Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva skal du ha på deg på julaften?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-20, 17:21   #101
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på julaften?

Som i fjor kjøper vi nok nye julepysjamaser.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 01:09   #102
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Blå kittel og hvit bukse. Jobber senvakt på julaften, kommer til å rusle rundt i kosetøy til jeg skal dra... Kanskje bare dra i kosetøy, når jeg tenker meg om...

Gammel 10-12-20, 01:20   #103
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Etter å ha brukt samme julekjole siden yngste ble født for 8 år siden kjøpte jeg meg en rød knelang fløyelskjole i år som jeg gleder meg til å bruke. Den forrige var også rød, det er liksom julefargen over alle for meg.

Gammel 10-12-20, 02:05   #104
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Etter å ha brukt samme julekjole siden yngste ble født for 8 år siden kjøpte jeg meg en rød knelang fløyelskjole i år som jeg gleder meg til å bruke. Den forrige var også rød, det er liksom julefargen over alle for meg.

Ja! Det må være rød kjole. Jeg tror dette blir bortimot tiende året jeg bruker denne fra Mette Møller.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg FAF18BC0-5E9D-420D-854C-2DD3B878F3B2.jpg (6,9 KB, 88 visninger)
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 07:39   #105
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vintage rød julekjole. Arvet etter mormor fra 70-tallet!

Gammel 10-12-20, 08:23   #106
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Det må bli noe jeg har i skapet allerede. Får jeg på meg kjolen med blå damaskoverdel og skjørt i svart fløyel, så blir det den. Hvis ikke blir det et pent skjørt med en eller annen overdel jeg har. (Det er helt uaktuelt å handle noe nå mens vi pakker ned hus for både oss og Mutter'n).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:01   #107
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Rødt, og gull er julefarger for meg, men siden det er vanskelig å finne en rødtone jeg kler blir det aldri rødt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:09   #108
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Mens jeg trolig ikler meg denne gamle traveren for n'te gang:

https://labrador-www.kk.no/images/67...80&height=1470

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:21   #109
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det nok festdrakten jeg fikk til 17.mai i år. Og så skifter jeg til en eller annen kjole senere på kvelden...

Jeg er mer stressa over hva gutta skal ha på seg. De har vokst ut av ALT. De må ha nye dressbukser og skjorter....og helst dressjakker også!

Gammel 10-12-20, 09:30   #110
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjører bunad på julaften. Alltid gjort og synes det er hyggelig. Jentene glir nok over i koseklær litt ut på kvelden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:53   #111
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her blir det trolig det samme som i fjor. Lang og vid svart bukse fra Etsy, og denne blusen fra Kaffe: https://live.staticflickr.com/65535/...3c424538_z.jpg

Nyttårsaften blir det trolig samme bukse, men med denne blusen til:
https://www.companys.no/karen-by-sim...ptions=3609095

Og denne røde strikkekjolen på de andre juledagene:
https://www.vic.no/dameklaer/kjoler-...a9/biking-red/

Gammel 10-12-20, 10:01   #112
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt. Her er det også et par koronakilo i veien for noen av antrekkene, men jeg har faktisk en grønn kjole, i samme type dragestoff som Polyanna sin, men med svingskjørt som jeg lurer litt på. Og mens jeg skrev det kom jeg på at det alltid er iskaldt hos svigers så noe med så åpen hals er nok utelukket. Da tror jeg at jeg skal gå for grønn glitregenser til et vintage omslagsskjørt jeg nettopp har kjøpt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 10:09   #113
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vet ikke helt. Her er det også et par koronakilo i veien for noen av antrekkene, men jeg har faktisk en grønn kjole, i samme type dragestoff som Polyanna sin, men med svingskjørt som jeg lurer litt på. Og mens jeg skrev det kom jeg på at det alltid er iskaldt hos svigers så noe med så åpen hals er nok utelukket. Da tror jeg at jeg skal gå for grønn glitregenser til et vintage omslagsskjørt jeg nettopp har kjøpt.

Her er det alltid utrolig varmt hos svigers (og grunnen til at strikkekjole på julaften utgår med høye kneløft). Svigerfar er glad i å fyre. Ut over dagen legger han i ovnen med jevne mellomrom, når han ser at varmen er på vei til å dø ut. Han gjør det mer som en rutine, uten at temperaturen i huset har noen innvirkning på rutinen. Når antall personer da i tillegg ligger helt på koronagrensa, så kan det bli temmelig hett.

Gammel 10-12-20, 10:44   #114
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Her er det alltid utrolig varmt hos svigers (og grunnen til at strikkekjole på julaften utgår med høye kneløft). Svigerfar er glad i å fyre. Ut over dagen legger han i ovnen med jevne mellomrom, når han ser at varmen er på vei til å dø ut. Han gjør det mer som en rutine, uten at temperaturen i huset har noen innvirkning på rutinen. Når antall personer da i tillegg ligger helt på koronagrensa, så kan det bli temmelig hett.

Her er det nok mottatt; de tror menneskene varmer mer enn de gjør. Også er jeg en frossenpinn, så når de andre har det komfy syns jeg det er iskaldt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 10:50   #115
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

... mens jeg er varm av meg, og når andre synes det er helt ok, sitter jeg og koker. Særlig hvis jeg drikker alkohol (spesielt vin), da brenner hender og føtter i tillegg. Heldigvis er det både innafor og påkrevd å holde avstand i år, jeg klarer ikke å sitte tett sammen i en sofa når det i tillegg er varmt, jeg får skikkelig klaustrofobi og må gå for meg selv for å få luft, og virker derfor lett sær og avvisende.

Gammel 10-12-20, 10:51   #116
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Julekjolen min er egentlig den røde gulldragekjolen min i silke, men jeg lurer på om de to koronakiloene er akkurat nok til å ødelegge for det i år...

Min også, hadde dog ikke tenkt over koronakiloene. Jeg tror det skal gå, men det kan jo tjene som motivasjon til å ikke spise altfor mye pepperkakedeig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 10:54   #117
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Min også, hadde dog ikke tenkt over koronakiloene. Jeg tror det skal gå, men det kan jo tjene som motivasjon til å ikke spise altfor mye pepperkakedeig.

Nå skjønner jeg virkelig ikke hva du snakker om. (Faktisk frykter jeg eventuelle koronakilo når det gjelder min røde Mette Møller også, for den har alltid vært sånn helt på hekta. )

Gammel 10-12-20, 11:02   #118
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Her blir det nok festdrakten jeg fikk til 17.mai i år. Og så skifter jeg til en eller annen kjole senere på kvelden...

Jeg er mer stressa over hva gutta skal ha på seg. De har vokst ut av ALT. De må ha nye dressbukser og skjorter....og helst dressjakker også!

De er ganske store for alderen de guttene dine, er de ikke? Jeg har 2 svarte slim fit dresser fra Dressmann som bare henger her. Den ene er 46 i jakke og 30/30 i bukse. Den andre er 44 i jakke og 30/30 jakke.

De er ikke renset. Jakken ser helt ren ut, men det er mulig det er noen flekker på buksene. De henger uansett bare her, så det kan jo være en mulighet å bare prøve å hive buksene i vaskemaskinen på et skånsomt program hvis du er interessert?

Fint brukte, sikkert ikke brukt mer enn 2-3 ganger tenker jeg før de ble for små.

Gammel 10-12-20, 11:05   #119
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Og blir jeg lei av svart kan jeg hive på meg denne nydelige grønne saken i stedet. Den er enda finere i virkeligheten.

Den grønne der var superfin! (dessverre for tettsittende til min skrott).

Jeg kjøpte meg grønn bluse her en dag, tenkte bruke den til et gullfarget skjørt jeg har (inspirert av en tråd som frukt startet om sitt skjørt).
Men syns ikke skjørtet mitt passet så bra til den blusen, så får sjekke arkivet for et svart eller grått skjørt. Eller kanskje kjøpe en vid dressbukse.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 11:18   #120
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nå skjønner jeg virkelig ikke hva du snakker om. (Faktisk frykter jeg eventuelle koronakilo når det gjelder min røde Mette Møller også, for den har alltid vært sånn helt på hekta. )

Den passer! Og nå fikk jeg oppdaget allerede før julaften at den var flekkete, så den er for øyeblikket i vaskemaskina. Dette ble en innbringende tråd. *pirker pepperkaker ut av tennene*

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.