Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-19, 13:39   #461
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Herlighet for et surr det er med gaver i år. Kollisjoner på alle kanter. Først hadde jeg og min søster kjøpt det samme til vår felles nevø. Jeg byttet til noe annet. Så har jeg og den samme søsteren spleiset på noe til vår felles søster, også oppdaget hun jeg spleiset med at mottakeren nettopp har vært og kjøpt seg akkurat det. Jeg og søsteren min har kjøpt det samme til min stefar (ikke så farlig, det er forbruksvare som det er ok å ha mer av). Jeg har laget fotobok til mine svigerforeldre, som mannens søsken også skulle være med på, også har broren glemt at jeg nevnte det, og han og kjæresten har laget en de også, bare fra dem. Og nå forteller svigermor meg hva de har kjøpt til ungene, og jeg har kjøpt nøyaktig det samme fra faren min til minstejenta.

Nå har jeg sjekket at jeg får returnere gaven jeg kjøpte fra pappa til minstejenta, og har kjøpt noe annet i stedet. Nå for det holde, nå nekter jeg å gjøre om på flere gaver.

Jeg som var så fornøyd med meg selv fordi jeg var tidlig ute, og syntes jeg hadde så gode gaveideer i år. Eller, det må jeg jo i grunnen ha hatt, siden flere har tenkt det samme.

Gammel 16-12-19, 14:19   #462
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sparer Love Actually så lenge jeg kan, men jeg lurer på å droppe The Holiday i år. Jeg er i grunnen gudsjammerlig lei av den, enda så kjekk Jude Law er, og enda så sjarmerende han der Miles(?) er...

Gamle Arthur er fantastisk, da!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 14:23   #463
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her er det omvendt, jeg er mer lei Love Actually og sparer The Holiday til sist fordi jeg liker den så godt.

Nå er juletre i hus. I kveld og i morgen har vi de to siste juleavslutningene. Mamma kommer onsdag kveld for å være her over juleferien så jeg har planer om å ha fått vasket en del til da (ingen voldsom julevask, men noe bør vaskes i alle fall).

Gammel 16-12-19, 14:28   #464
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett begge filmene. LA to ganger.

Gammel 16-12-19, 14:37   #465
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordelen med LA er at det er så mange ulike historier at hvis man blir lei, kan man bare kose seg med de andre. Eneste scenen jeg virkelig er lei av, er forsøket-på-sex-scenen med Karl og Huskerikkenavnet. Jeg blir så trist på begges vegne. Orker nesten ikke se på det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 14:37   #466
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Vi er litt i tenkeboksen om hvor vi skal være i jula; jeg har litt lyst til å være her, men mannen har lyst til at vi skal dra til min familie. 40 mil på nordnorske vinterveier frister bare sånn passe, men jeg vet jo at det blir veldig hyggelig når vi kommer dit, da. (Samt at det sparer mye jobb med forberedelser, siden min mor aldri er så lykkelig som når hun kan dulle med oss og fôre oss.) Og skal vi til hjemstedet mitt må vi vel fikse nisse, siden 9-åringen (!) her for litt siden sa at det eneste som var dumt med å feire jul hos mormor i fjor var at det ikke var nisse der.

Vi har landet på at det blir jul i Vesterålen, om værmeldinga slår til blir det en ok kjøretur, så nå har jeg begynt å glede meg ordentlig. Og søskenbarnet mitt har lovet å nisse for gutta, det blir stas. De har ikke sett ham på kjempelenge, så tviler på at de kjenner igjen nissen.

Det meste av julegaver er i boks, tenker å driste meg på et senter i kveld for de siste småtingene.

Gammel 16-12-19, 15:15   #467
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Fordelen med LA er at det er så mange ulike historier at hvis man blir lei, kan man bare kose seg med de andre. Eneste scenen jeg virkelig er lei av, er forsøket-på-sex-scenen med Karl og Huskerikkenavnet. Jeg blir så trist på begges vegne. Orker nesten ikke se på det.

Jeg også, og jeg har aldri forstått hvorfor hun ikke bare kan slå av den telefonen for den ene timen liksom. Broren hennes er tross alt et trygt sted og blir ivaretatt. Jeg kan ikke helt forstå at noen ville sette absolutt alle deler av livet sitt på vent på den måten.

Gammel 16-12-19, 15:33   #468
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg også, og jeg har aldri forstått hvorfor hun ikke bare kan slå av den telefonen for den ene timen liksom. Broren hennes er tross alt et trygt sted og blir ivaretatt. Jeg kan ikke helt forstå at noen ville sette absolutt alle deler av livet sitt på vent på den måten.

Det er den svakeste historien synes jeg. Den blir liksom litt dum, rett og slett.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 15:58   #469
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er den svakeste historien synes jeg. Den blir liksom litt dum, rett og slett.

Mens han som drar til USA ... der har du historien sin!

Gammel 16-12-19, 18:41   #470
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har spart på både LA og The Holliday, og skal kose meg en av kveldene nå når jeg har ferie! The Holliday er min absolutte favoritt. Jeg elsker personkarakterene og nyter hele handlingen. Jeg pleier å se den alene, mens jeg pakker inn gaver. Det er kos for meg.

Gammel 16-12-19, 22:36   #471
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Status en knapp uke før jul. Julestemning finnes ikke, ikke har jeg bakt, ikke har jeg pyntet, ikke har jeg vasket og ikke har jeg planer for dette. Gaver er begynt å komme på plass, men mangler enda et par stk. Det blir nok jul i år også tenker jeg.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-19, 22:43   #472
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Status en knapp uke før jul. Julestemning finnes ikke, ikke har jeg bakt, ikke har jeg pyntet, ikke har jeg vasket og ikke har jeg planer for dette. Gaver er begynt å komme på plass, men mangler enda et par stk. Det blir nok jul i år også tenker jeg.

Jeg kan nesten bare signere denne.
Gleder meg til ferie da.

Gammel 16-12-19, 23:00   #473
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Da er pepperkakehuset pyntet. Får sette det sammen i morgen. Det kan bli spennende.
Ble nesten krise her da minsten påpekte at eldste hadde pyntet ene kortsiden med fargene til et forhatt motstanderlag (vi bruker bare nonstop) . Det får bli den siden som står inntil veggen.
Alt man må tenke på altså.

Gammel 16-12-19, 23:27   #474
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men den er jo fornøyelig! Ikke realistisk, men fornøyelig. Den med hun som dumper Karl for broren er jo bare dum og rar. Ikke hverken rørende eller morsom.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 07:01   #475
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Dette hørtes kjent ut ja Kombinasjonen syk, ekstremt mye jobbing og en jobbreise har gjort den siste uka en smule slitsom. Men nå er det ikke lenge til jeg er hjemme igjen. Syk er jeg fremdeles, men satster på etter i morgen kan jeg roe ned på jobb.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 14:10   #476
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Da har jeg omsider fått kjøpt kalendergaver til julaften. Ungene får hvert sitt julekrus. Vi har frokostservise fra Porsgrund sin nisse-serie, og koppene der er litt små. Passe til kaffe, men ungene får alltid "kakao på pinne" i julestrømpa, som de drikker til frokost julaften, og til det er nissekoppene litt små. Jeg har ikke funnet større kopper i den serien her omkring, men jeg kjøpte store krus som var helt røde på utsiden, og hvit inni med en liten dompap på, på Kremmerhuset.

Gammel 17-12-19, 20:40   #477
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nokså likt som her. Hvor ble de 17 dagene av desember av?

Gammel 17-12-19, 21:03   #478
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nokså likt som her. Hvor ble de 17 dagene av desember av?

Det lurer jeg også på! Jeg er sikker på at noen tok vekk minst 10 dager der.

Gammel 17-12-19, 21:32   #479
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen tok bort alle tror jeg.

Gammel 17-12-19, 23:39   #480
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Noen tok bort alle tror jeg.

Jeg skylder på jobb. Travleste tiden for min del.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.