|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#383 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017
Det var en høy kuvertpris - 1000 kr/ per? Tar de seg betalt mer enn maten, eller er det treretters? |
|
|
|
|
#384 |
|
--
|
Sv: Konfirmant 2017Har gitt beskjed ang datoen til de nærmeste. Ellers er jeg litt usikker ang hvem man ber. Er det greit å be deler av siden (feks min onkel, men ikke mannens onkel) siden konfirmanten har lyst til å be min onkel? |
|
|
|
|
#385 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
|
|
#386 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Konfirmant 2017Her har det blitt diskusjon rundt gjestelista, fra svigermor. Hun vil gjerne ha ekstra gjester. Blæææ. Men vi har bestemt oss for å holde på opprinnelig plan, ellers blir det for komplisert.
|
|
#387 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
|
|
#388 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2017Vi blir rundt 40 stk med den nærmeste familien. Bare på vanlige familiebursdager blir vi rundt 30 stk. Vi ber min tante og onkel, for det er liksom forventet fra min side. Ellers er det to faddere som ikke er i familien. Vi ber også ungen sin beste kompis med familie, hvis far også er mannen sin beste kompis. |
|
|
|
|
#389 |
|
Fortynnet
|
Sv: Konfirmant 2017Huff, så utrivelig Anne C. |
|
|
|
|
#390 |
|
Nek er allrighte dyr
Ja, vår gjesteliste inneholder nærmeste familie og faddere. Det er 21 stk. Vi skal ha det på restaurant/festlokale og det blir litt dyrt. Men vi har ikke plass hjemme og 29 mai er for tidlig å basere seg på festtelt ute som vi vurderte. Men svigermor ønsker sine to søsken med ektefeller, altså min manns onkel og tante. Og hun tilbyr seg å betale for dem. Problemet da er jo at det er tanter med partnere på farssiden også, det blir i våre øyne feil å ikke invitere dem hvis de på morssiden blir invitert. Det er da 9 ekstra. Og da føler vi at mine foreldre også bør få muligheten til å ønske seg flere gjester fra min familie og da kan det plutselig bli 15 ekstra gjester. Det tror jeg heller ikke det er plass til. Værsågodbligal. Så vi skal si nei til svigermor pga dette og jeg regner med sure miner. Årsaken er jo at hun/de blir invitert i konfirmasjoner på den siden.
|
|
#391 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Konfirmant 2017Vi la oss på en linje der vi kun inviterte familie som konfirmantene har et forhold til. Det betyr at av mine seks onkler inviterte vi en av dem fordi ungene kjenner han og kona. Det var ingen sure miner blant de andre. (I tillegg hadde vi en annen onkel med kone til kaffe fordi de tilfeldigvis var i byen og hadde spurt pappa om å komme på besøk.)
|
|
#392 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Jeg hadde fulgt opprinnelige plan. Det er dere som inviterer til konfirmasjon, ikke svigermor. Hva resten av svigerslekta gjør binder jo ikke dere til noe.
|
|
|
#393 |
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg har kun en tante og en onkel, de har jeg ikke noe forhold til en gang. Men brødrene min har det, og kommer til å invitere de når deres barn evt konfirmeres. Jeg inviterer de for syns skyld for å si det sånn. Konfirmanten vet hvem de er altså. Og har møtt de flere ganger. Ut over det er det bare nær familie som inviteres. Men når jeg har to brødre og mannen har fire så blir det litt folk. |
|
|
|
|
#394 |
|
Sv: Konfirmant 2017Mannen har ingen familie ut over foreldre og søsken, så at jeg inviterer min tante og onkel utløser ikke noe der. |
|
|
|
|
#395 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Konfirmant 2017Konfirmanten har ikke noe nærere forhold til noen av dem, så derfor blir det rart å invitere noen bare.
|
|
#397 |
|
Nek er allrighte dyr
Her er det kuvertpris kr 580 for tre retter. Pluss 85 kr pr gjest for stor kake med konfirmantens navn, pluss kr 45 pr gjest for kaffe med påfyll, pluss kr 40 pr gjest for pynt og pluss velkomstdrikk og drikke til maten som vi ikke vet hvor mye blir før selve dagen. Vi tilbyr vin til middag for de som vil ha. Vi regner med over 20 tusen for 21 gjester.
|
|
#398 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Konfirmant 2017Det var interessant å høre delpriser, tusen takk. Nyttig. |
|
|
|
|
#399 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Konfirmant 2017Vi måtte bestille den kaka der for å kunne ta med egne kaker selv...Vin tror jeg kanskje det blir max 8-9 av 21 personer som tar, kanskje færre. Men vanskelig å forutsi mengde egentlig, dog kjenner jeg alle og vet de er moderate.
|
|
#400 |
|
Fortynnet
|
Sv: Konfirmant 2017Hadde egentlig tenkt å bestille ferdig tapas/buffet av noe slag, men i samråd med konfirmanten har vi nå bestemt oss for meksikansk buffet med flere typer kjøtt og masse deilig tilbehør (hjemmelagde salsaer, maisstuing osv. osv). Med en haug forskjellige tortillas og nachos og sånt. Blir ikke taco-kit altså. |
|
|
![]() |
|
|