Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-20, 11:58   #821
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Gratulere, Lorien!

Her er alt av gaver jeg har ansvar for i hus, eller straks fremme på postkontoret, ser at pakken med klær jeg bestilte er ventet i dag, så det er bra.

Bakte runde 2 med Nennes rundstykker i dag, til og med Storebror spiste de, så da ble det enda en porsjon til fryseren.

Må muligens bake en runde til med cookies, mest fordi at mora smugspiser... Kremt.

Kjæresten har siste dag på skolen i dag, så da kan jeg få litt mer hjelp de siste dagene som er igjen før jul. Tror vi må ta en pakke-inn runde i morgen når ungene er på skolen, og blir vel bytting av gaver med folk i helgen.

Handlelisten til jula er noenlunde klar, må få kjæresten til å gå over, om det er noe jeg har glemt. Så må jeg vel bare manne meg opp til å bli med og handle på mandag, haha.

Planen er å gjøre unna baking og ting som lager rot før søndag, og få ryddet skikkelig, så kommer vasker mandag morgen, og etter det tror jeg ungene må spise på verandaen eller noe.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 12:11   #822
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer Lorien!

I morgen er det faktisk juleferie for de voksne i huset og jeg ser veldig fram til to dager med noen timer bare for oss selv siden de "stakkars" små har skole til og med fredag. Tror vi skal innvie juleferien med å se The Holiday i kveld.

Jeg har bakt kokosmakroner, pepperkaker og kransekakestenger. Da mangler jeg bare havreflarn og florentinere og så ville barna lage slike havreboller med sjokolade. Det styrer de helt selv og kan ikke gå galt.

Gammel 16-12-20, 13:19   #823
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bakte sandkaker i går og havreflarn. Det siste i to runder, for den første ble helt feil.

I dag skal jeg bake Zimtsternen og så vurderer jeg berlinerkranser for å bruke de eggeplommene som blir til overs.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 09:21   #824
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne var veldig fin https://open.spotify.com/track/6zaG5...SHytNAo54XJ6Vw

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 10:45   #825
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer, Lorien! Så koselig.

Her gikk omtrent alle vaniljekransene jeg bakte rett i meg, så jeg vurderer om jeg skal bake fler og gi bort, eller om det fører til en ny ladning rett i meg. Burp.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 10:50   #826
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny porsjon med karameller laget, og disse ble enda bedre enn de første. Disse skal jeg ha helt selv, de skal ikke deles ut blant bydelens 10.klassinger.

Nå er spørsmålet om jeg skal gidde å lage pepperkakehus. Jeg har egentlig sagt at 10.klassingen skal hjelpe meg, og hun har sagt at det vil hun gjerne, men så har hun jo hele tiden tentamen, prøver, innleveringer og presentasjoner hun må jobbe med, så hun har ikke tid. Makan. Prioritere skolearbeid foran julebakst med mor.

Gammel 17-12-20, 11:42   #827
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Var nervøs for fotoboka selv om de sa den skulle komme før jul. Men nå er den på terminalen borti høgget.
Julepynten tror jeg derimot ikke rekker det.

Gammel 17-12-20, 12:22   #828
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Minsta og jeg bakte risboller igår kveld.

Gammel 17-12-20, 14:29   #829
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Storebror begynte å snakke varmt om juleby, for noen dager siden.

Og jeg har ønsket meg juleby i mange mange år. Og i år er det jo masse i butikkene. Så en figur er klar, også skal kjæresten hente to jeg har bestilt/lagt av i ettermiddag.

Og jeg er snill, og spør xen hans om oppskrift på eggesalat og sånn, så han får det han er vant til. For oppskriften han husket var litt, ehm, kjedelig? Egg og majones, jeg mistenker det er mer i.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 14:36   #830
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Gratulerer Lorien.

Lagde kokosmakroner i dag, en liten batch.
Tenkte å lage karameller i helga.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 14:46   #831
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Julelandsby har vi også. Det er en komplett landsby (med lys i vinduene, det er så koselig) som vi kjøpte i sin helhet før vi fikk barna, men de elsker den.

Gammel 17-12-20, 15:07   #832
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Og jeg er snill, og spør xen hans om oppskrift på eggesalat og sånn, så han får det han er vant til. For oppskriften han husket var litt, ehm, kjedelig? Egg og majones, jeg mistenker det er mer i.

Purre og skinke er obligatorisk hos oss. Og litt sylteagurk/lake. En dæsj rømme, salt og pepper.

Gammel 17-12-20, 15:38   #833
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så lur! Jeg har bestilt de lokale snaddervarene fra den lokale kjøpmanmen med hjemlevering i stedet for den årlige kaoshandlinga der rett før jul. (Valgte levering 22. desember og krysser fingrene for at de holder av bestilte varer sånn at jeg ikke blir uten dersom de skulle bli utsolgt. Dere som er vant med Meny - kan man gå ut i fra sånt eller burde jeg bytte til tidligere leveringstid for å være sikker?)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 17:11   #834
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har vi kjøpt juletre!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 17:30   #835
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Menybestilling her også , nå er det stort sett igjen pinnekjøtt og grønnsaker å handle inn. Neste uke skal det bakes og leveres ut gaver, vi har juleferie hele familien etter i morgen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 18:17   #836
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg planlegger å handle mat i morgen kveld.

Skal hente eldste i byen senere. Kanskje jeg tar meg en butikkrunde og ser om jeg finner noe gøy til julestrømpene.

Gammel 17-12-20, 19:06   #837
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har vært på familieutflukt på Hageland, der var det ekte julestemning.

Gammel 17-12-20, 23:33   #838
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Storebror begynte å snakke varmt om juleby, for noen dager siden.

Og jeg har ønsket meg juleby i mange mange år. Og i år er det jo masse i butikkene. Så en figur er klar, også skal kjæresten hente to jeg har bestilt/lagt av i ettermiddag.

Ene Meny-butikken her bruker purre, den andre vårløk.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-20, 01:14   #839
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde lagt opp til kos kveld med juletrepynting og deretter spretting av fenalår med tilbehør... Vel, slik ble det ikke da jeg krasjlanda mentalt og ble liggende i senga i stedet for...
Dårlig samvittighet overfor ungene (så det HOLDER) og håp om at jeg våkner i ny kropp i morgen tidlig!

Sånn. Da var jeg ferdig å sutre. Det blir en bedre dag i morgen!!

Gammel 19-12-20, 01:18   #840
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næmmen Taien da!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.