Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-22, 22:14   #941
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Møkkadag. Hele fram til nå er tilbrakt på legevakt og sykehuset. Med mine tidligere hendelser måtte det jo bli slik når balansen tulla det til. Jaja, nå er jeg hjemme igjen.

God bedring.

Gammel 04-04-22, 17:12   #942
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

God bedring.

Takker. Det er bedre, men jeg tør ikke gå trapper nedover ennå. Det svinger veldig rart.

Strå er aktiv nå  
Gammel 05-04-22, 08:58   #943
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elektriker på besøk i går, som fikset diverse (skifte noe brytere og annen fornying av elektrisk anlegg i huset). Av sikkert en fornuftig grunn har han tatt ut kontakta til varmtvannstanken (mulig stikkontakta var gammel og han skiftet den). Av en ikke like fornuftig grunn satte han den ikke inn igjen etterpå, og fortalte heller ikke at den var tatt ut, så i dag tidlig var det bare kaldt vann i dusjen. Og en varm dusj om morgenen er NØDVENDIG for at jeg skal fungere.

Det finnes ikke nok kaffe i verden, for å kompensere for dette.

#iland

Gammel 05-04-22, 10:30   #944
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Takker. Det er bedre, men jeg tør ikke gå trapper nedover ennå. Det svinger veldig rart.

Fortsatt. Jeg turde ikke dra på jobb. Lurer på hvor lenge det skal vare. Og jeg skal, som i SKAL, i begravelsen til onkel i morgen.

Strå er aktiv nå  
Gammel 05-04-22, 14:21   #945
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

på Strå.

Gammel 05-04-22, 14:46   #946
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har fått infeksjon med Klebsiella pneumonia, en bakterie som er muliresistent. Det er bare én antibiotika som kan slå den ut. Det er så vanvittig skremmende hvordan vi har klart å delvis ødelegge et så fantastisk verktøy som antibiotika er jeg blir veldig redd av det.

Det er en av de tingene jeg ikke forstår at ikke får store overskrifter hver eneste dag. Det er så farlig og så viktig. Men nei da. Det snakker vi ikke om!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 05-04-22, 14:55   #947
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er en av de tingene jeg ikke forstår at ikke får store overskrifter hver eneste dag. Det er så farlig og så viktig. Men nei da. Det snakker vi ikke om!

Og mye, mye, mye viktigere enn mitt stadige gruff om snø

Men snø i april, som inntreffer sånn ca årlig, se DET skriver avisene om like årlig.

Gammel 05-04-22, 14:58   #948
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, snø i april og oktober er like sensasjonelt hvert år.

Klemmer til Strå og Input.

Gammel 05-04-22, 15:13   #949
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Google translate og alle dens slektninger.

Gammel 05-04-22, 16:58   #950
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Denne uka kan dere få billig av meg.
Lillesøster i kjelleren.
Samboer må begynne med dialyse.
Og nå er jammen meg broren min på sykehuset - igjen, med dårlig pust - igjen, men det var ikke blodpropp denne gangen da, som de to forrige.

Jeg vurderer å ikke ta telefonen neste gang noen ringer. Og får litt vondt i magen av at pappa driver og skal kjøre opp fra østlandet i natt. Men nytter jo ikke si noe til han.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 05-04-22, 16:59   #951
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvordan er det mulig at "sånn gjør vi det alltid" varierer så enormt med hvilken lege/sykepleier jeg snakker med? Gjør de bare som de vil og tror at alle andre gjør det samme???

Sannsynligvis.
Dessverre.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 05-04-22, 22:15   #952
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har mistet displayet til elsykkelen min. Enten glemte jeg det på sykkelwn da jeg parkerte og det er stjålet, ellers så har jeg mistet det ut av veska på vei dit jeg skulle.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 05-04-22, 23:40   #953
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Møkkadag.

Gammel 06-04-22, 06:48   #954
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

I fagmiljøene og ute hos de av oss som formidler det legene har forskrevet, snakker vi MYE om det Men som.alt annet gidder ikke folk bry seg eller endre vaner og forventninger før det smeller. Antibiotikaresistens er ikke en sexy overskrift. Vi ser at svært mange ikke vil gjennomføre helsemyndighetenes "vent og se"-policy når det gjelder egen helse, og jeg har ikke tall på alle de virusinfeksjonene som blir behandler med antibiotika fordi pasientene føler de må ha "noe".Fortsatt forskrives det antibiotika i bøtter og spann uten dyrkning for å se hva årsaken til problemene er. Skummelt

Gammel 06-04-22, 06:56   #955
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det er skummelt. Og en ting er Norge hvor man har en relativt streng policy, både når det gjelder bruk for mennesker og for dyr. På verdensbasis et det et enda større problem.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 06-04-22, 07:12   #956
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det der hekans epilepsi anfallet på mandag.

Rett bakover i bordet (sto og snakket med noen mens anfallet slo til mitt i en setning..)

Rett med ryggen i bordkanten, en 180graders rulling over kanten på bordet og så på gulvet med påfølgende kramper som ikke ville gi seg.

Veldig glad jeg hadde hjelmen min på hode, fordi selv med epilepsi hjelmen så kjenner jeg hevelse der jeg smalt hode i gulvet og det er merke på tvers av ryggen hvor jeg traff bordkanten

Trøtt var jeg også etterpå som normalt men denne gang enda mer utslått enn «normalt». Personale her måtte bort og sjekke at jeg pustet med jevne mellom rom etter anfallet fordi jeg lå bom stille på sofaen.

Våknet etter noen timer og har da gjort litt av hvert uten å huske det (posiktal fase, normalt etter anfall) før jeg igjen sovnet

Gammel 06-04-22, 16:06   #957
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Postnord systemet som knela mens jeg stod i hentekø. Jeg befinner meg aldri på den butikken så tiltak å dra dit. Fikk ikke velge hvor jeg skulle hente.

Gammel 06-04-22, 21:37   #958
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oklahoma

Gammel 06-04-22, 21:52   #959
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Oklahoma

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 09-04-22, 11:06   #960
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Morgenlevering, en stor pose med to poser inni, en med sjokolade, en med to pappesker. I alt mer emballasje enn levert mat, og irriterende å ha tatt i mot, nei takk. Savner Brødboksen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.