Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #8

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-21, 17:38   #421
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Bankbrikken min er helt død. Ringte DNB for å få ny. Kontrollspørsmål var hva adressen min var på tidligere bosted. Jeg har bodd her i 21 år og adressen på siste bosted var en gård som nå har gatenavn OG nr og det vet jo ikke jeg. Heldigvis var det andre kontrollspørsmål da.
Kanskje et tegn på at vi har bodd for lenge på samme sted.

Gammel 07-06-21, 19:29   #422
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Oi må måtte jet tenke.... Jeg vet gstrnavney.... Og dr var hundre og tjue noe.... 129? Jeg hadde måttet Google for å huske det, og jeg har bare bodd her i 9 år

Måtte til å slå opp telefonen også, ungdomsskolen skulle ha guttungens telefonnummer! Og epost. Vel. Den sjekker jeg for ham to ganger i året. Det forandrer seg vel snart...

Gammel 07-06-21, 19:39   #423
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Min mor, dronningen av hersketeknikker.

Gammel 07-06-21, 21:41   #424
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vigilo irriterer meg grenseløst. Særlig når systemet de hadde før fungerte aldeles utmerket og hadde en rekke praktiske funksjoner som Vigilo ikke har. Alt er mange ganger mer tungvint. Jeg har vanskelig for å tro at lærerne og SFO er fornøyde heller. Faktisk, med tanke på at to av tre kontaktlærere konsekvent bruker epost framfor Vigilo, er det temmelig åpenbart at de ikke er fornøyde.

Jeg fikk ikke til å melde ungen av sfo i denne nye plattformen som dermed kun har gitt meg negative assosiasjoner. Håper derfor det stemmer at hun er automatisk avmeldt siden hun slutter i 4.

Gammel 07-06-21, 22:04   #425
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Har prøvd å booke feriebolig gjennom Airbnb. Herlighet så vanskelig det skulle være. Savner reisebyrå.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 07-06-21, 22:07   #426
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har i alle fall ikke meldt min 4. klassing ut av Sfo eller sagt opp plassen, bare søkt plass til den kommende førsteklassingen.

Mitt gruff i dag kom kjente i b klassen tilgode. Sist ut fra foreldremøtet kom vi som oppdaget at "og fyll ut ssmtykkeskjema" ikke bare var den siden med 7 kryss om at de kan ta bilder av ungen etc, men også en bakside med navn, adresse, telefon, epost på ungen og foreldrene, ungens fastlege, allergier, andre personer de kan ringe, og samtykke til å sitte på i biler. Og for all del, kan sitte på. Og kan ikke sitte på. Ikke kryss i alle boksene i full fart her nei....

Jaja. De som kom på møtet etter oss fikk vite av meg og mor til kompisen til guttungen at... Der er to sider!

Gammel 08-06-21, 07:38   #427
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Taxi som står en time på tomgang rett utenfor soveromsvinduet vårt med høy radio. Fra kl.6 til jeg snakket til han rett over kl.7.

Gammel 08-06-21, 09:35   #428
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi er et team på tre, vi jobber med hyggelige salgsoppgaver og kunder, så hvorfor skal alle teamets IT og logistikk sakene havne på meg. . Men jeg klager ikke, gruffer litt her, det er bedre.

Gammel 08-06-21, 09:47   #429
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Fylte opp vannflaske mi og satte den igjen på benken hjemme.

Sist redigert av star : 08-06-21 kl 20:31.
star er ikke aktiv  
Gammel 08-06-21, 19:24   #430
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Skvallerkålapokalypsen er her.

Skvallerkålen har nå bestemt seg for å ta over verden, og drepe alt annet levende. Og er på god vei. Dere er herved advart.

Chill. Når de kommer hit, så stoppes de av mine en milliard brunsnegler som spiser alt de føkkings kommer over.

Gammel 08-06-21, 20:02   #431
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Vigilo (app for kommunikasjon skole-foreldre hvis dere skulle være lykkelig uvitende). Gjør at man veksler mellom å angre på at man fikk barn og å vurdere hjemmeskole.

Man kan fort angre på at man ble lærer også med Vigilo.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 08-06-21, 20:21   #432
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Chill. Når de kommer hit, så stoppes de av mine en milliard brunsnegler som spiser alt de føkkings kommer over.

Unntatt skvallerkål påsto en jeg kjenner. Selv kjenner jeg at det er ønsketenkning.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 08-06-21, 20:36   #433
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Det er sant. Vi har noen kvm skvallerkål. Det vi ikke har, er hagenellik, georginer og sibirvalmue.

Gammel 09-06-21, 08:14   #434
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men herregud da!!
Har en med dysleksi som trenger tilrettelegging på teoritentamen. Altså å få spørsmålene lest opp. Men i 2021 er visst det noe man må søke om og det sitter en person der å leser spørsmålene
Er-det-mulig?!??
Kanskje noen i veivesenet kunne sjekka kalenderen og sett hvilket århundre vi er i? Og hvilke tekniske hjelpemidler som finnes? Kjenner at jeg blir så UTROLIG provosert. Dette burde vært løst på en langt mer smidig måte!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 09-06-21, 08:15   #435
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men herregud da!!
Har en med dysleksi som trenger tilrettelegging på teoritentamen. Altså å få spørsmålene lest opp. Men i 2021 er visst det noe man må søke om og det sitter en person der å leser spørsmålene
Er-det-mulig?!??
Kanskje noen i veivesenet kunne sjekka kalenderen og sett hvilket århundre vi er i? Og hvilke tekniske hjelpemidler som finnes? Kjenner at jeg blir så UTROLIG provosert. Dette burde vært løst på en langt mer smidig måte!!!

Dessuten har jeg med meg kaffe mens jeg venter. Og munnbind. En føkkings umulig kombinasjon.

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 09-06-21, 08:22   #436
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det skal da være tilgjengelig uansett? Herlighet. Om det kom brått på dem, så har de vel fremdeles mennesker ansatt?

Gammel 09-06-21, 08:27   #437
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Det er fordi denne personen også skal hjelpe til med å forstå spørsmålene, ikke bare lese dem opp. Om man "bare" trenger å høre spørsmålene så lurer jeg på om ikke PCene som man tar prøven på har det alternativet for enkelte førerkortklasser.

https://www.vegvesen.no/forerkort/ta...eoripr%C3%B8ve

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 09-06-21, 08:33   #438
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Naboens alarm starta ulinga mellom 4 og 5 i morrest. Det er fanken meg andre gang på kort tid.

Gammel 09-06-21, 09:09   #439
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det er fordi denne personen også skal hjelpe til med å forstå spørsmålene, ikke bare lese dem opp. Om man "bare" trenger å høre spørsmålene så lurer jeg på om ikke PCene som man tar prøven på har det alternativet for enkelte førerkortklasser.

https://www.vegvesen.no/forerkort/ta...eoripr%C3%B8ve

Det var slik jeg i litt enfold trodde det fungerte. At han fikk det lest opp av PC-en bare. Men tror ikke det var mulig nei.
Men han fikk prøvd og vi går for uten sensor en gang til. Bare tre feil for mye og han trodde det skulle gå greit uten å få spørsmålene lest.

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 09-06-21, 19:11   #440
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Pokkers jækla busselskap som roter og roter til. Plutselig går det bare en buss i timen forbi her. Veiarbeid og ruteomlegging, må skjønne...
Så er bussene som regel 20-30 minutter forsinka til det igjen.
Så gidder de ikke plukke opp unger som står på busstoppen, rekker ut handa for stoppsignal og tydelig viser at de skal med. Og ungene må vente nye en time halvannen på buss.
Så kommer ikke bussen i det hele tatt. Ringer busselskapet. -Jo, den var 28 minutter for sein fra terminalen. -Ja, men nå har det gått mye mer enn det, og busstoppen vår er 5 min fra terminalen. Hvor er bussen? -Vet ikke, skal ringe tilbake...
De ringer etter 10 minutter, og sier de kan få hentet venteungen med drosje. Det takker jeg ja til, men drosja er også sein, så neste buss (1 time etter at førstebussen skulle vært der) rekker å komme før drosja. Guttungen rakk kanskje et kvarter av halvannentimes bli kjent-opplegg med sin nye klasse på ny skole.

Lang, kjempepissed Karen-mail er sendt. Mer kan man ikke gjøre.

Sist redigert av Kaija : 09-06-21 kl 20:30.
Kaija er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.