|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Kommer ann på land. Sverige og Danmark ol er greit. Spania og for den del, men ikke på Gran Kanaria og Kypros der jeg synes sjåførene var skikkelig aggresive. Hadde nok ikke kjørt i England eller andre land med venstrekjøring(blir for nifst i rundkjøringene). |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg kjører selv, men liker best å være trygg på hvor jeg skal kjøre. Syns faktisk det er lettere i utlandet enn i Oslo... |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Etylbarbital
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg kjører, ja og har velutviklet storbykompetanse. Sist var det bare jeg som kjørte (Frankrike og Italia i fjor sommer).
|
|
|
#24 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg har kjørt i Skandinavia og i USA, men jeg blir litt stresset av å skulle finne konkrete steder i store byer, da vil jeg helst lese kart og se meg omkring etter adresser og landemerker.
|
|
|
|
#25 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Kjørte i Australia for 18 år siden, da hadde jeg hatt lappen i 3 uker. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
fri
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Ja, jeg er ikke redd for å kjøre bil i utlandet eller i storbyer. Reiste som au pair til Brussel da jeg hadde hatt lappen i et år, og ble da en kløpper på filbytte og lukeparkeringer. Det var en fin læreskole for meg. Men som regel så kommer jeg meg rundt kollektivt i de store byene. Ser ikke helt poenget med bil når man skal på shopping i Paris, London eller New York, men jeg hadde helt klart kommet meg rundt på fire hjul om jeg måtte. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Peppy!
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg har ingen problemer med å kjøre i utlandet, men foretrekker da å ha GPS. Jeg ville imidlertid ikke turt å kjøre alene i bilen i utlandet. Tenk om jeg kjørte meg vill i Frankrike ... Nei, noen må være med i bilen for å hjelpe til med kart etc. Verste byen vi har kjørt i er Firenze. Det er jo ikke en eneste rett gate i den byen. Det var like bingo hver gang vi skulle sjekke gatenavn mot kartet. En gang vi kjørte på Manhattan gikk det også litt skeis. Vi hadde ikke kart, og GPS-en mistet signalene kontinuerlig. Antakeligvis var det alle skyskraperne som stod i veien for satelitten. Jeg tror vi kjørte tre turer over Brooklyn Bridge før vi fant tilbake til hotellet midt på Manhattan. Det er schtilig når man har en lei ettåring i baksetet. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
blid
Sv: Kjører dere bil i utlandet?På utenlandstur (og Oslo-tur også for den del) så overlater jeg mer enn gjerne rattet til mannen. *skikkelig bil-pingle*
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Re: Sv: Kjører dere bil i utlandet?
Gææren! |
|
|
|
#30 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Nei ikke aktuelt heller. Jeg kan kjøre rett igjennom Oslo, men ikke begynne med ring 3 osv. uff nei de tuter og skifter filer i ett sett jo.....Blir nervøs jeg.....*bondeibyen* |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg overlater det til mannen. Men det hender at vi kjører oss bort. Palma på Mallorca er et eksempel. Nå kjenne vi byen meget godt etter hvert.
|
|
|
|
#32 |
|
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg kjørte bil i Frankrike i sommer, men det var KUN fordi vi hadde GPS. Den loset meg frem overalt - superenkelt. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg har kjørt flere ganger i utlandet. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg skulle til å svare nei, men så kom jeg på at jeg har kjørt i Sverige, Danmark, Tyskland og Sveits, så da må jeg vel svare ja.
|
|
|
#35 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Ja, det går helt fint. Det er litt tilvenning med venstrekjøring, men det går seg fort til.
|
|
|
#36 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Ja.
|
|
|
#37 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Etter den turen jeg hadde over noen Spanske fjell som 18-åring så kan jeg kjøre hvorsomhelst. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?
|
|
|
#39 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?
Sleng på snødrev, glatte veier og en ferge du kanskje rekker, så har du Hardanger.
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg har kjørt bil i over 25 land. Jeg er ikke særlig glad i å kjøre bil og er ganske pinglete på mange måter. |
|
|
|
![]() |
|
|