Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Liker dere campingferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 23:26   #61
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere campingferier?

Jeg liker det ikke. Jeg kan gå med på noen netter hvis det er sommer og veldig varmt og vi er ute med båten. Da kan jeg gå rett fra sengen til bikinien til stranden. Men hvis vi reiser på ferie vekk hjemmefra så er camping bortimot utelukket.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 00:47   #62
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønner ikke helt dette med campingferie. Jeg har, og har alltid hatt, tilgang til hytter, så det har vært fint lite campingferier i mitt liv. En hytte vi pleier å oppholde oss på om sommeren, ligger i gangavstand til en rekke campingplasser, og det hender vi har ærend der, som f.eks. handle på butikken, bade på stranda eller leke på lekeplassen. Eller jogge forbi. Det som slår meg, er hva vitsen med campingvogn er, når mange av dem nærmest er bofaste? Forteltene er møblert med tunge skjenker og møbler som definitivt ikke inviterer til flytting i hytt og pine.

Jeg kan skjønne frihetsfølelsen det må være å ha campingvogn eller -bil, og frakte den med seg/kjøre dit man ønsker, ut fra innfallsmetoden. Stoppe på en campingplass i noen dager, kjøre videre og se en annen del av landet. Dette virker for meg litt lokkende. Men hva i all verden er vitsen med å gro fast? Kan det være så enkelt at man egentlig ønsker seg hytte?

Datteren min er litt misunnelig på dem som bor på campingplassene, for det er så mange barn der. Den siden av campinglivet klarer jeg å se det positive i. Men å bo med naboene ca. 20 cm unna på alle kanter, flere dager i strekk, det vekker klaustrofobifølelsen i meg.

Gammel 31-07-07, 00:57   #63
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Men hva i all verden er vitsen med å gro fast? Kan det være så enkelt at man egentlig ønsker seg hytte?

.

Mamma og pappa har fast campingvogn slik du beskriver og det er fordi de vil ha en plass å reise til om sommeren (sørlandet) men de vil ikke bruke en formue på en hytte (selv om de egentlig kunne). Det er kun i sommermånedene de bruker den. Og de liker seg veldig godt

Gammel 31-07-07, 01:01   #64
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det som slår meg, er hva vitsen med campingvogn er, når mange av dem nærmest er bofaste? Forteltene er møblert med tunge skjenker og møbler som definitivt ikke inviterer til flytting i hytt og pine.

Jeg kan skjønne frihetsfølelsen det må være å ha campingvogn eller -bil, og frakte den med seg/kjøre dit man ønsker, ut fra innfallsmetoden. Stoppe på en campingplass i noen dager, kjøre videre og se en annen del av landet. Dette virker for meg litt lokkende. Men hva i all verden er vitsen med å gro fast? Kan det være så enkelt at man egentlig ønsker seg hytte?

Datteren min er litt misunnelig på dem som bor på campingplassene, for det er så mange barn der. Den siden av campinglivet klarer jeg å se det positive i. Men å bo med naboene ca. 20 cm unna på alle kanter, flere dager i strekk, det vekker klaustrofobifølelsen i meg.

Det slår deg kanskje ikke at mange ikke har råd til egen hytte med strandlinje, derfor bor de på campingplass rett på flotte strender og badeplasser. Det de får for en campingvogn er kanskje en hytte 20 minutters gåtur fra det samme.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 01:47   #65
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke lest mer enn hovedinnlegget:

Jeg campet ett år, (april - september (et jævlig fint år værmessig)og det holdt. Seriøst, jeg ble mettet av "Kongen av campingplassen, snurredasser og country"festivaler"...m.m.
Fryktelig mye mas om kaffe og slikt før man var våken, mye fyll, fra andre som ikke hadde vett til å holde fyll vekk fra andres unger etc, utrolig fint vær det året, ble veldig brun, men: ALDRI MER!

Vil ha båt!!!

Båtturene jeg ble bedt på da jeg ikke hadde barn der, var uforglemmelige.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:24   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har, og har alltid hatt, tilgang til hytter, så det har vært fint lite campingferier i mitt liv.

Det som slår meg, er hva vitsen med campingvogn er, når mange av dem nærmest er bofaste? Forteltene er møblert med tunge skjenker og møbler som definitivt ikke inviterer til flytting i hytt og pine.

Jeg var akkurat som deg, oppvokst med hytte og skjønte virkelig ikke vitsen med fastboende campingvogn. Bare tanken gjorde meg smått fnisete. Men nå har jeg svigerforeldre med fast campingvogn. Den ligger i et område hvor de har båtplass 20 meter unna, strand, fin liten hage, hyggelige naboer og mye fin natur. Hyttene i samme område koster flerfoldige millioner, og er noe menneske rmed normal inntekt aldri vil ha råd til. De har ikke arvet en hytte slik mange andre. Derfor har de campingvogn fast på samme sted. Og nå syns jeg det er helt flott. Disse campingvognene ligger slik at alle har det ganske privat, og minst like privat som mange hytteområder.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:37   #67
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Før når jeg var mindre så var vi bestandig 3-4 dager i nordsverige, når vi kom fra finnmark[var bestandig i finnmark , hjemme på ferie] og da hadde vi campinghytter. Kjempe gøy.

Teltur har jeg ofte vært på
Oppe på fjellet og sånt. Ikke på campingplass.
Ofte tok jeg og søskenbarnet mitt med oss helt og sovepose og dra på telttur når vi var hjemme på ferie.

Men har ikke vært på telttur siden vi finn ungene. Skulle i fjor men da ble det storm

Gammel 31-07-07, 09:41   #68
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg var akkurat som deg, oppvokst med hytte og skjønte virkelig ikke vitsen med fastboende campingvogn. Bare tanken gjorde meg smått fnisete. Men nå har jeg svigerforeldre med fast campingvogn. Den ligger i et område hvor de har båtplass 20 meter unna, strand, fin liten hage, hyggelige naboer og mye fin natur. Hyttene i samme område koster flerfoldige millioner, og er noe menneske rmed normal inntekt aldri vil ha råd til. De har ikke arvet en hytte slik mange andre. Derfor har de campingvogn fast på samme sted. Og nå syns jeg det er helt flott. Disse campingvognene ligger slik at alle har det ganske privat, og minst like privat som mange hytteområder.

Mamma og pappa har campingvogn stående fast, før på en annen plass, i 20 år. var en 7 vogner der. Men de måtte flytte og nå står de på gården til søskenbarnet til mamma. ikke helt oppe på gården da men nede atmed elva
Med vi \de har aldri hatt spikertelt og sånt styggesaker.

Bare vanlig fortelt om sommeren.

Campingvogn er jo mye billigere en hytte, og mye lettere å vedlikeholde

Campingvogna er boltet fast med det er mest for om det blir storm og sånt.
Tar vel et par timer så er campingvogna løs.

Vi har aldri brukt den til ferie.
Ikke sett vitsen med at vi har kjørt nordover vært der i 3 uker å kjørt hjem.
Om vi skulle ha hatt vogna med hadde det tatt mere en 18 timer ,som vi bruker i dag på å kjøre oppover.
Og der oppe har vi jo hus så

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.