|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Sier du at du skal hjem når du skal til foreldrene dine? | |||
| Ja, bor fortsatt hjemme |
|
0 | 0% |
| Ja, jeg bor såpass langt unna at det blir helgebesøk eller lenger og de bor i mitt barndomshjem |
|
16 | 9,30% |
| Ja, de bor i mitt barndomshjem |
|
11 | 6,40% |
| Ja, jeg bor så pass langt unna at det blir helgebesøk eller lenger |
|
8 | 4,65% |
| Ja, de bor ganske nært og i mitt barndomshjem |
|
5 | 2,91% |
| Ja, de bor ganske nært |
|
2 | 1,16% |
| Ja, men ikke noe av ovenstående passer |
|
5 | 2,91% |
| Nei, de bor langt unna og i mitt barndomshjem |
|
12 | 6,98% |
| Nei, de bor langt unna |
|
4 | 2,33% |
| Nei, de bor i mitt barndomshjem |
|
15 | 8,72% |
| Noe annet |
|
6 | 3,49% |
| Nei, de bor nært og i mitt barndomshjem |
|
25 | 14,53% |
| Nei, de bor ikke i mitt barndomshjem |
|
46 | 26,74% |
| Nei, men ikke noe av ovenstående passer |
|
17 | 9,88% |
| Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Jeg har mange venner som har et nostalgisk forhold til barndomshjemmet, og andre venner som opplever en sorg over at barndomshjemmet er borte. Jeg er ikke der i det hele tatt. For meg er menneskene viktig, ikke huset eller stedet. Selv om det er et fint sted med gode minner, og selv om jeg bodde i huset i 19 år. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Jeg dro hjem ja, så lenge mine foreldre bodde i barndomshjemmet mitt. Det var hjem for meg, på nesten lik linje som mitt eget hus var hjem.
|
|
|
#64 |
|
koko
|
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Foreldrene mine bor i barndomshjemmet mitt enda, men med åra kjenner jeg mer og mer på at hjemme er her jeg bor og ikke der jeg bodde. Det er nok både fordi jeg gror nye røtter og fordi jeg nå bor såpass nærme barndomsbygda (30-40 minutter) og derfor ikke drar dit på samme måte som før.
|
|
|
#65 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Nei, det tror jeg muligens ikke jeg sa siste årene før jeg flyttet ut en gang.
|
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Mine foreldre bor noen minutt ifra oss, i mitt barndomshjem. Å når jeg skal på besøk så sier jeg litt av begge deler, type "eg går en tur te mor å far" og "eg reise heim te mor og far en tur".
|
|
|
|
#67 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Jeg sier at jeg skal hjem til mamma og pappa når jeg skal hjem til dem. De bor i huset de bor i som de bygde da jeg var tenåring. Men hjemme er der jeg bor.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#68 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Nei, jeg sier heller at jeg skal hjem til mamma. Hun bor i barndomshjemmet et par kilometer fra oss. Sluttet å kalle det hjem etter jeg flyttet derfra.
|
|
|
#69 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Litt interessant at det er så mange varianter (og sjebner). Helten og jeg var ganske bevisste på at vi skapte oss et hjem sammen og brukte ikke "hjem" som betegnelse for besøk til barndomshjemmet, i følge ham var begrepsbruken noe vi snakket med en gang vi sov første gang i leiligheten vår. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Jeg reiser (reiste, begge foreldrene mine er døde) hjem når jeg besøker foreldrene mine. Har aldri tenkt spesielt over det, og tror det er vanlig der jeg kommer fra. Når jeg treffer på kjente vil de typisk si: "Ja, så du er hjemme en tur?" |
|
|
|
|
|
#71 |
|
flisespikker
|
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Jeg har jo alltid syntes at "hjem" er der jeg bor, altså. Jeg sa "hjem til Tromsø" når jeg reiste på besøk dit, og "hjem til Trondheim/Oslo" når jeg dro tilbake igjen.
|
|
|
#72 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Jeg sier "hjem te Bergen".
|
|
|
|
#73 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Jeg gjorde det da mamma levde, men nå er det søsteren min som bor der, og da er det ikke "hjem" lenger.
|
|
|
#74 |
|
awesom
|
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Nå er det ingen av dem som bor i barndomshjemmet (som for så vidt var et vidt spekter, all den tid vi flytta hvertfall 5 om ikke 6 ganger mens jeg fremdeles bodde hjemme. Men jeg sier hjem til Sverige når jeg reiser hjem til mamma, rett og slett fordi Sverige fremdeles føles som hjem, det var der jeg vokste opp.
|
|
|
#75 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Nei. Jeg stemte at ingen alternativ passer - de bor ikke i barndomshjemmet mitt, men det har ikke noe med det å gjøre. Jeg sluttet å si at jeg skulle hjem lenge før de flyttet. Har jo mitt eget hjem. :-)
|
|
|
#76 |
|
|
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?For meg er det som darth beskriver. Det er ikke knyttet til huset i seg selv, men til stedet. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Audacious
|
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Jeg kan ikke huske at jeg har omtalt barndomshjemmet mitt som "hjem" etter at jeg flytta derfra. Jeg har stort sett bodd i samme by, så jeg har ikke reist "hjem på ferie" dit. Kanskje det hadde vært annerledes om jeg f.eks hadde bodd på studenthybel i en annen by.
|
|
|
#78 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Ingen av mine foreldre lever lenger, så det var ikke noe alternativ som stemte helt. Men nei, jeg reiste ikke hjem da jeg fremdeles besøkte dem, da de solgte barndomshjemmet mitt rett etter at jeg flyttet for meg sjøl, og så flyttet de til en liten leilghet i sentrum av Drammen.
|
|
|
#79 |
|
Kakemonster
|
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Jeg skiller også mellom sted og hus. Huset jeg bor i er selvsagt hjemme, men jeg føler (foreløpig) ikke noen stor tilknytning til stedet. Når jeg reiser til byen jeg kommer fra, sier jeg vel at jeg skal hjem, men ikke på samme måte som når jeg er ferdig på jobb, liksom.
|
|
|
|
#80 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?Nei, det tmgjør jeg ikke. Men jeg spør folk fra f.eks gymnasgjengen om de skal hjem til jul( altså til byen vi kommer fra/ foreldrene deres).
|
![]() |
|
|