Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-21, 09:22   #781
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Der minner dere meg på at jeg ikke har fått brukt de lokale butikkene i år heller, som faktisk pakker inn gavene for meg og at jeg må til å pakke inn gavene selv i år.

Er det en ting jeg ikke får til så er det å pakke inn fine gaver. Men kanskje det skal være et mål i år, lære seg å like og være flink til å pakke inn gaver.

Jeg er veldig fornøyd bare de blir pakket inn jeg. Har de til og med lapp på så er det tipp topp! Jeg har en venninne som elsker å pakke inn og det er jo veldig fint å få,men samtidig så kommer nok fremdeles en del bursdagsgaver fra meg til å bli surret inn i en pose.... Er absolutt helt ubrukelig på sånt,men lever fint med det.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 14-12-21, 09:24   #782
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i å pakke inn gaver, og det er derfor jeg kjøper for mye papir, fordi jeg gleder meg. Det blir ikke spesielt fancy, men jeg sørger for at papir, bånd og merkelapp matcher, og så liker jeg også å variere litt.

Jeg må nok tenke på noen alternative oppbevaringsmåter for det papiret som blir til overs. Og sørge for at det er på et sted jeg husker, slik at jeg ikke bare kjøper nytt igjen til neste år.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 14-12-21, 09:31   #783
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid et lite lager med ruller av gavepapir stående i en litt høy, smal, rund kurv i "hobbyavdelingen" min. Før var jeg nøye med å pakke inn gaver kreativt og stilig, nå er det en salig blanding av papir, bånd og lapper, jo mer farger, jo bedre.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 14-12-21, 09:37   #784
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

JEg pakker ikke på noe tik-tok måte, jeg pakker enkelt og greit og tradisjonelt, men det får fine rette kanter og alt er så bra så. (Mennen min kalrer derimot å pakke inn en firkantet eske så den ser ut so men ball sånn ca, for han klipper kke av det som er for mye papir på kortenden, bare krøller det sammen.... Bevist da jeg sa at "DENNE kan vel du pakke" når vi pakket kalender til ungene. Vuirderer sterkt poser neste år, til den dagen, men det er en annen sak.

Jeg liker å pakke inn, har julemusikk og ungene hjelper til, skriver lapper og velger papir og lapp og bånd og vi koser oss. De er bare dumt når den esken med sende-gaver skulle sendes i går, også er ikke pakkene pakket inn enda, og jeg kan ikke ta et raid når de har lagt seg for vi skal jo gjøre det sammen... Ja. I dag da eller da er det den søren konserten som skal filmes siden vi ikke får komme som publikum så mellomst er vekke 17-19+ (eldste gidder ikke når det ikke er publikum)
Det er DET som er stresset med å pakke inn når vi er så himla sent ute med å kjøpe inn gavene i år...

Men hey, det blir hjemmekontor fra i ettermiddag, så jeg skal få pakket med ungene mens de er våkne, og jobbet etter de er lagt, så får vi da gaven avsted.

Gammel 14-12-21, 11:51   #785
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har en "gavekurv" med sløyfer og kort og gavelapper og stæsj som til vanlig står på loftet. Er så gæmlis at jeg også tar vare på fine bånd og rosetter og sånt, og de legges i den kurven og rebrukes. I år har jeg prøvd å være litt bevisst på å re-bruke før jeg tar de nyeste, og har fått brukt en del brukt. Har også kjøpt litt nøytralt papir som kan brukes resten av året, og så blir det nisser og sånt på kort og klistremerker og den slags. Hadde et "julete" papir med nøtteknekkere på, den er litt julete.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 14-12-21, 12:01   #786
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så talentløs til å pakke inn, heldigvis kan jeg skylde på 7-åringen f.eks.

Jeg er dårlig til å klippe og jevnt over dårlig med sånne praktiske ting.

Gammel 14-12-21, 12:57   #787
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har "teken" med innpakking, og klarer de fleste fasonger både pent og effektivt. Trikset er å brette den enden som vender lengst fra deg på bordet, ikke mot deg. Snu pakken og brett andre enden.

I tillegg er jeg flink til å brette klær fint for innpakking, etter å ha jobbet i klesbutikk i studietida. Min spesialitet i butikken var å brette tykke frotte-morgenkåper (jobbet i undertøysavdelinga hos Lindex) slik at de lå fint og akkurat passet inn i den største gaveesken til butikken.

Gammel 14-12-21, 16:03   #788
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Har laget fløtekarameller som ble farlig gode. Tok lang tid men verdt det

liefje er ikke aktiv  
Gammel 14-12-21, 19:17   #789
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, det skal jeg også lage snart Liefje!

Jeg har mista litt oversikten, men tror i allefall, etter siste handlerunde i dag, at jeg har det som skal til for å fylle opp ungenes julestrømper.

Så har jeg vært og levert pakke til innsamling i dag. Fikk utdelt "Jente 15", så da ble det en gaveeske fra Rituals til 380 kr (skulle være max 400). Håper en 15 år gammel jente blir glad for den. Det ville i alle fall min hhv 14- og 16-åring blitt (var deres forslag).

I tillegg fikk jeg kjøpt litt lys, servietter og juleblomster.

Gammel 14-12-21, 19:28   #790
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg bruker bare gråpapir, men varierer med farge på hyssingen. Grandtantebarnet på snart tre har lært seg at det er pakker fra meg som ser sånn ut. (og at det er bøker)

Vi og, men også gråpapir med mønster.

Gammel 14-12-21, 20:03   #791
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært og levert to gaver under treet på Amerikalinjen som samler inn i samarbeid med Oslo Røde Kors. Gaver gis til barn under 12. merkes med kjønn og alder og leveres før 22/12.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 14-12-21, 20:16   #792
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt juletre i dag!

Gammel 14-12-21, 21:17   #793
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Synes juletreet drysser for mye allerede (fjelledelgran), til tross for at jeg behandler det etter alle kunstens regler. Noen som har erfaring med nevnte gransort?

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 14-12-21, 21:22   #794
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Har ordnet så og si alle gaver nå. Mangler bare den vanskelige gaven.

Gammel 14-12-21, 21:57   #795
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har faktisk bestilt den vanskeligste gaven. Kommet neppe i tide da

Mannen sendte meg bilde av en greie han ønsker seg. Fra en svensk nettbutikk.
. Jeg påpekte at det er kort tid til jul.

Info om at det er på vei i posten holder, sier han

Hvor raust budsjett har vi, siden det vil tilkomme frakt og moms og fortolling? Spurte jeg.

Med fortolling og greier blir det for mye jobb. Da han. Ja. Jeg kan ikke med bestilling og fortolling sier jeg.
. Og bestiller likevel.
. Ifølge tollvesenet er butikken i voec. Men nei. De krevde ikke inn mva ved bestilling så jeg er forberedt på å betale det. Men altså. Det er bare at det tar ekstra lang tid og en ekstra regning, ikke sant? Ikke mye JOBB jeg må gjøre?

Kommer sikkert utpå nyåret engang. Men det er diskgolf - greier så han skal sikkert ikke bruke det før til våre likevel og innen den tid har vi vel fått det gjennom tollen

Så får jeg plukke med meg noe fra senteret til å legge under treet sammen med en lapp. Hadde tenkt å si ordrebekreftelsen, men den må jeg jo printe og jeg har ikke noen pc tilkoblet printer hjemme, og vil ikke be om hjelp til det for julegaven hans. Jeg kunne printet på jobb som ejg ellers ville gjort, men nå er jeg jo på hjemmekontor på ubestemt tid, i alle fall over nyttår.

Gammel 14-12-21, 22:00   #796
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke tatt frem en eneste julepynt så langt. Jeg føler meg litt apatisk i år.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 14-12-21, 22:05   #797
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi har ikke tatt frem en eneste julepynt så langt. Jeg føler meg litt apatisk i år.

Samme her. Mangler noen julegaver, knapt bakt noe og eier ikke julestemning.

Gammel 14-12-21, 22:16   #798
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Men julepynten skal jo ikke frem før lille julaften, så ikke stress!

Gammel 14-12-21, 22:19   #799
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Det er hvertfall stress hvis julepynten skal frem lille julaften. Får høyt blodtrykk og puls bare ved tanken.

Gammel 14-12-21, 22:20   #800
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det er hvertfall stress hvis julepynten skal frem lille julaften. Får høyt blodtrykk og puls bare ved tanken.

Hvordan kan det være stressende? Skal du en milliard andre ting?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.