, fine forhold for krypdyr med vekslende terreng av lyng, brake, myr og stein. Og god tilgang på frosk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Det var faktisk en reell situasjon der jeg bodde på Sri Lanka en gang i tida. Datteren i familien jeg bodde hos forklarte at de hadde sett en slange på vei inn vinduet på badet. De prøvde å jage den ut med en stokk, men den kom inn i stedet, og forsvant ned i sluket i gulvet. De hadde dekket til sluket med en plate med en stor stein oppå, men de anbefalte meg å kikke en ekstra gang i do før jeg satte meg, i tilfelle den kom opp der.
![]() |
|
|