Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-20, 08:47   #381
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Det var da FØKKINGS mye generell dissing av bæringer her, da!

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 09:35   #382
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av madicken, her.

det var da føkkings mye generell dissing av bæringer her, da!

Men du skjønner vel at postadresse og inntekt er avgjørende på fp!!! FØLG MED

Gammel 13-10-20, 09:47   #383
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Og med rant'en først i gang: Duste-fylket som ønsker å gjøre om til tvungent skolevalg slik at ungene mine havner på den verste russebuss-vgs'en. SKJER IKKE!!!

Velkommen til Viken.

Jeg har stor forståelse for at mer rurale områder legger mer vekt til geografisk tilhørighet, og at elever i ytre deler av gamle Buskerud og Østfold med stor fordel skal få plass på den nærmeste skolen. Men det burde samtidig være mulig å se at dette ikke er like viktig i store deler av Akershus, og at det å kunne få velge videregående skole har en verdi det også. I Oslo er det i hvert fall en tydelig profil på skolene utover karakterkrav, og det er greit å kunne søke seg til "folk som seg selv".

Gammel 13-10-20, 12:08   #384
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går forfaen ikke an å disse 4-åringer og 18-19-åringer på den måten der, basert på hvor de BOR?!

De fleste unge mennesker fra Bærum jeg kjenner, svarer "uhm, Osloområdet" når man spør om hvor de kommer fra. De har fått så mye tyn gjennom oppvekst og studietid, at de bare ikke orker å si det.

Greit at å "sparke oppover" kan forsvares, det, men jeg syns man kan tenke seg om før man øser ut av edder og galle over en befolkningsgruppe, spesielt når det gjelder barn og unge.

(Og i tillegg: Før man mobiliserer et gigantisk nettverk med bøtter fulle av raseri, så kan man kanskje vurdere å sjekke kilden for en kort avis-artikkel - KANSKJE kan en journalist ha misset et poeng, for EN GANG SKYLD i historien?)

De har SELVSAGT ikke tenkt å ikke betale artister - Bærum kommune betaler artister i øst og vest - de har glemt å tenke på at journalister skumleser når de har skrevet en annonse. Klønete, selvsagt. Ikke imponerende kommunikasjonsarbeid.

At det føles deilig å finne en så "verdig mottaker" for lenge oppspart edder og galle, som en rik kommune, har jeg selvsagt forståelse for. Men det er lov å stoppe og tenke.

Gammel 13-10-20, 12:19   #385
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobiliserer et gigantisk nettverk med bøtter fulle av raseri? Herregud.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 12:21   #386
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man skjære bilister og syklister over en kam, kan man gjøre det med folk fra Bærum også. Og Bergensere. Dette er en såpakassetråd, ja? Man er ikke veldig seriøse her?

Men altså. Kommentarfeltet. Nå lå det på fjesboka at covid-vaksinen blir gratis for alle i Norge. Og så kommer kommentarfeltet? «Gratis? Skattepenger!!!!», «Gratis?! Ingenting i Norge er gratis», «valgflesk!!!», «jeg skal ikke ta den i alle fall», «regjeringen får ta den først» osv, osv. Jesus!! HVORFOR ER FOLK NEGATIVE TIL ALT?!!!!

Sist redigert av Milfrid : 13-10-20 kl 12:28.
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 13:19   #387
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men altså. Kommentarfeltet. Nå lå det på fjesboka at covid-vaksinen blir gratis for alle i Norge. Og så kommer kommentarfeltet? «Gratis? Skattepenger!!!!», «Gratis?! Ingenting i Norge er gratis», «valgflesk!!!», «jeg skal ikke ta den i alle fall», «regjeringen får ta den først» osv, osv. Jesus!! HVORFOR ER FOLK NEGATIVE TIL ALT?!!!!

SERIØST? (Det er en grunn til at jeg holder meg unna kommentarfelt - det er ikke sunt for meg.)

Gammel 13-10-20, 13:24   #388
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

SERIØST? (Det er en grunn til at jeg holder meg unna kommentarfelt - det er ikke sunt for meg.)

Seriøst ja!

Jeg gjør også det. Vanligvis. Men at man skulle klare å svare negativt på «gratis vaksine til all» hadde jeg ikke trodd. Jauda.

Gammel 13-10-20, 14:10   #389
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Kan man skjære bilister og syklister over en kam, kan man gjøre det med folk fra Bærum også. Og Bergensere. Dette er en såpakassetråd, ja? Man er ikke veldig seriøse her?

Folk har ikke peiling. Her var det link til en gladsak i avisa på FB om et område ned mot sjøen, nedenfor et hotell, som endelig skal opparbeides med trapp og sitteplasser m.m. (nå ser det ikke ut). Diverse negative kommentarer fulgte selvsagt i kommentarfeltet, om at pengene heller burde brukes på sykehusplasser o.l. Før en eller annen gluping som hadde giddet å lese hele saken gadd å påpeke at det trolig ikke var Stordalen (utbygger av hotellet) sitt ansvar å betale for kommunens sykehjemsplasser. Det var jo utbyggeren av hotellet som hadde fått som krav i reguleringsplanen å opparbeide dette området, det var ikke et kommunalt, eller offentlig prosjekt i det hele tatt.

Gammel 13-10-20, 14:21   #390
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte kanskje det var implisitt at såpekasse eller ikke såpekasse, akkurat barn og ungdom burde man kanskje ikke brøle i caps lock til, eller tilegne stereotypiske egenskaper.

Og ja. Nettverk. Og bøtter av raseri. Jeg kom i skade for å titte innom twitter i går, og herrefred, folk gikk jo bananas. Pga. en notis i en lokalavis, bygget på en misforståelse/journalistisk slurv/kronglete FB-posting. Som ingen gadd sjekke om stemte. Det er flaut.

Gammel 13-10-20, 14:23   #391
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der med negative kommentarer om byutvikling har irritert meg i ÅREVIS! I byen jeg bor er det konkurranse om å være mest mulig negativt innstilt til ALT som har med utvikling å gjøre. Det siste er at det er helt HÅRREISENDE å gjøre om en stor asfaltflekk i sentrum til en park.

Gammel 13-10-20, 14:48   #392
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakker du om noe annet enn denne tråden nå, Polyanna?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 14:51   #393
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenkte kanskje det var implisitt at såpekasse eller ikke såpekasse, akkurat barn og ungdom burde man kanskje ikke brøle i caps lock til, eller tilegne stereotypiske egenskaper.

Og ja. Nettverk. Og bøtter av raseri. Jeg kom i skade for å titte innom twitter i går, og herrefred, folk gikk jo bananas. Pga. en notis i en lokalavis, bygget på en misforståelse/journalistisk slurv/kronglete FB-posting. Som ingen gadd sjekke om stemte. Det er flaut.

Bærum Kommunes håndtering av dette er også ganske flaut. Det var klønete posta i utgangspunktet, dårlig viderekommunisert, ekstremt dårlig timing, og en av grunnene til at artister og de andre av oss som har et levebrød i kulturnæringa reagerer er at det VIRKELIG ikke er uvanlig at man blir bedt om å "jobbe gratis for en god sak", og at det dessverre ikke er uvanlig heller at det er kommuner som ber om det. Det er ufattelig provoserende til vanlig, og tusen ganger mer provoserende nå, siden det er jævla mange av oss som ikke lenger har inntekt.

Jeg veit ikke helt hva du mener med å brøle i capslock til barn her, det er like overdrivende som dette med "bøtter av raseri" og at folk "går bananas", men om du sikter til min kommentar om fireåringer på satselaget for russebuss var det en henvisning til de stadig dyrere anleggene i russebussene som gjør at man i stadig yngre alder begynner å spare, som gjør at jeg for eksempel får henvendelser fra ungdomsskoleelever som vil jobbe dugnad fordi de skal på russebuss. Ikke at jeg mener at fireåringene er kapitalistiske overflatiske jævler, siden det tydeligvis ikke var åpenbart.

Russebusser trodde jeg nemlig det var innafor å fjase med, siden jeg stadig vekk har sett kommentarer om dette også fra de med postnummer Vestkant.

Nå var det nå engang Bærum Kommune som dreit seg ut, det hadde vært like håpløst om det hadde vært Søndre Nordstrand bydel, men kanskje littegrann vanskeligere å trekke paralleller til kommune/bydelsinntekten, og om det gjør vondt for Bærum å vite at Bærum er en rik kommune, så bufuckingshu.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 15:18   #394
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

For ordens skyld; så er Bærum kommune dessverre en av kommunene i Norge med størst sosiale forskjeller. Ja, snittet er rikt. Men kun 1/3 bor i enebolig og sosialklientandelen er vel like stor som i andre kommuner. Og det får store konsekvenser for alle de barn og unge som er i nedre del av skalaen. Sånn bare for å nyansere litt.

Gammel 13-10-20, 15:31   #395
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor kan jeg ikke få livstidsresept på medisiner jeg MÅ gå på resten av livet?!?

Gammel 13-10-20, 16:17   #396
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men er det barn i denne tråden da? :forvirret: Eller snakker vi om reaksjoner ut over det som er skrevet i denne tråden.

Gammel 13-10-20, 16:40   #397
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvor vanlig er det at barnehager har teknisk utstyr som trengs for dette?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det er Bærum da. Klart de har anlegg.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er greit å begynne å jobbe på russebussen tidlig, nemlig. Det er derfor de har egne satseavdelinger i barnehagene, for de fireåringene som er EKSTRA opptatt av å vinne "årets buss".

Dette reagerte jeg på.

I tillegg til den MASSIVE stormen på twitter og FB og whatnot for det samme. En misforståelse.

Gammel 13-10-20, 16:54   #398
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fredrik Solvang skal debattere boligpriser og problemene førstegangskjøpere har med å etablere seg i pressområder. Sykepleiere brukes som eksempel fordi de tjener rundt det som er gjennomsnittsinntekt i Norge.

Twitter: Sykepleiere må slutte å klage! Andre tjener også dårlig! Det er ingen menneskerett å bo i Oslo! Att var mye bedre under krigen! Sykepleiere må slutte å klage!

Pøbelsara: SKJERP DERE; JÆVLA IDIOTER! Vi snakker om boligpriser, det er ikke Hat-en-sykeleier-dagen på twitter. OG LÆR Å LESE.

Det er på lørdager.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 17:04   #399
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvorfor kan jeg ikke få livstidsresept på medisiner jeg MÅ gå på resten av livet?!?

Tenk om du blir healet og fortsetter å ta ut medisiner og tjener penger på det... Best å sjekke regelmessig!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 17:04   #400
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jøsses, jeg har sett en del yrkesgrupper hengt ut oppigjennom, men sykepleiere, altså?

(Og i tillegg til at det er en ok gruppe å bruke, pga. gjennomsnittsinntekt, så syns jeg det er relevant i seg selv, for Oslo som by, at en gruppe vi helt utvilsomt og ikke-kontroversielt trenger i byen vår, ikke har råd til å bo her. Det gir en ekstra"farge" til problemstillingen, mer enn om de hadde brukt, jeg vet ikke, "nybegynnerlønn for konsulenter","direktoratbyråkrat" eller noe. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.