Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #8

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-21, 19:44   #441
Sweetie
Prøver seg frem

Sweetie sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Kaija, det er jo fullstendig uholdbart!

Sweetie er ikke aktiv  
Gammel 09-06-21, 20:32   #442
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Kaija, det er jo fullstendig uholdbart!

Jepp, så nå har jeg brukt messenger, telefon og mail, og vært sinna og krevende kunde, og fått utfordret sosialfobien grundig. Det kunne vel hende det skulle komme et månedskort i kompensasjon, eller noe, for de var enige i at dette var ugreit. Jeg vil i grunn heller ha busser som kommer omtrent når de skal, og som plukker med seg ungene når de står på holdeplassen og venter.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 11-06-21, 08:11   #443
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Digre spyfluer som går fullstendig bananas innomhus i varmen. Summer som et uvær, kræsjer i tak, vegger og vinduer i rasende fart. Hva er greia egentlig? Begge dørene står på vidt gap - går det ikke an å bare fly ut? Jeg skal liksom prøve å konsentrere meg her.

Gammel 11-06-21, 12:33   #444
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Digre spyfluer som går fullstendig bananas innomhus i varmen. Summer som et uvær, kræsjer i tak, vegger og vinduer i rasende fart. Hva er greia egentlig? Begge dørene står på vidt gap - går det ikke an å bare fly ut? Jeg skal liksom prøve å konsentrere meg her.

Du er klar over at SPYfluer bor der det er noe dødt eller bedervet materiale å leve av? Finn ut av hvor de bor!

Sist redigert av Billa : 11-06-21 kl 12:52.
Billa er aktiv nå  
Gammel 11-06-21, 12:37   #445
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Dagens oppdragelseskjepphester, i reprise: PLASSEN SIN

Å flytte rot fra ett sted der det ikke bor til et annet sted det ikke bor, er IKKE rydding. Når jeg ber om rydding, ber jeg om at ting flyttes fra et sted de ikke bor, til PLASSEN SIN.

Å pakke ut betyr å flytte tingene fra kofferter og bager til PLASSEN SIN, ikke et annet sted der de ikke bor. At kofferten blir tom, og dermed kan flytte tilbake til PLASSEN SIN, er en hyggelig bieffekt av å pakke ut, men bare 1/3 av jobben.

Takk for meg.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 11-06-21, 13:13   #446
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Du er klar over at SPYfluer bor der det er noe dødt eller bedervet materiale å leve av? Finn ut av hvor de bor!

Haha, det kan være veldig mange steder her i dette rotehuset.

Gammel 11-06-21, 13:25   #447
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

At kofferten blir tom, og dermed kan flytte tilbake til PLASSEN SIN, er en hyggelig bieffekt av å pakke ut, men bare 1/3 av jobben.

Går forbi den tomme kofferten min hver dag, der den står halvveis i veien i gangen. Enda ikke gått tre uker siden jeg var på tur med den (og tømte straks jeg kom hjem). Under tre uker til den skal brukes igjen. Vi får se om den når PLASSEN SIN innen den tid.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 11-06-21, 13:29   #448
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Går forbi den tomme kofferten min hver dag, der den står halvveis i veien i gangen. Enda ikke gått tre uker siden jeg var på tur med den (og tømte straks jeg kom hjem). Under tre uker til den skal brukes igjen. Vi får se om den når PLASSEN SIN innen den tid.

Ja, i gangen oppe står guttungens tømte koffert (dvs innholdet har bare kommet til gulvet på rommet hans, og ikke til PLASSEN SIN som er skapet eller skittentøyet, men tross alt, den er tom) og balkongflagget fra 17.mai, og venter på å bli flyttet opp til PLASSENE SINE på loftet. Du vet, det må åpnes ei luke og trekkes ned en stige, og deretter må de tingene bæres opp. Fåglarna vet når noen har kapasitet til å gjennomføre dette ENORMT arbeidskrevende prosjektet.

Gammel 11-06-21, 13:32   #449
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en smule frustrert på jobb i dag. Innføring av et helt nytt system uten at noen har en tydelig en enhetlig plan er helt hårreisende og lager så mye støy og uro over hele organisasjonen at det er helt latterlig, og jeg har ikke myndighet til å løse problemene for jeg sitter fast mellom barken og veden.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 11-06-21, 13:36   #450
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å flytte rot fra et feil sted til et annet feil sted er ikke å rydde, det er å ROTE!

(Altså, unntak for å legge ting på vei til plassen sin, og ta det med neste gang man går dit).

Mannen min liker dessuten å legge rotet godt synlig, helst på kjøkkenbenken, og så tror han at han da har ryddet det.

Gammel 11-06-21, 14:32   #451
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

og venter på å bli flyttet opp til PLASSENE SINE på loftet. Du vet, det må åpnes ei luke og trekkes ned en stige, og deretter må de tingene bæres opp. Fåglarna vet når noen har kapasitet til å gjennomføre dette ENORMT arbeidskrevende prosjektet.

Hos meg må jeg ut i trappeoppgangen, opp en etasje, låse opp døra til loftsetasjen og gå to meter til boden min. Ingen stiger og luker, men én trapp og to låser. Vanskelig nok.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 11-06-21, 14:52   #452
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en fugl i hagen som kvitrer høyt og intenst HELE TIDA. Jeg blir snart fullstendig kokko.

Gammel 11-06-21, 15:02   #453
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Vigilo (app for kommunikasjon skole-foreldre hvis dere skulle være lykkelig uvitende). Gjør at man veksler mellom å angre på at man fikk barn og å vurdere hjemmeskole.

Sorry, men

Anda er ikke aktiv  
Gammel 11-06-21, 15:19   #454
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er Vigilo dere BURDE streiket for.

Gammel 11-06-21, 15:23   #455
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Vi har en fugl i hagen som kvitrer høyt og intenst HELE TIDA. Jeg blir snart fullstendig kokko.

Vi har fuglereir i kjøkkenveggen. I tillegg til i fuglekassa et par meter fra veggen. Og diverse oppi grantærene som står på grensa til naboen, sistnevnte er vel skjor.

Å ligge i telt i hagen er relativt nært på naturen.... egentlig er det nørt nok å sitte inne på hjemmekontor

Gammel 11-06-21, 15:36   #456
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å flytte rot fra et feil sted til et annet feil sted er ikke å rydde, det er å ROTE!

JAH!

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 11-06-21, 17:45   #457
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Dagens oppdragelseskjepphester, i reprise: PLASSEN SIN

Å flytte rot fra ett sted der det ikke bor til et annet sted det ikke bor, er IKKE rydding. Når jeg ber om rydding, ber jeg om at ting flyttes fra et sted de ikke bor, til PLASSEN SIN.

Å pakke ut betyr å flytte tingene fra kofferter og bager til PLASSEN SIN, ikke et annet sted der de ikke bor. At kofferten blir tom, og dermed kan flytte tilbake til PLASSEN SIN, er en hyggelig bieffekt av å pakke ut, men bare 1/3 av jobben.

Takk for meg.

Deg kunne jeg bodd med. Heldigvis er Helten også god på rydde ved å flytte ting til plassen sin. Puh. Avkommet er ryddet ut av huset så de er ikke problemet lenger. Gled deg.
(Mitt gruff kommer i demenstråden).

Strå er ikke aktiv  
Gammel 11-06-21, 22:08   #458
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

R.I.P.

Gammel 11-06-21, 22:14   #459
Dali
Glad

Dali sin avatar

Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi har fuglereir i kjøkkenveggen. I tillegg til i fuglekassa et par meter fra veggen. Og diverse oppi grantærene som står på grensa til naboen, sistnevnte er vel skjor.

Å ligge i telt i hagen er relativt nært på naturen.... egentlig er det nørt nok å sitte inne på hjemmekontor

Det hadde vi da vi flyttet hit. Pluss et fraflyttet reir i en ventil på soverommet. Fikk fuglelopper om natta. Og trøst mot pipende fugler over vinduet er at de slutter når barna forlater redet.

Gammel 12-06-21, 14:15   #460
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Nære venners ungdom er på sykehus og har fått diagnosen diabetes type 1.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.