|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer
|
|
|
#122 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaerJeg kjøper og gir innpakket godteri, men ungene får spise smågodt de får. Bor på liten plass. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaerMed fare for å høres ut som verdens verste - hvis man sender ungene ut for å gå knask eller knep, så KASTER man ikke det folk har gitt i aller beste mening altså. Virkelig ikke! Min gamle mor kjøper inn smågodt og tenner fakkel utenfor og prøver etter beste evne å være med på moroa. Jeg tror hun hadde blitt helt sjokkert hvis hun visste at ikke alle barn får lov å spise det de får.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaerEnig. Jeg ble faktisk ekte sur da jeg hørte folk si det første gang.
|
|
|
#126 |
|
Rockesøster
|
Det gjorde vi da vår allergiker var i knask-eller-knep-alderen, samt å kjøpe inn litt godis vi evt kunne snike i bøtta hennes om det ble liten fangst.
|
|
|
#127 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaerUngene får spise det de får. Selv kjøper jeg innpakket, i år fant jeg små love heartspakker i smågodt hylla på rema så da ble det det.
|
|
|
|
#128 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Eneste gangen jeg har kastet var det året det pøsregnet, vi hadde glemt å gi ungene pose til å ha oppi bøtta og det var en god blanding av klissete smågodt og et par pepperkaker som hadde gått i oppløsning i bunnen. Men ellers tenker jeg at det er lite krise at godteriet ikke er innepakket. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
I mål
|
Det er gluten i en del smågodt og også andre allergener. Bare dette gjør at jeg synes folk skal gi innpakket. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
villende
|
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaerHer får barna spise det de får. Jeg tenker at immunforsvaret deres sikkert tåler eventuelle smågodtbakterier (de blir tross alt, både frivillig og ufrivillig, slikket jevnlig i ansiktet av en hund som syns bæsj er et skikkelig gourmetmåltid, og så mye verre enn det blir det vel neppe). |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
|
|
|
#132 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaerEg deler ut snop som er kjøpt innpakka (kjærlighet på pinne, Fox, Nox osv) av hygiene-grunnar. Allergiar orkar eg ikkje å forholde meg til. Der tenker eg at foreldra til allergi-barn får gå gjennom snop-bøtta når barnet kjem heim og sortere vekk det dei ikkje kan ete.
|
|
|
#133 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaerDet hadde blitt drama rundt de litt større festene i klassen til 13-åringen også, med hvem som var invitert hvor og noen som "bare hadde invitert de populære" og hva har du, men min jente og hennes lille flokk hadde sitt eget lille opplegg på siden og lot dramaet gå sin gang, ganske enkelt.
|
|
|
#134 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men hva med de som ikke har noen "liten flokk"?
|
|
|
|
#135 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaerJa Tjorven, det er det. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaerDet ble smådrama her også, kvelden før la en mamma i klassen ut en melding om at datteren hadde spurt fler uten å få gå sammen med dem. Da to til skrev det samme (også jenter), slo det meg at de tydeligvis ikke hadde spurt alle... Og Ville mener at ingen av dem hadde spurt henne om å få bli med, så jeg vet ikke om de spør rett ut om å være med eller om det er mer "har du avtalt med noen" og så ikke si mer hvis svaret er ja.
|
|
|
#137 |
|
Yes, we can!!
|
Jepp, det er helt klart reelt, det er litt av grunnen til at jeg startet denne tråden!
|
|
|
#138 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaerJeg gir innpakket type Fox og eventyrsjokolader. Ungene får jo diverse rundt om og jeg kaster det ikke før det har stått ganske lenge uspist i bøtta si. I år regnet det og jeg hadde ikke tenkt på å sende med pose til å ha oppi bøtta så jeg ser at ungen har styrt unna det som har klisset seg som verst sammen.
|
|
|
#139 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaerJeg får fnatt av sånne dagen derpå-saker i media der "Guri 41" står fram og sier "jeg går gjennom halloweenbøtta til ungene og kaster alt som ikke er innpakket. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim