Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-16, 19:22   #501
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har 50 nystekte rundstykker på benken (FP-oppskriften selvsagt) så jeg er godt forberedt til julefrokostene Valnøttbrød og julebrød er også bakt og puttet i fryseboksen

Det meste av julegaver er på plass. Det merkes at ungene er store for det er minimalt med juleavslutninger hos oss

Gammel 08-12-16, 20:01   #502
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt nest siste gaveinnpakkingsrunde, nå har jeg bare tre gaver igjen å pakke inn.

Jeg synes juleavslutningene er hyggelige, men jeg ser for meg at det blir noen travle desemberettermiddager/-kvelder når alle tre er skolebarn og har fritidsaktiviteter. Mulig vi må dele oss etterhvert også, men foreløpig går det fint.

Gammel 08-12-16, 20:05   #503
Sweetie
Prøver seg frem

Sweetie sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Svibler og grantre slår ut allergikerne her i huset, så amaryllis er den store julehiten. Fine og stemningsfulle de også.

Vi er godt nok i rute, denne desember er faktisk ikke så masete.

Men amaryllis er jo den fineste så da er det ok.
Og furu er best som juletre (men tåler allergikeren det?)
Her er det foreløpig lite juletegn å finne, bortsett fra nettopp en amaryllis! Må ta meg sammen og få startet julegavehandlingen.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 20:07   #504
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Amaryllis er veldig fin ja, fast juleblomst hos oss det også, men svibler er nok favoritten min. Vi har heldigvis ingen allergikere å tenke på, men skjønner jo at man ikke har slikt i hus om man har det.

Gammel 08-12-16, 20:13   #505
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har julepalme og juleglede, de er allergitrygge, men de dufter jo ikke, da. Men greit å ikke snufse i ukevis.

Vi har ikke så mye juleavslutningsgreier siden vi har barnehagebarn, men det var visningstime på ballett forrige uke, og forestilling i går. I dag har jeg og ballerinaen vært og sett andre grupper fra samme skole danse, stor stas! Ellers ligger vi passe dårlig an med gaver, men jeg planlegger et godt planlagt raid på søndag.

Gammel 08-12-16, 20:15   #506
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Amaryllis er veldig fin ja, fast juleblomst hos oss det også, men svibler er nok favoritten min. Vi har heldigvis ingen allergikere å tenke på, men skjønner jo at man ikke har slikt i hus om man har det.

Mamma liker også svibler godt, så jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ødelegger gleden hennes når det gjelder svibler. Jeg foreslo at hun kunne ha det, men flytte vekk når jeg kom, men jeg tror vel egentlig ikke der hadde funket.

Gammel 08-12-16, 20:16   #507
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Det er behagelig med barnehagebarn ja. Det eneste som krever foreldreoppmøte i barnehagen i desember er Luciafrokost på tirsdag.

Gammel 08-12-16, 20:18   #508
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Mamma liker også svibler godt, så jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ødelegger gleden hennes når det gjelder svibler. Jeg foreslo at hun kunne ha det, men flytte vekk når jeg kom, men jeg tror vel egentlig ikke der hadde funket.

Jeg tror ikke det hadde funket jeg heller, for lukten sitter vel igjen og det er dumt å ta sjansen på at det går bra. Jeg hadde definitivt ikke hatt svibler om vi fikk julebesøk av allergikere. Selv om jeg gleder meg over at de er fine og lukter godt vil jeg jo heller ha familie og venner på besøk så det er et veldig enkelt valg sånn sett.

Gammel 08-12-16, 20:23   #509
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det er behagelig med barnehagebarn ja. Det eneste som krever foreldreoppmøte i barnehagen i desember er Luciafrokost på tirsdag.

Ja, vi har ettermiddagsarrangement på Lucia, det er veldig greit. Og eldste skal gå i Luciatog, og så jeg som er så lettrørt!

Gammel 08-12-16, 20:28   #510
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke det hadde funket jeg heller, for lukten sitter vel igjen og det er dumt å ta sjansen på at det går bra. Jeg hadde definitivt ikke hatt svibler om vi fikk julebesøk av allergikere. Selv om jeg gleder meg over at de er fine og lukter godt vil jeg jo heller ha familie og venner på besøk så det er et veldig enkelt valg sånn sett.

Jeg har ikke en sånn reaksjon at jeg blir tett, jeg får vondt i hodet, men det er kjipt nok. Det var en jul jeg hadde vondt i hodet hele tiden at jeg skjønte det var sviblene som var årsaken. Når de var ute var hodepinen borte. Derfor er det fryktelig irriterende at matbutikker selger svibler, for jeg får vondt i hodet bare jeg stikker hodet innom.

Gammel 08-12-16, 20:29   #511
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For oss er det mye bedre med skolebarn... I barnehagen hadde vi julegrantenning, juleverksted og luciafrokost. Men våre går på fotball og sykling, så ingen sånne oppvisninger eller noe, og veldig edruelige avslutninger. Sant og si, så slutter aldri syklingen.

Gammel 08-12-16, 20:42   #512
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Det var litt voldsomt på én måned Niobe. Tror det bare er totalt tre ganger i året at foreldre er med på en tilstelning i barnehagen her (Luciafrokost, påskefrokost og sommerfest). Det er i grunnen akkurat passe.

Polarjenta: Hodepine er absolutt ille nok. Jeg får lett migrene av sterke lukter, men svibler går faktisk fint.

Gammel 08-12-16, 20:45   #513
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har laget og bestilt julekort på 10 minutter idag . 50% på optimalprint til og med idag. Ungene tok selfie av seg selv, sendte meg, jeg bestilte. Har kjøpt en god del gaver, men ingen er pakket inn enda, det er det kjedeligste jeg vet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 20:46   #514
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg har laget og bestilt julekort på 10 minutter idag . 50% på optimalprint til og med idag.

Lurer på hvor mange uker de har hatt det nå.

Gammel 08-12-16, 20:47   #515
ingling

ingling sin avatar

Standard

Vår barnehage har også lite foreldrearrangementer, det er spredd greit utover i hvert fall. I førjulstiden er det kun Lucia vi er med på, men ungene har jo mye koselige ting de gjør, da.

Gammel 08-12-16, 20:49   #516
ingling

ingling sin avatar

Standard

Lurer på hvor mange uker de har hatt det nå.

Og vi som trodde vi var skikkelig flinke og slo til på hvert vårt tilbud i november.

Gammel 08-12-16, 22:01   #517
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hentet tre julegaver på Mega i dag og sendt 10 julekort. Også rukket en karategradering, så dermed er både karate og speider over til over nyttår.

Ikke fått bakt noe annet enn pepperkaker og laget delfiakake, men har kjøpt brente mandler av en selger som satt utenfor Amfi senteret og sjokoladeflarn for å støtte en skoleklasse som skal på tur. I morgen har jeg planer om å bli ferdig med de siste gavene og i helgen skal jeg få bakt et par sorter og få skrevet julekort og sendt. Etter det mangler det kun å gjøre litt rent, rydde godt og handle inn mat til jul.

Gammel 09-12-16, 06:38   #518
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her henger jeg langt etter.
Håper å få bakt litt i helgen, pakket inn gaver, bestilt kalender og pyntet litt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 06:55   #519
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Jeg har en plan om å bake i helga. Og pakke inn de gavene jeg har kjøpt.

Gammel 09-12-16, 07:06   #520
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror den beste julegaven jeg får i å er den jeg kjøpte til meg selv og venninnen min i går, vi skal i Operaen rett over jul og se Cavalleria Rusticana/Pagliacci. Det er favorittoperaen min, og jeg ble så glad når jeg både fikk gode plasser, og at venninnen min kunne være med. Opera uten henne er ikke det samme. Det er liksom vår greie.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.