Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-17, 21:12   #381
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg skjønner argumentene dine, Billa, men folk som er reelt syke og som ikke har råd til redusert utbetaling må gå på jobb mens de er syke eller få en (ytterligere) vanskelig økonomisk situasjon. Jeg tror ikke folk blir friskere av det, dessverre.
De som skulker, de skulker vel i stor grad uansett, men da til en noe lavere pris for arbeidsgiver.

Fravær som ikke er begrunnet i sykdom eller avtalt permisjon, er oppsigelsesgrunn - så sånn sett begrenser jo det seg selv.

Jeg er ikke uenig i argumentene dine - reformer og endring vil stort sett ALLTID ramme noen underveis. Det de politiske ungdomspartiene vel ser, er at om en tid kommer vi ikke utenom å gjøre noe uansett, og at endringene da kanskje blir enda tøffere enn de kunne vært hvis vi hadde startet nå. Noen ganger MÅ man. Som med pensjonsreformen. Mine pensjonsrettigheter er betydelig endret til det dårligere, men det var nødvendig for å få regnestykket til å gå opp.

Gammel 23-08-17, 21:17   #382
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Fravær som ikke er begrunnet i sykdom eller avtalt permisjon, er oppsigelsesgrunn - så sånn sett begrenser jo det seg selv.

Jeg er ikke uenig i argumentene dine - reformer og endring vil stort sett ALLTID ramme noen underveis. Det de politiske ungdomspartiene vel ser, er at om en tid kommer vi ikke utenom å gjøre noe uansett, og at endringene da kanskje blir enda tøffere enn de kunne vært hvis vi hadde startet nå. Noen ganger MÅ man. Som med pensjonsreformen. Mine pensjonsrettigheter er betydelig endret til det dårligere, men det var nødvendig for å få regnestykket til å gå opp.

Det kjipeste er at de med best råd vil få mye sånt kompensert gjennom avtaler. Mens de som er mest avhengig av det offentlige vil rammes fullt ut.

Gammel 23-08-17, 21:25   #383
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det kjipeste er at de med best råd vil få mye sånt kompensert gjennom avtaler. Mens de som er mest avhengig av det offentlige vil rammes fullt ut.

Jepp.

Jeg lurer på om noen har regnet på hvor mye av bedriftenes sykelønnsutgifter som er knyttet til lønn ut over det NAV dekker (6 G). Kanskje man burde begynne med å kutte der, dvs at ingen får kompensert sykelønn over 550.000 i årslønn? Hvis man absolutt vil kutte altså.

Det å ha trygghet for lønn ved sykdom er en veldig viktig del av velferden i vårt samfunn.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-17, 21:56   #384
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sykelønn over 6G er ofte tariffestede goder - og belaster ikke NAV direkte. Mulig det kanskje er et gode som holder folk borte fra jobb? Sånn sett vil du jo kun ramme de som tjener godt ved å fjerne muligheten, men i noen tilfeller vil jo også DET ramme hardt. Folk har utgifter uansett inntekt, og ikke alle er to heller.

Jeg må få understreke at jeg ikke er FOR å ramme noen som helst, men jeg tror ikke på at velferdsstaten kan fortsette i sin nåværende form. Dessverre.

Gammel 23-08-17, 22:52   #385
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Sykelønn over 6G er ofte tariffestede goder - og belaster ikke NAV direkte. Mulig det kanskje er et gode som holder folk borte fra jobb? Sånn sett vil du jo kun ramme de som tjener godt ved å fjerne muligheten, men i noen tilfeller vil jo også DET ramme hardt. Folk har utgifter uansett inntekt, og ikke alle er to heller.

Jeg må få understreke at jeg ikke er FOR å ramme noen som helst, men jeg tror ikke på at velferdsstaten kan fortsette i sin nåværende form. Dessverre.

Jeg er litt der jeg og. Selv om det i mitt yrke er lavt sykefravær, så vi har tilfeller der ansatte er sykmeldt 2-5 dager, nesten hver måned. Svindyrt for arbeidsgiver. Og ganske vanskelig å få gjort mye med, i og med fraværet er legedokumentert. Vi har satt inn en del tiltak, men enkelt er det ikke.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 12:30   #386
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg skjønner argumentene dine, Billa, men folk som er reelt syke og som ikke har råd til redusert utbetaling må gå på jobb mens de er syke eller få en (ytterligere) vanskelig økonomisk situasjon. Jeg tror ikke folk blir friskere av det, dessverre.
.

De (den naive venstresiden, that is) sa det samme om fraværsgrensa. "Tror dere virkelig at elevene blir friskere av strengere oppmøtekrav?" Ja, det tror vi, og vi hadde rett. : punktum:

Jeg tror ikke reelt syke folk blir friskere av kutt i sykelønnen, men ganske mange av dem vil ha råd til å sette av penger som dekker et lite kutt i lønnen mens man er borte fra jobb. Hvorfor skal man gå rett til 20 %, hvorfor ikke 10 % eller 5 %?
Det problematiske er selvsagt at noen av oss bare tjener nok til at ting akkurat går rundt, og dermed selvsagt ikke har råd til å tape noen tusenlapper en måned. Jeg er for kutt i sykelønn, men mener det bør være et tak, eller en bunn, for når det er greit å trekke lønn og ikke. I tillegg bør det være et tak på hvor lenge kuttet skal vare. Noen diagnoser er jo langvarige og alvorlige, og kanskje det ville være fornuftig å gå tilbake til full lønn etter et halvt års kutt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 12:44   #387
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

De (den naive venstresiden, that is) sa det samme om fraværsgrensa. "Tror dere virkelig at elevene blir friskere av strengere oppmøtekrav?" Ja, det tror vi, og vi hadde rett. : punktum:

Jeg tror ikke reelt syke folk blir friskere av kutt i sykelønnen, men ganske mange av dem vil ha råd til å sette av penger som dekker et lite kutt i lønnen mens man er borte fra jobb. Hvorfor skal man gå rett til 20 %, hvorfor ikke 10 % eller 5 %?
Det problematiske er selvsagt at noen av oss bare tjener nok til at ting akkurat går rundt, og dermed selvsagt ikke har råd til å tape noen tusenlapper en måned. Jeg er for kutt i sykelønn, men mener det bør være et tak, eller en bunn, for når det er greit å trekke lønn og ikke. I tillegg bør det være et tak på hvor lenge kuttet skal vare. Noen diagnoser er jo langvarige og alvorlige, og kanskje det ville være fornuftig å gå tilbake til full lønn etter et halvt års kutt.

Det er jo DET som hadde vært det fornuftige grepet. Tørre å se på ulike løsninger fremfor å sette hælene i bakken og insistere på at alt må være som det alltid har vært. Løfte blikket litt og se at vi kan ikke holde på slik inn i evigheten. Klart man kan fordele byrde etter evne. De fleste kan bidra med NOE, men ingen kommer til å gjøre det frivillig (hence muligheten folk nå har til å betale inn ekstra skatt )

Sånn det er nå, så er ordningen like generøs med alle, og at f.eks jeg og naboen kunne klare en karensdag eller to, ELLER noe redusert lønn en periode, er jeg ganske sikker på.

Gammel 24-08-17, 12:53   #388
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke for karensdager, tror jeg, rett og slett pga. faren for at folk sleper seg på jobb med omgangssyke/feber og både smitter andre og skaper potensiet farlige situasjoner hvis de håndterer kjøretøy, verktøy og hva_har_du. Joda, det finnes sikkert folk som tar en egenmeldingsdag i ny og ne uten å strengt tatt trenge det, men det fraværet der Norge virkelig skiller seg fra andre land er jo langtidsfraværet som skyldes muskel- og skjelettfravær og lettere psykiske lidelser. For veldig mange av disse menneskene er det ikke dokumentert at det hjelper på diagnosen å være 100 % borte fra jobb i fire uker eller seks måneder, men likevel skrives det ut sykemeldinger over en lav sko. Jeg er veldig enig med politisk redaktør i Aftenposten, Trine Eilertsen; Det er blitt en norsk spesialøvelse å lete etter grunnen til at norsk sykefravær er så mye høyere enn land vi liker å sammenligne oss med. Ellers skriver hun dette, som jeg også er veldig enig i:

Sammenligner vi Norge med andre land, er det ikke så mange åpenbare grunner til at Norges sykefravær skal være så mye høyere enn i Sverige eller Nederland, selv om det er blitt en norsk spesialøvelse å lete etter nettopp disse grunnene. Men, som psykiateren og hypokonderlegen Ingvar Wilhelmsen sa det til en en gjeng journalister han syntes klaget for mye over sin tøffe arbeidsdag: Hvis dere mener at Norge har et brutalisert arbeidsliv - hvor skal dere dra for å finne et arbeidsliv som er mindre brutalisert? Nevn gjerne eksempler.

Her er hele kommentaren: https://www.aftenposten.no/meninger/...rine-Eilertsen

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 14:00   #389
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er man sykemeldt i et år, går man jo ned til 66% av lønnen uansett, og jeg synes nok kanskje et år er unødvendig lenge, og ser for meg at en gradvis nedtrapping hadde vært bedre. F.eks. 100% lønn de først 2 mnd, så 90% frem til 6 mnd. osv. før man til slutt havner på 66% når man må over på AAP.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 14:05   #390
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De over 6G kan miste mellomlegget en del før, lurer på om det er 3 måneder? Jeg mener å ha sett det være bemerkelsesverdig effektivt.

Gammel 24-08-17, 14:48   #391
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De over 6G kan miste mellomlegget en del før, lurer på om det er 3 måneder? Jeg mener å ha sett det være bemerkelsesverdig effektivt.

Men, da ligger det i så fall i tariffavtalen at arbeidsgiver kun dekker de første ukene f.eks.

Jeg har opplevd folk bli friskmeldt etter kalenderen, så at stønadens størrelse er viktig er innlysende, synes jeg.
Det sagt, så har håndteringen av dato vs (sykmeldt) sykdom etter min erfaring gått begge veier. Noen kunne uten tvil startet å jobbe (helt eller gradert) MYE tidligere i sykmeldingsløpet, mens andre skulle jeg ønske kunne fått lov til å fortsette noe utover de 12 månedene, uten å måtte over på AAP (som er en kraftig reduksjon).

Min erfaring gjør altså at jeg ønsker en full gjennomgang av systemet. Vi må treffe riktigere og mer rettferdig. Det vil gjøre utgiftene mer levelige etter hvert også.

Gammel 25-08-17, 09:50   #392
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, Støre. Jeg kjenner at jeg er skikkelig ambivalent når det gjelder ham. Jeg tror han er et skikkelig menneske og han er åpenbart smart. Absolutt en mann jeg hadde vært glad for å ha som venn eller slektning eller kollega. Men det er ETT eller annet som er "off" med ham når det gjelder rollen som politisk leder. Litt at han er "tåkefyrste" (så snart han slipper tak i den nøye PR-rådgiver-inntreningen på "klar tale"), men kanskje mest at han er så veldig frakoblet det mange opplever som norsk virkelighet. Det er kanskje derfor "vaktmester på hytta" blir så gøyalt. Og eiendomsinvesteringene som bare er for omfattende til at han klarer å holde orden på dem (som Aftenpodden uttrykte det i dag). Til og med når han snakker med pondus om at han GJERNE betaler formueskatt med glede så bommer han, for hans formueskatt - en fyr med mer arvet formue enn han klarer å holde rede på - er selvsagt uproblematisk og en sånn kommentar er virkelig en ørefik til alle bedriftseiere med 10 gravemaskiner og 15 mann i arbeid, som betaler skatt på bedriftens inntjening og skatt på egen lønn og skatt på utbytte de eventuelt tar ut, og i år der det ikke er hverken inntjening eller utbytte eller lønn å få, bare minus, må betale formueskatt på TOPPEN av det, fordi bedriften jo er VERDT masse, selv om den taper så det står etter. Så han blir til og med for "elite" for de med formueskatt - då e da gale!

Men det er ingen krise det heller, jeg TROR det som får meg til å syns han er "off" er selve hjelpeløsheten hans rundt dette, at han så tydelig ikke får dreisen på det, tross hjelp fra Norges absolutt mest kompetente støtteapparat. Han virker frustrert og utilpass og lei seg og misforstått, og jeg syns rett og slett synd på ham. Og det er jo ingen resept på brakvalg, akkurat.

Hva tenker dere, vil han finne seg selv i rollen som statsminister om han først blir valgt og får "være seg selv"?

Gammel 25-08-17, 10:59   #393
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir nok bra når vi bare får flere bilder av ham i rutete tømmerhoggerskjorte.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-17, 11:04   #394
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han er jo ikke en racer på å fremstå som en "ordentlig" arbeider, den mannen. Men så har jeg vel aldri egentlig hatt et behov for å ha en tømmerhogger som statsminister heller. Allikevel tror jeg egentlig han gjør seg bedre i en mer effektiv, mindre... fasadeorientert stilling. Og så ser jeg ikke hvem andre AP skulle brukt. Hadia Tajik er ikke helt der, og Giske.... Nei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-17, 11:10   #395
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva tenker dere, vil han finne seg selv i rollen som statsminister om han først blir valgt og får "være seg selv"?

Personlig håper jeg det. For jeg er litt enig med deg, samtidig har han jo gjort det godt i diverse debatter nå, og fått kommentarer om at man der så statsministeren i aksjon.

Før forrige valg vurderte jeg høyre mye pga Erna, og hvordan hun viste seg som en tydelig politiker/leder. Jeg valgte det likevel bort pga FrP. Nå synes jeg Erna har skuffet. Jeg hadde ønsket hun tok mer avstand fra grumset til Listhaug & co, og at hun var mer tydelig.

Men jeg synes valgkampanjene generelt blir dårligere og dårligere. Det er mer frustrerende enn informerende å høre på debatter og diverse intervju og innslag.
Så da blir det for meg mer at jeg må stemme ut i fra de verdiene og tankene som er viktigst for meg, og ikke i lik stor grad personene bak. Som kanskje veier tyngre i lokale valg.

Men det eneste jeg vet er at jeg for alt i verden ikke vil ha Listhaug.. som på TV i går står og smiler så pent, men korssmykke i halsen og sier at asylsøkere skal låses inne/fengsles, i en sak der temaet var terror. Ikke med fokus på hvilken situasjon hver enkelt er i. Men som gruppe. Fordi det er usikkert om de har riktige papirer, eller har fått avslag. Da synes hun det er greit låse de inne og ta fra de statsborgerskapet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-17, 11:18   #396
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tror Erna er en tydelig og ryddig leder, men er overrasket over hvordan FrP har klart å trumfe gjennom ting, særlig statsrådsposter.

Hun er dog en OPPSIKTSVEKKENDE dårlig taler! Virkelig helt dørgende kjedelig.

Gammel 25-08-17, 11:19   #397
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mavs, ikke jeg heller, men det blir så absurd og obvious når de kjører sånne stunt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-17, 11:19   #398
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Han er jo ikke en racer på å fremstå som en "ordentlig" arbeider, den mannen. Men så har jeg vel aldri egentlig hatt et behov for å ha en tømmerhogger som statsminister heller. Allikevel tror jeg egentlig han gjør seg bedre i en mer effektiv, mindre... fasadeorientert stilling. Og så ser jeg ikke hvem andre AP skulle brukt. Hadia Tajik er ikke helt der, og Giske.... Nei.

Nei, han har vel aldri latt som om han var arbeider, det er mer den tonedøvheten han viser, avstanden blir veldig stor.

(Det er jo vittig, og veldig norsk, at det er Høyrestatsråden som definitivt er mest folkelig, med det rotekjøkkenet og mannen og alt. Det er litt fint, da, syns jeg, at sånt kan gå på tvers)

Gammel 25-08-17, 11:24   #399
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mavs, ikke jeg heller, men det blir så absurd og obvious når de kjører sånne stunt.

Synes du det er ABSURD at en statsministerkandidat tar i mot taleråd fra lydteknikeren, altså?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-17, 11:44   #400
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det blir nok bra når vi bare får flere bilder av ham i rutete tømmerhoggerskjorte.

"He's a lumberjack and he's OK!"

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.