Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-22, 17:52   #461
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg havnet også på sykehuset i noen måneder da barna var små, det slo meg aldri at faren ikke kunne håndtere det.

Gammel 02-02-22, 18:57   #462
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det var ikke det samme, nemlig. :himler: Hun forsto hva jeg mente. Dette var i 1999, det skal sies at det var bedre med de tre søsknene.

Da kan du jo tenke hva de mente 20 år før det igjen.
Tror pappa fikk mange blikk da han tok seg meg alene til helsestasjonen.

Gruffer over de elendige veggene i denne leiligheta. Trordwt bare er en plank som utgjør veggen ut.

Gammel 02-02-22, 19:23   #463
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dersom jeg var på helsestasjonen før jeg var 4 mnd gammel er det ikke utenkelig at min far tok meg dit.

Han hadde den første pappapermen noen i familie har hørt om. Jeg er 42 år gammel.

Min mor var mer eller midnre sengeliggende, hun hadde lov å stå opp for å gå på do, sånn ca. Den første mnd var pappa hjemme, 14 dager med lønn og 14 uten. Deretter stelte han meg på morgenen, ga meg til mamma som ammet, la meg i vugga, dro på jobb, kom hjem midt på dagen. Stelte it ga meg til mamma og la meg igjen. Og jobbet litt mer og kom hjem. Vel. Jeg må ha vært et meget rolig barn. Og uten tvil var jeg pappa-jente i oppveksten.

Gammel 02-02-22, 19:28   #464
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Gruffet mitt i kveld er dog ikke at jeg ble tatt hånd om av pappa.

Men at jeg googler.
Legen ville ta allergi /matintoleranse prøver av minstemor fordi hun er så luftig. Unormalt mye luft 7 magen.

Blodprøver er tatt, og avføringsprøver som skal leveres i morgen tidlig på legekontoret.

Men hva sier internettet at gir luft da, av mat? Melk/laktose og gluten.

Vi tok vel trolig de samme prøvene, i alle fall de samme avføringsprøvene av søstra i høst fordi vi mistenkte laktoseintoleranse (som ikke ble påvist forøvrig) så laktose er ganske lett å legge om til da. Vi har allerede en laktosefri unge

Men denne har ikke mye magesmerter. Av og til. Men ikke mye. Ikke diaré eller forstoppelse. Jeg har egenelig ingen mistanker. Bare at hun fiser som er luftgevær og sent lukter ikke roser.

Jaja. Vi får heller bare vente på blodprøve svar heller enn å google tenker jeg. Tror det tok en ukes tid å få søsteren sine.

Gammel 02-02-22, 19:31   #465
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg havnet på sykehus en uke, på isolat, da eldste var to uker. Babyen måtte være hjemme med pappaen. Han kjøpte flasker, kokte osv. Så var det han som måtte lære meg det da jeg ble utskrevet. Kunne glemme å amme, fikk aldri melk pga infeksjon hos meg. Det gikk fint med de to hjemme.

Gammel 02-02-22, 19:32   #466
Malama

Malama sin avatar

Standard

Fakrisk tok det 10 dager. 18.10 til 28.10

Ok.da får jeg vente til 12.2 før jeg begynner å vente på svar da.

Gammel 02-02-22, 20:08   #467
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Ellers gruffer jeg over mamma! Vi snakket i helgen og jeg fortalte at barnebarnet var ordentlig dårlig og hadde testet positivt på korona. Har hun sendt melding eller ringt å spurt hvordan det går? Nei.
Viktigere med in brors barn som alltid.

Så leit!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 00:56   #468
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Insomnia!

Gammel 03-02-22, 07:54   #469
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Ellers gruffer jeg over mamma! Vi snakket i helgen og jeg fortalte at barnebarnet var ordentlig dårlig og hadde testet positivt på korona. Har hun sendt melding eller ringt å spurt hvordan det går? Nei.
Viktigere med in brors barn som alltid.

Det er rart det der, at man ikke følger opp når man får vite at barnebarna er dårlige skjønner jeg godt du blir irritert over.

Gammel 03-02-22, 08:43   #470
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Skjermen min ser ut til å ha tatt kvelden. Da blir det pes å jobbe hjemme. Blir lite med bare den bærbare.

Gammel 03-02-22, 09:06   #471
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kommer ikke gjennom på telefon til mammografi; skulle endre timen, men det er jo bare opptatt og kort åpningstid på telefon. Og ikke skjønner jeg at de tør å bare sende ut time via digipost. Det må da være mange som ikke har det?

Gammel 03-02-22, 10:04   #472
Malama

Malama sin avatar

Standard

Man får vel ikke post i digipost om man ikke har det?

Jeg tror faktisk ikke jeg har det, eller kanskje jeg har, husker ikke, men dersom man ikke har det så kan man jo heller ikke få post der. (Jeg BRUKER det ikke særlig aktivt i alle fall da jeg ikke husker om jeg har den. Jeg tror kanskje det, eller, ehh, vet ikke)

Gammel 03-02-22, 10:31   #473
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kommer ikke gjennom på telefon til mammografi; skulle endre timen, men det er jo bare opptatt og kort åpningstid på telefon. Og ikke skjønner jeg at de tør å bare sende ut time via digipost. Det må da være mange som ikke har det?

Det kommer som vanlig post dersom man ikke har digipost.

Gammel 03-02-22, 10:34   #474
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag gruffer jeg over at golvteppet som jeg ønsker meg til stua, som jeg vet akkurat hvordan skal se ut, åpenbart bare eksisterer i hodet mitt.

Hva er det med tepper om dagen - Er det ingen som vil ha noe annet enn grå eller cremefarget??

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 03-02-22, 10:44   #475
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et grønt og et rødt teppe, så vi finnes. Har hatt dem i ti-femten år. Jeg synes alltid Ikea leverer best på tepper som ikke er helt A4 (ironisk nok).

Jeg er bare dum i pysjamas i dag og føler meg ubrukelig, teit og sutrete. Det irriterer meg at jeg ikke klarer å ta meg sammen.

Gammel 03-02-22, 10:44   #476
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hæ? Får man time via Digipost? Jeg trodde det var en påminnelse om å bestille time...

Jeg må nok bare kapitulere og innse at bilen vår har havarert. Har fått prisoverslag på 50tusen og det skjer ikke.
Vi er igang med å se på alternativer. Selge bilen til oppkjøper og kjøpe ny.
Vi er bare ikke klar for ELbil enda heller så ser etter ny Fordbil.

Gammel 03-02-22, 10:53   #477
Gri

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

At ikkje energien kan kome att, og at ikkje hovudverken kan forsvinne etter korona… dag 8 no. Prøvde meg på jobb i går, det gjekk ikkje…

Gammel 03-02-22, 11:23   #478
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frisøren min har brukket armen.

Ok, verst for ham, selvsagt, men

HVA MED MEG OG ETTERVEKSTEN MIN!??

Gammel 03-02-22, 11:27   #479
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Han burde prioritert din ettervekst først, selvsagt!

Gammel 03-02-22, 11:28   #480
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Frisøren min har brukket armen.

Ok, verst for ham, selvsagt, men

HVA MED MEG OG ETTERVEKSTEN MIN!??

Og så i verdens rikeste land!!!!!

I feel you. Nye frisører er vågalt. Da jeg byttet sist, svidde hun av en haug med hår og jeg har nå hatt varierende lengde pigg på toppen av hodet en stund. Kan jo ikke fikses heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:33.