|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#401 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
Dette gjelder vel for det meste videregående? |
|
|
|
|
|
#402 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Jeg blir 50 år i år, og jeg vil påstå at jeg er en mye bedre lærer nå enn for 20 år siden. Jeg vet selvsagt ikke hvordan jeg er om 10 år, men håper jo ikke at folk tenker at jeg bør skrotes bare fordi jeg er blitt 60. |
|
|
|
|
|
#403 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Ser den, og jeg ER for at alle skal jobbe så lenge de ønsker. Når de faglige forutsetningene er oppfylt og man henger med i utviklingen og er villig til å fornye seg i takt med resten av kollegiet. Utfordringen i innlegget jeg svarte på var jo at (dyre) ansatte ble stående i jobb, uten å kanskje være noen egentlig stor ressurs i gruppa.
|
|
|
#404 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Input/Anne C (gidder ikke sitere på mobilen ...): Jeg lurer på om det er en Oslo/sentralt Østland-greie fordi de korte avstandene mellom skolene gjør det mulig å kombinere skoler?
2001 og 2001 Sist redigert av Stompa : 29-05-21 kl 13:58. |
|
|
|
|
|
#405 |
|
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Jeg går nå inn i mitt siste år som lærer. Jeg orker ikke mer. Kanskje jeg hadde blitt hvis lønna var bedre, men det er alle tidstyvene som ble avgjørende for beslutningen. Det er for mye med alt som skal dokumenteres og evalueres, som går utover relasjonen til eleven. Det er for store klasser på for små rom og et stadig økende antall elever som trenger individuelle opplæringsplaner, og det er utrolig krevende å skulle tilrettelegge undervisningen sånn at alle får noe utbytte. Jeg kunne ha skrevet mye mer. Kommer til å savne elevene da.
|
|
|
#406 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Alder er et tall i mange sammenhenger. Jeg har jobbet med gamle 40-åringer, og unge 65 åringer, så for meg handler det vel så mye om mentalitet og ønske om å bidra. Nettopp derfor er det litt underlig å flatt belønne noen for å ha nådd en viss alder. Som i eksempelet med 30 K for de over 62, eller for den saks skyld seniluka til de over 60. Jeg vet om svært mange (yngre) med en betydelig tyngre hverdag som med fordel kunne hatt nytte av en superfleksibel 6.ferieuke.
|
|
|
#407 |
|
|
Jeg har en lærer som «kastes» ut nå. Hun fyller straks 70 år og fungerer helt utmerket i jobben sin. Så jeg er enig i at alder ikke er alt. De fleste av de eldre lærerne hos oss fungere godt og det er verdifullt med en god aldersblanding. Det er bare unntaket som gjør så vondt å tenke på.
|
|
|
#408 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Er det noen forhandlinger på gang i det hele tatt? Jeg støtter streiken helhjertet, men må innrømme at det kjennes tungt hvis vi ender opp med lediggang fram til høsten på tre unger som allerede har vært altfor mye hjemme i år.
|
|
|
#410 |
|
villende
|
Ingen kontakt mellom partene. Unio mener det er arbeidsgiver som må ta kontakt, arbeidsgiver sier det er Unios ansvar. Så da kan det fort bli langvarig. Skikkelig morsom avslutning på 7. trinn for yngste dette. |
|
|
|
|
|
#411 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Jeg håååper sånn at de kan få treffes klassen sin før de spres på vgs her. 16-åringen begynner visst å bli lei, for i går lurte han på om jeg visst når streiken var over.
|
|
|
#412 |
|
ctrl+z
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Ingen kontakt nei, det er steile fronter og streikeviljen er stor. Det ser ut til å dra ut. I dag ble det jo massivt trappet opp, så mulig det vil tvinge arbeidgiver til å se på mulige løsninger.
|
|
|
#413 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Siden helse og omsorg er berørt tipper jeg det ikke blir langvarig |
|
|
|
|
|
#414 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Sikkert bra for dere lærere at sykepleierne er med - det er allerede arbeidsgivere som roper vELDIG høyt om at det er fare for liv og helse. Det er gitt mange dispensasjoner. Denne artikkelen beskriver situasjonen før opptrappingen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#415 |
|
Yes, we can!!
|
Det høres jo bare helt barnslig ut.
|
|
|
#416 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Flere skoler i området blir helt stengt nå etter opptrappingen. Jeg skjønner bare ikke hvorfor steeikeuttaket må gå mest utover de elevene som allerede har hatt mye hjemmeskole. Det finnes jo plenty kommuner som har hatt gul nivå omtrent hele året.
|
|
|
|
#417 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?For datteren er EN lærer ikke Unio-organisert, så de har en og annen time, og det er jo egentlig veldig greit. Være på skolen i første og siste time, og så spise is og henge med klassen i mellomtiden. Dekker opp for et STORT behov for klassen å bare for å være sammen, for det har de ikke vært hele dette første året.
|
|
|
#418 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Jeg har en 10. klassing som så mange andre her inne. Kommunen vi bor i ble tatt ut i streik i første runde, men skolen til poden ble ikke tatt ut i første sving. Dermed trodde jeg at hvertfall hans kull på skolen hans var reddet mtp. standpunktkarakterene som hadde frist 31.05. Skolen hans skulle tas ut 02.06. |
|
|
|
|
|
#419 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Meisje, vi har hatt gul skole nesten hele året og skolene her er tatt ut. |
|
|
|
|
|
#420 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Ja det er jo mange som er tatt ut, så bra at de har begge kategorier, men jeg syns de kunne latt være å ta ut kommunene med lange røde perioder, og hjemmeskoleperioder.
|
|
![]() |
|
|