Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer, vol II

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-16, 23:57   #721
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol II

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Sånn er det her også. SFO har vist et par av filmene vi skulle se. Men vi er fem i familien og at storebror har sett noen av dem på SFO får rett og slett ikke trumfe at vi andre også vil se den. Han fikk velge om han ville se dem igjen sammen med oss eller gjøre noe annet, og valgte faktisk det første.

Ja, jeg har også foreslått at de kan se noen av dem om igjen, hjemme, sammen med oss, og det hørtes ut til at i alle fall en av ungene var villig til det.

Gammel 21-12-16, 08:19   #722
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nei, vi må holde oss til koselig, ikke for skummelt eller dramatisk. Hjemme alene er helt på grensa.

A Nightmare before Christmas, er den koselig og uskummel?
(I tilfelle har de sikkert sett den på skolen )

Jeg synes jo den er bare koselig, men jeg kan tenke meg at noen barn vil synes den er litt skummel. Det er en animert film av Tim Burton, den er gitt elleveårsgrense.

Trailer:

"What's this?"

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 21-12-16, 10:38   #723
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg har faktisk sluttet å irritere meg over syklister. Jeg er mer misunnelig over at de sykler, mens jeg blir tjukkere og tjukkere bak rattet.

Det som irriterer meg er toårstrass og et enormt behov for å kaste ting veggimellom. En ting er å bli sint og kaste ting, men å kaste 48 biler bare for f* er unødvendig.

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 23-12-16, 22:19   #724
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

"Kanskje vi skal se Polarekspressen sammen, jeg har ikke sett den enda?"
"Vi har akkurat sett den på skolen"

"Da kan vi kanskje se Reisen til julestjernen - den (relativt) nye, sammen?"
"Den har vi også sett på skolen".

"Men hva med "Hjemme alene" da, den kan vi vel se sammen?"
"Den har vi sett tusen ganger på skolen".

Så mye for de julefilmkveldene.

Vet at det er I-landsproblem altså, og det er kjekt at de koser seg i juletida. Men jeg vil også se julefilm sammen med ungene mine. Kunne ikke skolen spart noen godbiter til oss også? :sjalu:

HELDIGVIS ser de ikke Snøfall på skolen. De ser Pakten.

Jepp, dette iriterer meg også, og her ser de også Snøfall! Hva med å lære noe i skoletiden!? Ikke rart at mange driter i fraværsregler før jul og sommerferie (nei, det gjelder ikke meg, men jeg forstår dem godt til tider!).

Gammel 23-12-16, 22:23   #725
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Jepp, dette iriterer meg også, og her ser de også Snøfall! Hva med å lære noe i skoletiden!? Ikke rart at mange driter i fraværsregler før jul og sommerferie (nei, det gjelder ikke meg, men jeg forstår dem godt til tider!).

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert over sånne generaliseringer. Elevene våre hadde prøve på mandag, og fagsamtaler tirsdag. Onsdag denne uka var den eneste dagen vi ikke hadde vanlig skole. Men jeg vet at 9. klassingen min som går på skole i en annen kommune jeg jobber i hadde "ikke-vanlige" skoledager man-ons denne uka. Men de har ikke sett på film, de har hatt andre sosiale saker.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 23-12-16, 22:44   #726
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Er dere sikker på at disse filmene sees i selve skoletiden? Her er det nemlig på SFO de ser julefilmer.

Gammel 23-12-16, 22:48   #727
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert over sånne generaliseringer. Elevene våre hadde prøve på mandag, og fagsamtaler tirsdag. Onsdag denne uka var den eneste dagen vi ikke hadde vanlig skole. Men jeg vet at 9. klassingen min som går på skole i en annen kommune jeg jobber i hadde "ikke-vanlige" skoledager man-ons denne uka. Men de har ikke sett på film, de har hatt andre sosiale saker.

Skjønner at det ikke er likt alle steder altså, men min niendeklassing har i følge ham selv ikke hatt noe undervisning i det hele tatt siden tentamen, og de har sett 4 filmer fra torsdag til tirsdag siste uken. Kan selvfølgelig ha noe med at hans kontaktlærer reiste på ferie for 1 uke siden og kommer tilbake 18/1!

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Er dere sikker på at disse filmene sees i selve skoletiden? Her er det nemlig på SFO de ser julefilmer.

JEpp, helt sikker, mine går ikkepå SFO.

Gammel 23-12-16, 22:57   #728
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Skjønner at det ikke er likt alle steder altså, men min niendeklassing har i følge ham selv ikke hatt noe undervisning i det hele tatt siden tentamen, og de har sett 4 filmer fra torsdag til tirsdag siste uken. Kan selvfølgelig ha noe med at hans kontaktlærer reiste på ferie for 1 uke siden og kommer tilbake 18/1!

Vi hadde tentamen fra midten av november, så vi har hatt masse skole etter det. Vi har heller ikke karakteroppgjør før 23. januar, så vi bruker alle dagene vi kan. Jeg hadde prøve i naturfag med mine elever for en uke siden, og de får matteprøve 5. januar. Vi kaster bort veldig lite tid, men det er fordi vi har bestemt at vi ikke vil gjøre det. Vi vil ikke at folk skal tenke at det er greit å ikke være der siste uka fordi vi bare ser på film.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 24-12-16, 06:41   #729
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde også skole frem til siste dag og jeg irriterer meg over foreldre som drar på tidlig ferie 'fordi de sikkert ikke gjør noe fornuftig likevel'.

Gammel 24-12-16, 09:53   #730
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk som kjører 10-15 km under fartsgrensa. Nye biler med gode kjøreegenskaper. Fylkets fineste veier, har de fått fartsgrense nitti så er de bra, altså. Så hva er poenget med å lunte i sytti da? Hæ!

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 24-12-16, 09:56   #731
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Folk som skal definere hvorfor jeg feirer jul, de irriterer meg. (Og jeg jobber sammen med ganske mange av dem, fra hele spekteret av menigheter. Det har vært tidvis krevende og utrivelig i desember.)

Gammel 01-01-17, 00:01   #732
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Fyrverkeri! :festbrems: Det høres jo ut som om det er krig der ute. Barna sover utrolig nok, men det kan jeg bare glemme.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 01-01-17, 00:25   #733
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyttenaboene våre har åpenbart tømt hele fyrverkeributikken og er enda ikke ferdige med å skyte opp. Kjempestas når datter og hund er livredde all smellingen. Førstnevnte sitter med støyreduserende hodetelefoner og full musikk på ørene, hunden er det litt verre med. De har holdt det gående i snart to timer.

Gammel 01-01-17, 00:31   #734
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hyttenaboene våre har åpenbart tømt hele fyrverkeributikken og er enda ikke ferdige med å skyte opp. Kjempestas når datter og hund er livredde all smellingen. Førstnevnte sitter med støyreduserende hodetelefoner og full musikk på ørene, hunden er det litt verre med. De har holdt det gående i snart to timer.

I feel your pain...

frukt er ikke aktiv  
Gammel 01-01-17, 00:53   #735
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ser det ut til at de enten har gått tom eller tatt til vett, for nå har det vært stille i snart ti minutter og vi tar sjansen på å legge oss. Men seriøst, trodde ikke det skulle bli så ille i et hyttefelt med ti hytter.

Gammel 01-01-17, 01:10   #736
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

At folk fyrer av raketter fra 23.30-01.00. Kan de ikke klokka?

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 01-01-17, 01:26   #737
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo lov mellom 18 og 02.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 01-01-17, 01:31   #738
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er jo lov mellom 18 og 02.

Jeg lurer likevel på om de ikke kan klokka. Hvorfor skal man sende opp raketter etter 01.00? Men jeg har ikke sagt at du skal irritere deg over det. Jeg gjør det uansett om det er lov eller ikke.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 01-01-17, 01:35   #739
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

At jeg takket ja til en invitasjon på nyttårsaften (som egt burde ligge i tråden over ting jeg er glad for da jeg har deppet over manglende invitasjon) hvor jeg skal ligge over. Jeg har inntatt noe alkohol, men er edru. Resten derimot er uforskammet full og vanvittig høylytte at jeg blir nesten litt sjokkert. Nå skulle jeg ønske jeg bare kunne dratt hjem.

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 01-01-17, 09:58   #740
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg irriterer meg mer over de som tester rakettene i romjulen og de som starter allerede 16-17-18 på nyttårsaften (selv om jeg er klar over at det er lov fra kl 18). Det er ikke lett for de stakkars kjæledyrene som er livredd.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.