Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ditt beste flyttetips?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-22, 08:44   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Selg på Finn, gi bort på Finn, gi bort i Fretex-containere. Jo mindre du har jo enklere å flytte.

Hvis du skal ha nye møbler, husk at det kan være lang leveringstid. Bestill med levering rett til nytt sted ved innflytting.

Signerer ellers på vaskebyrå og flyttebyrå. Sjekk gjerne også om du har noe som er for stort og tungt til å bæres inn i nytt bosted. Vi måtte ha lift og var veldig heldige som fikk det nesten på dagen. Hvis ikke hadde arveskjenken min endt på Finn.

Gode tips. Kjøper ikke nye møbler, sparer de pengene og ser hva vi trenger etter innflytting, dvs om det er behov for noe mer hyller el. Det tyngste vi har er nok sofaen. Dobbeltsengen min ble gitt bort før jul og jeg fikk kjøpt meg en mindre.

Vi skal bo i 1. etasje i helt nytt bygg.

Gammel 06-01-22, 08:51   #22
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi skal bo i 1. etasje i helt nytt bygg.

Det høres deilig ut med helt nytt bygg, og veldig praktisk å flytte inn i første etasje da!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-22, 09:35   #23
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Kast i mange omganger, før du i det hele tatt tenker på pakking og flytting!

Gå gjennom rom og kast det du ikke trenger, men gjenta prosessen flere ganger. Det er virkelig utrolig hvor mye greier man har som man ikke vet at man har og som man ikke trenger!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-22, 10:51   #24
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har med hell et par ganger avtalt med kjøper at de tar over som det står og selv sørger for vask for ca samme sum som jeg uansett ville brukt. Mindre jobb og sparer tid for meg (det blir alltid litt pressa på slutten) og de som skal pusse opp, er ofte glad til.

Det tar jeg evt opp som et spørsmål på kontraktsmøtet om de er interessert i. Hvis ja, skrives det inn i kontrakten. Hvis nei (skjedde en gang) vasker vi som vanlig.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-22, 11:41   #25
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det tar ti ganger så lang tid som du tror, så begynn å pakke i god tid. Spesielt på kjøkkenet. Lurt å pakke ting som skal være på samme plass sammen, og ikke ha mye forskjellig i hver eske, og å merke esken godt på flere sider.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-22, 12:05   #26
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har med hell et par ganger avtalt med kjøper at de tar over som det står og selv sørger for vask for ca samme sum som jeg uansett ville brukt. Mindre jobb og sparer tid for meg (det blir alltid litt pressa på slutten) og de som skal pusse opp, er ofte glad til.

Det tar jeg evt opp som et spørsmål på kontraktsmøtet om de er interessert i. Hvis ja, skrives det inn i kontrakten. Hvis nei (skjedde en gang) vasker vi som vanlig.

Du har gode poeng. Jeg tviler på at de skal pusse opp siden det er midt på vinteren.

Gammel 06-01-22, 12:06   #27
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det tar ti ganger så lang tid som du tror, så begynn å pakke i god tid. Spesielt på kjøkkenet. Lurt å pakke ting som skal være på samme plass sammen, og ikke ha mye forskjellig i hver eske, og å merke esken godt på flere sider.

Kjøkkenet tar jeg sist; vi bruker jo de tingene daglig. Men ellers er vi vel godt i gang, føler i alle fall det, men jeg tar sikkert litt feil. Er enda over en måned igjen.

Gammel 06-01-22, 18:07   #28
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Kast i mange omganger, før du i det hele tatt tenker på pakking og flytting!

Gå gjennom rom og kast det du ikke trenger, men gjenta prosessen flere ganger. Det er virkelig utrolig hvor mye greier man har som man ikke vet at man har og som man ikke trenger!

Det er sant. Denne ryddingen har pågått lenge, så det begynner virkelig å minke.

Gammel 08-01-22, 23:31   #29
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sant som Timar sier, om å rydde i flere omganger på samme sted. De tingene man ikke bruker, men som har affeksjonsverdi el.l., for hver gang man rydder, er det noen ting man kan gi slipp på, likevel. Ååh! Men den koppen er jo en GAVE?! Jada. Men du har fått mange kopper i gave. Hvor mange trenger du? Hvem synes du er fine?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 23:34   #30
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Sant som Timar sier, om å rydde i flere omganger på samme sted. De tingene man ikke bruker, men som har affeksjonsverdi el.l., for hver gang man rydder, er det noen ting man kan gi slipp på, likevel. Ååh! Men den koppen er jo en GAVE?! Jada. Men du har fått mange kopper i gave. Hvor mange trenger du? Hvem synes du er fine?

Nettopp. Det stemmer godt for vår del. Men nå tror jeg det er ganske tomt. Vi er nødt til å beholde noen leker (lego, favoritt barnebøkene), noen tegninger og diverse andre minner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.