Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-17, 15:54   #121
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenkte på "pakket inn av giveren".

Ja, det blir jo jevngodt med en bolle med smågodtblanding.

Gammel 01-11-17, 16:17   #122
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper og gir innpakket godteri, men ungene får spise smågodt de får. Bor på liten plass.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 18:08   #123
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med fare for å høres ut som verdens verste - hvis man sender ungene ut for å gå knask eller knep, så KASTER man ikke det folk har gitt i aller beste mening altså. Virkelig ikke! Min gamle mor kjøper inn smågodt og tenner fakkel utenfor og prøver etter beste evne å være med på moroa. Jeg tror hun hadde blitt helt sjokkert hvis hun visste at ikke alle barn får lov å spise det de får.

Og har man hyperallergiske unger, så synes jeg man bør planlegge godterunden så ungen får noe hen faktisk kan spise. Type alliere seg med naboer/kjente på forhånd.Det er jo hjerterått å sende ungen ut, la den fange en bøtte med snop for så å inndra snopet?

mvh særogsurpøblis

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 18:40   #124
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig, Pøblis.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 18:44   #125
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Jeg ble faktisk ekte sur da jeg hørte folk si det første gang.

Gammel 01-11-17, 19:06   #126
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Og har man hyperallergiske unger, så synes jeg man bør planlegge godterunden så ungen får noe hen faktisk kan spise. Type alliere seg med naboer/kjente på forhånd.Det er jo hjerterått å sende ungen ut, la den fange en bøtte med snop for så å inndra snopet?

mvh særogsurpøblis

Det gjorde vi da vår allergiker var i knask-eller-knep-alderen, samt å kjøpe inn litt godis vi evt kunne snike i bøtta hennes om det ble liten fangst.
Vinneren her var storesøsteren som var for stor til å gå, men som fikk alt det ukurante.

I går valgte vi for første gang å slukke lyset ute og la ungene går forbi på grunn av syk og medtatt unge (neida, joda, de er ungen selv om de er 22? ) som ligger rett ved inngangsdør og dørklokke.
Det var stusslig å ikke ha de fine og morsomme ungene innom, så til neste år blir det.
Svigers i nabohuset har tidligere bodd sånn til at det ikke kom unger innom, men nå bor de midt i løypa. De syntes det var så utrolig festlig å endelig få disse innom, og hadde bunkret opp med masse gøyal godis.
Det er så morsomt å se at også den eldre garde (de er 80) har stor glede av den vendingen Haloween har tatt.

Gammel 01-11-17, 21:08   #127
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ungene får spise det de får. Selv kjøper jeg innpakket, i år fant jeg små love heartspakker i smågodt hylla på rema så da ble det det.

Gammel 01-11-17, 21:15   #128
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Med fare for å høres ut som verdens verste - hvis man sender ungene ut for å gå knask eller knep, så KASTER man ikke det folk har gitt i aller beste mening altså. Virkelig ikke! Min gamle mor kjøper inn smågodt og tenner fakkel utenfor og prøver etter beste evne å være med på moroa. Jeg tror hun hadde blitt helt sjokkert hvis hun visste at ikke alle barn får lov å spise det de får.

mvh særogsurpøblis

Eneste gangen jeg har kastet var det året det pøsregnet, vi hadde glemt å gi ungene pose til å ha oppi bøtta og det var en god blanding av klissete smågodt og et par pepperkaker som hadde gått i oppløsning i bunnen. Men ellers tenker jeg at det er lite krise at godteriet ikke er innepakket.

Guttungen sto og spyttet i vasken i går kveld, for en eldre nabo hadde visst delt ut likørkonfekt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 21:33   #129
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men smågodt inneholder vel stort sett bare sukker og fargestoffer.

Det er gluten i en del smågodt og også andre allergener. Bare dette gjør at jeg synes folk skal gi innpakket.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 22:02   #130
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her får barna spise det de får. Jeg tenker at immunforsvaret deres sikkert tåler eventuelle smågodtbakterier (de blir tross alt, både frivillig og ufrivillig, slikket jevnlig i ansiktet av en hund som syns bæsj er et skikkelig gourmetmåltid, og så mye verre enn det blir det vel neppe).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 23:34   #131
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er gluten i en del smågodt og også andre allergener. Bare dette gjør at jeg synes folk skal gi innpakket.

Jeg kjenner at dette ansvaret må nesten foreldrene ta selv, og sender ut innpakket snop av helt andre grunner.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Tegning fra Halloween.jpg (80,5 KB, 73 visninger)
Gammel 02-11-17, 09:09   #132
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg deler ut snop som er kjøpt innpakka (kjærlighet på pinne, Fox, Nox osv) av hygiene-grunnar. Allergiar orkar eg ikkje å forholde meg til. Der tenker eg at foreldra til allergi-barn får gå gjennom snop-bøtta når barnet kjem heim og sortere vekk det dei ikkje kan ete.

Det blei litt små-drama i forbindelse med Halloween for oss også. Eldste har begynt på ungdomsskulen i haust, så der har det blitt litt skifte av dei sosiale konstellasjonane sidan i fjor. Ho går ikkje lengre i klasse med dei som bur i nærmast oss, men ho går likevel med dei til og fra skulen. Og då blir det jo snakka om litt forskjellig. For nokre veker sidan var det ei jente A frå gamleklassen som begynte å planlegge Halloween-fest og inviterte ein del jenter frå gamleklassen, men ikkje alle. Mi jente var ei av dei som ikkje blei invitert. Ho gjekk derfor til og frå skulen saman med jenter som snakka om ein fest dei skulle på som ho ikkje var invitert på. Eg trur nok ho syns det var litt sårt, sjølv om ho ikkje ville innrømme det heime. For eit par veker sidan blei ho plutselig invitert på ein anna Halloween-fest hos ei anna jente B frå gamleklassen. Eg blei veldig letta og tenkte at no ordna alt seg. Men så fekk eg høyre at det var gnisningar fordi enkelte jenter no var invitert på to festar og plutselig hadde trekt seg frå festen til jente A for å gå på festen til jente B. Endå eit par dagar seinare fekk eg vite at dei to festane no var slått sammen til ein og skulle vere hos jente B. Det ordna seg, tenkte eg!
Men då storesøster kom heim etter Halloween-festen på tirsdag viste det seg at det hadde blitt krøll likevel. Jente A og jente B hadde blitt uvennar og det hadde likevel endt med to festar. Men alle sammen fekk no i allefall gått på ein fest, sjølv om det nok blei vanskelig for dei som var invitert begge plassar.
Mi jente var aldri invitert på jente A sin fest, så for ho var det heldigvis ikkje noko problem å velge!

Det blei også litt drama med minsten som er 6 år. Han kom heim frå skulen og fortalte at han hadde ein avtale med to guttar frå klassen som bur eit stykke unna oss. Eg hadde i utgangspunktet tenkt at han skulle gå med ein anna gutt som bur i samme borettslag som oss, slik han gjorde i fjor. Men det var visst heilt uaktuelt. Det gjekk nemlig ikkje så bra i fjor fordi denne gutten syns det var kjempeskummelt å ringe på hos ukjente, så han gjekk heim igjen etter tre hus. Eg prøvde å seie at han no var eit år eldre og at det heilt sikkert kom til å gå fint, men han var ikkje til å rikke. Eg kontakta så mora til den eine gutten han visstnok hadde ein avtale med, men ho fortalte at dei ikkje skulle vere heime og ho visste ingenting om avtalen som var inngått.
Dermed endte minsten opp med å vere heime i kostyme og dele ut godteri. Gutten som bur i vårt borettslag kom også og ringte på saman med søstra si, og eg prøvde nok ein gang og spørre minsten om han ikkje skulle slenge seg med og gå til eit par hus i det minste, men nei....
Men då storesøstra kom heim med ei stappfull bøtte med snop, trur eg nok at han angra litt
Neste år må vi nok planlegge litt i forkant i staden for å ta ting på sparket.

Gammel 02-11-17, 09:18   #133
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde blitt drama rundt de litt større festene i klassen til 13-åringen også, med hvem som var invitert hvor og noen som "bare hadde invitert de populære" og hva har du, men min jente og hennes lille flokk hadde sitt eget lille opplegg på siden og lot dramaet gå sin gang, ganske enkelt.

Gammel 02-11-17, 09:26   #134
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde blitt drama rundt de litt større festene i klassen til 13-åringen også, med hvem som var invitert hvor og noen som "bare hadde invitert de populære" og hva har du, men min jente og hennes lille flokk hadde sitt eget lille opplegg på siden og lot dramaet gå sin gang, ganske enkelt.

Men hva med de som ikke har noen "liten flokk"?

Dette er ikke ment som kritikk av verken deg, datteren eller venninnene hennes som arrangerer en egen fest. Men det er jo en helt reell problemstilling for en del barn at de ikke blir inkludert noen steder.

Gammel 02-11-17, 09:34   #135
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja Tjorven, det er det.

Min yngste hadde aldri det på barneskolen og hun var lite flink til å inkludere seg selv. Nå på ungdomsskolen har hun det. Og jeg skal innrømme at siden alt ble organisert av ungdommene og litt sent så blandet jeg meg ikke, men krysset fingrene for at det var nok sånne arrangementer til at alle hadde noe.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-17, 09:35   #136
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ble smådrama her også, kvelden før la en mamma i klassen ut en melding om at datteren hadde spurt fler uten å få gå sammen med dem. Da to til skrev det samme (også jenter), slo det meg at de tydeligvis ikke hadde spurt alle... Og Ville mener at ingen av dem hadde spurt henne om å få bli med, så jeg vet ikke om de spør rett ut om å være med eller om det er mer "har du avtalt med noen" og så ikke si mer hvis svaret er ja.

Det er søren ikke lett.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-17, 09:43   #137
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men hva med de som ikke har noen "liten flokk"?

Dette er ikke ment som kritikk av verken deg, datteren eller venninnene hennes som arrangerer en egen fest. Men det er jo en helt reell problemstilling for en del barn at de ikke blir inkludert noen steder.

Jepp, det er helt klart reelt, det er litt av grunnen til at jeg startet denne tråden!

Jeg la ut en melding i klassens foreldre-FB-gruppe i forrige uke, minnet om inkludering og ba alle om å 1) passe på å tenke inkludering når de inviterte og 2) strekke ut en hånd om deres barn ikke hadde noen å være med. Det fikk veldig god respons, med konkrete beskjeder om at "vi har plass til flere om det er noen som ikke har noe, si fra", og jeg håper veldig at alle ble dekket i vår klasse.

Gammel 02-11-17, 16:56   #138
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir innpakket type Fox og eventyrsjokolader. Ungene får jo diverse rundt om og jeg kaster det ikke før det har stått ganske lenge uspist i bøtta si. I år regnet det og jeg hadde ikke tenkt på å sende med pose til å ha oppi bøtta så jeg ser at ungen har styrt unna det som har klisset seg som verst sammen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 10:25   #139
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får fnatt av sånne dagen derpå-saker i media der "Guri 41" står fram og sier "jeg går gjennom halloweenbøtta til ungene og kaster alt som ikke er innpakket. " I-landsproblem deluxe, Jag mår illa. Det er jaggu meg dyrt nok å kjøpe godteri til 60 unger om man ikke i tillegg skal kjøpe innpakket godteri. Når man vet at de går hjem til mamma som sporenstreks kaster alt i bosset, er det jaggu ikke rart folk slukker lyset og låser døra.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-17, 10:28   #140
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg får fnatt av sånne dagen derpå-saker i media der "Guri 41" står fram og sier "jeg går gjennom halloweenbøtta til ungene og kaster alt som ikke er innpakket. " I-landsproblem deluxe, Jag mår illa. Det er jaggu meg dyrt nok å kjøpe godteri til 60 unger om man ikke i tillegg skal kjøpe innpakket godteri. Når man vet at de går hjem til mamma som sporenstreks kaster alt i bosset, er det jaggu ikke rart folk slukker lyset og låser døra.

Helt enig med deg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.