|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Grønnsaker som tilbehørStor sympati til deg som er en voksen med 2 6-åringer.
|
|
|
#22 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Grønnsaker som tilbehørDa mine var små laget jeg en pastasaus, som jeg i hvert fall syntes var god, og som de spiste. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grønnsaker som tilbehørVi bruker en del brokkoli- og blomkålmos. Kok og mos med fetaost, smør, fløte og/eller creme fraiche. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Grønnsaker som tilbehørJeg ser at det blir spist mer grønnsaker om de er pannestekte enn om de er kokt/dampet. Vi har matkasse, og der er grønnsakene ofte stekt enten i panne eller ovn. Salt, pepper og urter, eller andre krydder dere liker. God olje. :sulten:
|
|
|
#25 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Grønnsaker som tilbehør
Det er vår erfaring også! Selv brokkoli som har vært hatgrønnsak nr. 1, fungerer visst hvis den stekes i panne.
|
|
|
#26 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Grønnsaker som tilbehørHer er det litt variabelt om det er tilberedte eller rå grønnsaker som foretrekkes. Men det går nok mest rå tror jeg. I tillegg er A mer glad i grønnsaker enn P. Mens P er den som liker mest når det gjelder frukt.
|
|
|
#27 |
|
har tatt seg sammen
|
|
|
|
#28 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Grønnsaker som tilbehørGulrotstuing? Utrolig enkelt. Koke gulrøtter i skiver, litt faste. Lage tjukk hvit saus, ha oppi krydder du bruker, oppi med gulrøttene, røre og ferdig.
|
|
|
|
#29 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Grønnsaker som tilbehørDet går i kald gulrot, paprika og cherrytomater. En spiser hjemmelaget guacamole, den andre spiser oliven. Dampet rosenkål har de spist. Og ferske asparges lett stekt i smør med pamasan på. Brokkoli med et grin hvis salt og smør på. Mais går ned i alle former, men det er vel strengt tatt en søt frukt.
|
|
|
|
#30 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Funker også brillefint med kål.
|
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Grønnsaker som tilbehørGrønnkål stekt i ovn på høy temperatur med olje, salt og pepper blir jo nesten som potetgull. Men jeg tror ikke det er nevneverdig sunnere heller.
|
|
![]() |
|
|