Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva om Donald Trump blir president?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-17, 22:45   #461
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

..det er først og fremst en festdag. Sagt av NRK-kommentator. Er det egentlig det?

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 20-01-17, 23:02   #462
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Han ser jo enten vill eller dum ut på bilder, så jeg kan jo forstå at de gikk for vill...

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 20-01-17, 23:10   #463
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at flere av mone amerikanske venner deler dette i dag.

Sitat:

The autistic author Sparrow R. Jones said it well:

I am not mad at you that Clinton lost. I am unconcerned that we have different politics. And I don’t think less of you because you vote one way and I vote another. No… I think less of you because you watched an adult mock a disabled person in front of a crowd and still supported him. I think less of you because you saw a man spouting clear racism and backed him. I think less of you because you listened to him advocate for war crimes, and still thought he should run this country. I think less of you because you watched him equate a woman’s worth to her appearance and got on board. It isn’t your politics that I find repulsive. It is your personal willingness to support racism, sexism, and cruelty. You sided with a bully when it mattered and that is something I will never forget. So, no… you and I won’t be “coming together” to move forward or whatever. Trump disgusts me, but it is the fact that he doesn’t disgust you that will stick with me long after this election.

Godt sagt.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 20-01-17, 23:16   #464
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemmer dette? Har han sagt opp alle amerikanske ambassadører?

http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7538256.html

Nå har amerikanere et helt annet syn på oppsigelser enn hva vi har, det finnes firmaer som har kultur som tilsier at de sier opp folk jevnlig for å skremme folk til å gjøre en god. Men denne mannen er gal!

Hva har dere lest om alle konspirasjonsteoriene hans? Er den første den som startet med at han ikke trodde på Obamas fødselsattest?

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 20-01-17, 23:18   #465
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Stemmer dette? Har han sagt opp alle amerikanske ambassadører?

http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7538256.html

Alle nye presidenter setter inn nye ambassadører.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-01-17, 23:20   #466
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Alle nye presidenter setter inn nye ambassadører.

Men sier de dem opp sånn umiddelbart? Det har jeg aldri fått med meg tidligere?

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 20-01-17, 23:21   #467
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men sier de dem opp sånn umiddelbart? Det har jeg aldri fått med meg tidligere?

Nei, som det står i artikkelen du lenket til er det vanlig med en "grace period", om man ikke har noen til å ta over.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-01-17, 23:23   #468
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

De ble jo heller ikke plutselig sagt opp, sånn som man får inntrykk av i artikkelen - de har visst om det lenge.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 20-01-17, 23:32   #469
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Hele greia er så surrealistisk. Jeg fatter ikke at det er mulig å holde en så aggressiv grusom tale, ETTER at man er valgt. Hva skjedde med "Yes, we can!".

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 10:49   #470
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ku Klux Klan og Alt Right-bevegelsen er superfornøyd, da.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 12:45   #471
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi snakket mye om innsettelsen over tacoen i går kveld. Særlig 10-åringen lar seg rive med av voksnes bekymring og dommedagsprofetier, og jeg brukte egentlig mest tid på å snakke om demokrati. At flertallet (eller valgordningen) avgjør, og at da vil det kunne skje at de som vi IKKE heier på, faktisk vinner. Det er kjipt og kjedelig - men sånn er det. Det er alle innstilt på og sånn må det faktisk være. En flott overgang i går som virkelig er verdens største demokrati verdig. Og så trakk jeg noen paralleller til vår egen (kommunale) ordfører som JEG overhodet ikke har noe til overs for (men må leve med og godta) og siterte Michelle Obamas "when they go low (...)". Jeg pekte også på Paul Ryan, Speaker of the House", som jeg er ganske sikker på vil være tett på og holde DT i ørene.

Gammel 21-01-17, 13:10   #472
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Vi snakket mye om innsettelsen over tacoen i går kveld. Særlig 10-åringen lar seg rive med av voksnes bekymring og dommedagsprofetier, og jeg brukte egentlig mest tid på å snakke om demokrati. At flertallet (eller valgordningen) avgjør, og at da vil det kunne skje at de som vi IKKE heier på, faktisk vinner. Det er kjipt og kjedelig - men sånn er det. Det er alle innstilt på og sånn må det faktisk være. En flott overgang i går som virkelig er verdens største demokrati verdig. Og så trakk jeg noen paralleller til vår egen (kommunale) ordfører som JEG overhodet ikke har noe til overs for (men må leve med og godta) og siterte Michelle Obamas "when they go low (...)". Jeg pekte også på Paul Ryan, Speaker of the House", som jeg er ganske sikker på vil være tett på og holde DT i ørene.

... en flott overgang? Hørte du talen?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 13:22   #473
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En flott overgang i går som virkelig er verdens største demokrati verdig.

Du og jeg lever helt åpenbart på totalt ulike planeter. Den talen var på ingen måte noe demokrati verdig. Ikke i nærheten.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 13:24   #474
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... en flott overgang? Hørte du talen?

Deler av den. Men det var ikke den jeg refererte til. Talene til nye presidenter reflektere det de står for og det de ønsker å gøre med sin presidentgjerning. Innholdet kan man like eller ikke, men dette er fyren de fleste har tro på.

Jeg refererte til selve seremonien, den rolige overgangen, og videreføring av mange års tradisjoner. DET er demokratiet verdig.

Gammel 21-01-17, 13:26   #475
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

dette er fyren de fleste har tro på.

Akkurat det er jo ikke sant. Clinton fikk flere stemmer.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 13:28   #476
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Deler av den. Men det var ikke den jeg refererte til. Talene til nye presidenter reflektere det de står for og det de ønsker å gøre med sin presidentgjerning. Innholdet kan man like eller ikke, men dette er fyren de fleste har tro på.

Jeg refererte til selve seremonien, den rolige overgangen, og videreføring av mange års tradisjoner. DET er demokratiet verdig.

Ah. Ja, jeg er litt mer opptatt av hva de sier enn hvordan arrangementet er produsert, i hvertfall i denne sammenhengen.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 13:37   #477
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Du og jeg lever helt åpenbart på totalt ulike planeter. Den talen var på ingen måte noe demokrati verdig. Ikke i nærheten.

Men Input - det er TALEN HANS, den nyvalgte presidenten. Bare det at han kan stå der er i seg selv et demokrati verdig. Jeg snakker ikke om hva Trump står for - jeg snakker om symbolikken og rammene som er laget rundt overgangen (og har vært slik så lenge jeg kan huske) De er flotte, synes jeg.

Gammel 21-01-17, 13:39   #478
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Akkurat det er jo ikke sant. Clinton fikk flere stemmer.

Nei, det er riktig. Han fikk flest valgmenn. Som alle andre presidenter før ham.

Gammel 21-01-17, 13:42   #479
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ah. Ja, jeg er litt mer opptatt av hva de sier enn hvordan arrangementet er produsert, i hvertfall i denne sammenhengen.

Det er to ulike ting. Jeg diskuterte konseptert med frie valg og demokrati med en 10-åring.

Gammel 21-01-17, 13:45   #480
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det er to ulike ting. Jeg diskuterte konseptert med frie valg og demokrati med en 10-åring.

Ja, og det er flott. Jeg sikter til at du her skriver om hvor flotte seremoniene var.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.