|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#801 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gruffetråden #10Jeg blir helt matt av SAS. Det er bare rot for tiden. Vi har omsider turt å bestille billetter til turer igjen. I påsken skal vi til Sveits og endelig få møte grandnevøen, men nå er flyet vårt fra Oslo til København kansellert, vi har fly videre _fra_ Køben da, men vi må visst komme oss til Køben på egen hånd.
#802 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #10
SAS gjør at jeg koker over for tiden. Jeg har prøvd å bytte etternavn på eurobonus via nettsiden ved å sende kopi av pass. Neida. Ringe dem da? Joda etter 50 minutter ventetid fikk jeg snakke med en dame som ga meg en mailadresse til engelsk helpdesk. Og etter 4 uker har jeg fortsatt ikke fått noe resultat.
#803 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Ja, jeg husker det. Skulle trodd at de kunne lært, men neida. Naboen min hadde ikke kunnet komme seg noe sted uansett for eksempel. Dvs. ikke et sted med et eneste trappetrinn og hun måtte tatt taxi. Det går ikke an. |
![]() |
![]() |
#804 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Gruffetråden #10Når farmasøyt på apoteket leverer ut reseptpliktige legemidler uten resept, heter det nødekspedisjon. Det ligger i betegnelsen at farmasøytens tar på seg ansvar for å utlevere noe som det ikke finnes resept på, og altså noe legen ikke har forskrevet. Det skal være livsviktig og kritisk, og man skal alltid oppfordre kunden til å kontakte fastlege når mulig. Typiske tidspunkter for nødekspedisjon er fredag kveld, helg og inneklemt helligdager. Uten å vite mer enn det du har sagt, høres det ut som om ditt tilfelle vil kunne løses på den måten - men vi er nok ekstra forsiktige når lege er kontaktet og hen allikevel ikke har forskrevet det etterspurte preparatet. Det er ikke gitt at apoteket har fått all informasjon, og resepthistorikk er heller ikke universell utover den siste måneden. Vi kan ikke sikkert vite hva som er utlevert på andre apotek enn vårt eget. Godt å høre at du er på beina igjen
#805 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Veldig irriterende. Vi var nettopp i Sveits, og reiste med KLM, via Amsterdam (til Zürich). Det gikk helt knirkefritt, heldigvis.
#807 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
#808 |
Ser lyst på livet
|
Apoteket kan allikevel glemme å gi beskjed på eller til helsenorge.no, slik at det der ser ut til at man kan hente ut mer medisin, så kommer man på apoteket, så er resepten tom. Selv om det står i helsenorge.no at man kan hente ut mer. |
![]() |
![]() |
#809 |
Klare sjøl
![]() Sv: Gruffetråden #10Ok, det har jeg aldri opplevd med medisiner til meg eller barna.
#810 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei, det tror jeg ikke går an. Det registreres automatisk, apoteket må ikke si i fra til helsenorge.
![]() |
#811 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Det er faktisk ikke alltid at det hjelper med gyldige resepter. Vi har opplevd 3 ganger at frøkna ikke får ut insulin (!) på apoteket selv om hun har gyldig resept på helsenorge. Det er en eller annen forklaring om antall doser og mengder som er overskredet selv om resepten er gyldig og sånn sett kan jeg forstå apoteket, men dette blir jo for komplisert for oss «forbrukere». Står det gyldig resept på helsenorge så skjønner jeg faktisk ikke av meg selv at dette kan være feil og at resepten skulle vært fornyet…
#812 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det der med insulin har vi også hatt problemer med. Behovet endrer seg jo veldig etter aktiviteter og hva en spiser og virker ikke som at det er tatt høyde for det. |
![]() |
![]() |
#814 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Gruffetråden #10Er i Bergen og og har måtte være noen dager ekstra og er tom for medisin på søndag.
#815 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Gruffetråden #10En midlertidig leder sa noe negativt om en av de andre hen leder. Noe om jobbadferd. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Jeg liker ikke at den midlertidige lederen tror at jeg er en hen kan være fortrolig med om slikt. Og jeg har ingen grunn til å være enig heller. Det er skikkelig ekkelt. |
![]() |
![]() |
#816 |
Klare sjøl
Da synes jeg du skal gå til midlertidig leders leder, eller HR.
#817 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Det må nok bli til HR, alternativt til en annen leder som er relevant i denne sammenhengen. Takk for tips. Jeg har gått noen timer og tenkt og tenkt. |
![]() |
![]() |
#818 |
Usedvanlig begavet
Hvis det er utlevert en annen mengde, styrke eller pakningsstørrelse (f.eks 100 vs 98) enn det resepten er skrevet på, vil den ikke av seg selv "skjønne" at den er tom og utgått. Apoteket må endre resepten til "siste utlevering" i sitt system - og DER kan det jo selvsagt skje manuelle feil. I de tilfellene bør man kunne løse det på apoteket. Særlig hvis det er livsviktige medisiner eller fryktelig tungvint for kunden å ordne ny resept - jeg har aldri opplevd at det ikke fikses.
#819 |
Usedvanlig begavet
Anbefaler alltid at forskriver eventuelt legger inn mer enn nåværende behov hvis det stadig endrer seg, og skriver en dosering som indikerer variasjon eller opptrapping. Hvis lege har spesifikke doser, er det det som er utgangspunktet for hvor mye kan kan få tatt ut i en gitt periode. I tillegg til mengden som er forskrevet, selvsagt. En resept på 4 pakker NovoRapid Flexpen, er tom når pakke 4 er utlevert.
#820 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk for tips |
![]() |
![]() |
|
|