Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #8

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-21, 18:49   #401
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Et sykehus som ikke ønsker jeg skal bruke min polstra epilepsi hjelm for å unngå hjernerystelse ved gtk anfall fordi det ikke ser normalisert ut

Gammel 07-06-21, 08:51   #402
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hormonelle (?) tweens som skjeller ut moren etter noter fordi strømpebuksa i riktig størrelse ift det hun ellers bruker, er alt for kort i beina. Bestemoren var her, og var helt sjokkert over kjeftenivået.

Og ellers: Hvilke tynne strømpebukser kjøper man til en langbeint snart 12-åring som er 152 cm høy, men som jeg tror er for tynn for voksenstørrelser foreløpig?

Gammel 07-06-21, 08:52   #403
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Et sykehus som ikke ønsker jeg skal bruke min polstra epilepsi hjelm for å unngå hjernerystelse ved gtk anfall fordi det ikke ser normalisert ut

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 07-06-21, 08:57   #404
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hormonelle (?) tweens som skjeller ut moren etter noter fordi strømpebuksa i riktig størrelse ift det hun ellers bruker, er alt for kort i beina. Bestemoren var her, og var helt sjokkert over kjeftenivået.

Og ellers: Hvilke tynne strømpebukser kjøper man til en langbeint snart 12-åring som er 152 cm høy, men som jeg tror er for tynn for voksenstørrelser foreløpig?

Hvis du kjøper voksenstrømpebukser i minste størrelse med hold-in-effekt så henger de på altså. Hvis det er penstrømpebukser du snakker om.

Gammel 07-06-21, 08:57   #405
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vet ikke hvilke, men kjenner igjen situasjonen med sjokkerte besteforeldre. Tror våre barn har fått lov til å vise mer følelser hele veien i forhold til hva i hvert fall jeg fikk lov til da jeg var liten.

Gammel 07-06-21, 08:59   #406
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skvallerkålapokalypsen er her.

Skvallerkålen har nå bestemt seg for å ta over verden, og drepe alt annet levende. Og er på god vei. Dere er herved advart.

Gammel 07-06-21, 09:03   #407
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vigilo (app for kommunikasjon skole-foreldre hvis dere skulle være lykkelig uvitende). Gjør at man veksler mellom å angre på at man fikk barn og å vurdere hjemmeskole.

Gammel 07-06-21, 09:10   #408
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvis du kjøper voksenstrømpebukser i minste størrelse med hold-in-effekt så henger de på altså. Hvis det er penstrømpebukser du snakker om.

Noen spesielle merker? Og ja, det er sånne tynne, hudfargede hun trenger. Vi har kjøpt svarte, tynne på Sparkjøp tidligere, og jeg tenkte i min naivitet at siden hun bruker 146/152 ellers, ville strømpebuksene fra Kappahl i samme størrelse passe, men det gjorde de tydeligvis ikke.

På en måte er det fint at ekstremt stille og introverte barn klarer å ta ut følelsene hjemme, men det er tungt når det stormer, og jeg er konstant skyteskive.

Gammel 07-06-21, 09:18   #409
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Noen spesielle merker? Og ja, det er sånne tynne, hudfargede hun trenger. Vi har kjøpt svarte, tynne på Sparkjøp tidligere, og jeg tenkte i min naivitet at siden hun bruker 146/152 ellers, ville strømpebuksene fra Kappahl i samme størrelse passe, men det gjorde de tydeligvis ikke.

På en måte er det fint at ekstremt stille og introverte barn klarer å ta ut følelsene hjemme, men det er tungt når det stormer, og jeg er konstant skyteskive.

Jeg tenker at hvilke som helst i liten voksenstørrelse bør passe, særlig hvis du kjøper hold-in. Erfaring ellers er at når du kommer opp i den barnestørrelsen der, 152 og oppover, så er bukser i den minste damestørrelsen gjerne trangere enn barnestørrelsen. Bukser i barnestørrelser har aldri passet min tynne 13-åring. De har alltid måttet strammes i strikken som gjerne er inni linningen, slik at de har blitt posete rundt rumpa. 146/152 var den siste barnestørrelsen hun brukte, større enn det har ikke vært noe poeng. Etter at hun fant Levis i str 23", og minste størrelsen hos Gina Tricot, har hun for første gang i sitt liv bukser som passer. Bukser fra barneavdelingen i str 158/164 er alt for vide i livet, og kommer aldri til å passe.

Sist redigert av My : 07-06-21 kl 09:27.
My er aktiv nå  
Gammel 07-06-21, 09:23   #410
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra den alderen kan man kjøpe vanlig strømpebukse i minste damestørrelse. (Datteren din er høyere enn svigermoren min, og hun kjøper bare dameklær. )

Og husk - dette er alderen som snakker i vel så stor grad som ungen. Det er vanvittig hva de kan klare å lire av seg når frustrasjonen (over helt bagatellmessige problemer) blir for stor. Det går over.

Hilsen
mor til 16-åring som har kommet ut av fjortisboblen (og gleden er ubeskrivelig)

Gammel 07-06-21, 09:26   #411
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hold ut - tøft å stå i, uansett om årsaken er hormoner eller annet, men de kommer ut på andre siden en dag.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 07-06-21, 09:53   #412
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Du har min sympati! Men bare vit at du herdes og at all annen kritikk blir lettere å håndtere - i hvert fall min erfaring.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 07-06-21, 10:16   #413
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Vigilo (app for kommunikasjon skole-foreldre hvis dere skulle være lykkelig uvitende). Gjør at man veksler mellom å angre på at man fikk barn og å vurdere hjemmeskole.

Vigilo irriterer meg grenseløst. Særlig når systemet de hadde før fungerte aldeles utmerket og hadde en rekke praktiske funksjoner som Vigilo ikke har. Alt er mange ganger mer tungvint. Jeg har vanskelig for å tro at lærerne og SFO er fornøyde heller. Faktisk, med tanke på at to av tre kontaktlærere konsekvent bruker epost framfor Vigilo, er det temmelig åpenbart at de ikke er fornøyde.

Gammel 07-06-21, 10:57   #414
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så trøtt.

Gammel 07-06-21, 14:52   #415
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

IKT-avdelingen vår!

De ser ut til å tro at deres oppgave i livet er å lage ekstra utfordringer for oss som jobber i organisasjonen. "Vi bytter nettleser. Det er mye sikrere. ... og ja, forresten ... nå må du mellomlagre alle pdf-er før du legger dem i filsystemet. Det er bare en 4-6 klikk ekstra pr fil ... og ja, og så må du gi den nytt navn. Det går så fort så." NEI. DET GÅR IKKE FORT!

Gammel 07-06-21, 15:00   #416
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

E-bøker hos Adlibris! Det er klin hakke umulig å få tilgang til boka jeg har kjøpt og supporten der sendte meg en ei smørbrødliste med ting jeg må gjøre for å få tilgang. As if!

Jeg noterer meg bare at jeg ikke skal kjøpe e-bøker der flere ganger og finner boka et annet sted. Det er rett og slett ikke verdt brydderiet med å installere programmer på PC-en og alt med seg for ei bok. Alle andre selgere har systemer som virker uten noe styr, så da handler jeg der i stedet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 07-06-21, 15:33   #417
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kappahl brukte vi. Men ser at de ikke passet. Sjekket Cubus?

Gammel 07-06-21, 15:36   #418
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

E-bøker hos Adlibris! Det er klin hakke umulig å få tilgang til boka jeg har kjøpt og supporten der sendte meg en ei smørbrødliste med ting jeg må gjøre for å få tilgang. As if!

Jeg noterer meg bare at jeg ikke skal kjøpe e-bøker der flere ganger og finner boka et annet sted. Det er rett og slett ikke verdt brydderiet med å installere programmer på PC-en og alt med seg for ei bok. Alle andre selgere har systemer som virker uten noe styr, så da handler jeg der i stedet.

Hvilket format har du fått boken i og hvilket format trenger du? Send til meg før du kjøper ny, så skal jeg se om jeg får brukket den om til deg.

Gammel 07-06-21, 15:54   #419
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvilket format har du fått boken i og hvilket format trenger du? Send til meg før du kjøper ny, så skal jeg se om jeg får brukket den om til deg.

Takk for tilbudet, men jeg vet ikke om det går heller. Jeg har ikke mottatt den, den ligger bare på nett, så jeg finner den når jeg logger inn. Den skal da i teorien kunne lastes ned derfra. Gode idéer? Det er da Digital Editions man trenger.

Det er ikke noen ny bok, så den kostet ikke mange kronene altså, det er bare så styrete og jeg fatter ikke hvorfor de gjør det så vanskelig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 07-06-21, 17:30   #420
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

IKT-avdelingen vår!

De ser ut til å tro at deres oppgave i livet er å lage ekstra utfordringer for oss som jobber i organisasjonen. "Vi bytter nettleser. Det er mye sikrere. ... og ja, forresten ... nå må du mellomlagre alle pdf-er før du legger dem i filsystemet. Det er bare en 4-6 klikk ekstra pr fil ... og ja, og så må du gi den nytt navn. Det går så fort så." NEI. DET GÅR IKKE FORT!

Dere holder vel ikke på å oppgradere sak- og arkivsystem? Og IE supporteres ikke lengre og dermed må det gjøres endringer fordi ny versjon ikke er kompatibel og og og . Jah.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.