|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Granka i vinterJeg har et familiemedlem som var der i julen, rakk å få 3. stikk før hun dro. De hadde leilighet men spiste litt på hotellet og litt ute ser det ut som, men har nok vært forsiktige. Tok selvtest rett etter ankomst og reiste videre hjem neste dag, frisk som en fisk. Har inntrykk av at det gikk veldig greit for seg. Hvis en har tre doser og mulighet for å sette seg i karantene ved hjemkomst dersom det skulle bli aktuelt er det jo fullt mulig å dra, selv hadde jeg nok ventet litt til (helt teoretisk, jeg har ikke mulighet til å dra bort en uke aleine og særlig ikke med risiko for å bli stuck syk i utlandet eller måtte i karantene ved hjemkomst). God reiseforsikring er lurt, da.
|
|
|
|
#22 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Granka i vinterFrister veldig og vet om flere som har vært der og det har gått bra. Munnbindpåbud overalt. Er kun på eget rom, ved bordet på restaurant/bar og på solsenga du kan være uten munnbind omtrent når du er utenfor eget rom/leilighet. Problemet kan bli idet du kanskje tester positivt for korona enten på vei inn til landet eller der nede. Da er det ikke sikkert ferien blir så hyggelig hvis en blir satt på karantenehotell. Ellers så er det jo ikke noe problem å reise så lenge en har koronasertifikat og fyller ut innreiseskjemaer etc. Og at en skal være obs på at reglene kan fort forandres underveis. Jeg har endt på at jeg ikke tar sjansen akkurat nå selv om det frister veldig. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Granka i vinterMamma kom nettopp hjem fra granka i helgen. 3 vaskinedoser og ingen karantene når hun kom hjem igjen.
|
|
|
|
#24 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Granka i vinterVi skal egentlig reise i slutten av mars, men jeg ser mørkt på det. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Granka i vinterJeg skulle ha reist til La Gomera (en av de mindre kanariøyene)i slutten av januar, men har avbestilt. Jeg orker ikke leve med usikkerhet rundt tiltak ved inn- og hjemreise, og har funnet ut at det er bedre å vente til dette har roet seg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Granka i vinter
Et av reisefølgemedlemmene testet positivt en av de siste dagene (har ikke helt nøyaktige detaljer, hørte det fra min mor) og måtte bli igjen på Gran Canaria. Resten fikk reise hjem når de skulle.
|
|
|
#27 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Granka i vinterIfølge Canarijournalen har leger nå advart om at primærhelsetjenesten nærmer seg kollaps på Kanariøyene. Akkurat nå er det også gult farevarsel på helsefarlig sanddis (sand som kommer i luften fra Sahara. Helsefarlig fordi det er små partikler som går i lungene). |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk for oppdatering på status om helsevesenet og det med sanddis. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Granka i vinterMoren min og ei venninne drar snart til Granka. De er to superspreke 70 åringer som selvsagt også har fått booster dose. De turde ikke bestille før nylig da. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Granka i vinterJeg ville sjekket hva som skjer hvis du blir smittet. Må du dekke det selv, eller vil reiseforsikring faktisk dekke ny hjemreise? Hvem dekker videre opphold hvis du må isolere deg som syk? Dekkes helsetjenester hvis du blir så syk at du må behandles mens du er på ferie?
|
|
|
#31 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Sv: Granka i vinterKanskje ikke så lurt å reise nå? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Veldig gode poeng, må sjekke. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ja og det er en aldri garantert å slippe. Blir å avvente det litt å se hvirdan det utvikler seg. Vil ikke være en tilleggsbelastning der heller. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Granka i vinterJeg kan Forøvrig informere om at min taekwondo klubb har nå 7utøvere der nede som trener uten munnbind på stranden.
|
|
|
|
#35 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Heldigvis trenger man ikke munnbind når man trener. Det hadde jo vært helt forferdelig.... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Jepp! Det hadde faktisk vert umulig
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Mar 2008
De håper å få reise hjem på lørdag, nesten to uker etter planen.
|
![]() |
|
|