Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer, vol II

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-16, 14:24   #381
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol II

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg irriterer meg over voksne folk som poster den derre ut med Halloween, velkommen julebukk-greia på fb. La nå de stakkars småttisene få glede seg over en gøyal anledning til å kle seg ut. Skru av utelyset, lat som du ikke er hjemme, men slutt å vær så himla bakstreversk og sur i full offentlighet.
Vi har feiret Halloween i Norge i over 20 år. Get over IT!
Og ja, jeg ser metasituasjonen jeg konstruerer her. Littt sånn: dom som sier at jeg er dom, dom er domme, dom.

Helt enig!

Gammel 27-10-16, 14:32   #382
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Akkurat det er nok en sannhet med litt modifikasjoner? Her var det hvertfall fremdeles veldig nytt med Halloween da jeg ble mor i 2005.

Min eldste hadde halloweenbursdag i 1995.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 27-10-16, 14:35   #383
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Ja, men du spurte faktisk om du var på jordet i denne sammenheng. Det korte svaret på det er "ja", og i tillegg har jeg begrunnet hvorfor.

Selvsagt er man like fullt på jordet i andre sammenhenger også, men det virket faktisk som du lurte oppriktig.

Hun spurte om hun var på jordet som tenkte sånn, og mitt svar er "ja". Det retoriske spørsmålet "hva vil du gå i gang med" var for å poengtere hvorfor det er på jordet å tenke sånn.

Jeg ser selvsagt at det kan ha vært meningen man skulle svare "nei".

Hadde alle spurt om det var på jordet å irritere seg over ting i denne tråden, så hadde det selvsagt blitt mange "ja", med ulike begrunnelser.

Det jeg spurte om, eller i alle fall mente å spørre om (for det har åpenbart ikke kommet frem godt nok i det første innlegget), var om det var for mye å forvente at normale, friske folk (jeg nevnte eksplisitt at jeg tok utgangspunkt i at det var snakk om folk som ellers var friske og raske mennesker som klarer å stå på trikken) viser hensyn og omtanke overfor medpassasjerer ved å ikke ta mer plass enn nødvendig når det er så fullt. Derfor føler jeg det blir en litt spesiell reaksjon fra din side.

Jeg har aldri, og jeg vil få lov å poengtere dette meget sterkt, noen sinne dømt folk som har et eller annet problem som gjør at de må sitte. Det kommer jeg heller aldri til å gjøre. Jeg har for ordens skyld heller aldri himlet med øynene, sett surt på noen, sagt noe til noen eller på annet vis bevisst gjort noe som skulle få noen til å føle seg stigmatisert.

Gammel 27-10-16, 14:36   #384
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste hadde halloweenbursdag i 1995.

I følge Wikipedia fikk Halloweenfeiring i Norge sitt gjennombrudd rundt 2000, og jeg ser ikke bort i fra at denne delen av landet var svært sene med å omfavne konseptet.

Gammel 27-10-16, 14:37   #385
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på halloweenfest i studietiden, en gang på nittitallet. Det var vel ikke like utbredt å gå rundt og ringe på dørene på den tida, men det har nå engang etablert seg som en tradisjon over ganske mange år nå. Lenge nok til at vi allerede har en generasjon som ser på dette som noe de er vokst opp med, barndomsminner de vil videreføre til egne barn.

Gammel 27-10-16, 14:42   #386
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fremdeles ikke veldig utbredt her, altså. Det er mer vanlig mer Halloween-arrangementer som samler flere, klassefester osv. Her begynte de med åpen Halloweenfeiring med løype i skogen, hvor stort sett alle Halloween-interesserte deltar. I fjor ringte det bare på døra én gang.

Gammel 27-10-16, 17:20   #387
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Irriterer meg over de som ikke klarer å parkere ordentlig. Hvor forbaska vanskelig er det å få bilen mellom de hvite strekene?! Evt bare fortsette på rekka.

Gammel 27-10-16, 20:36   #388
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Folk som elsker kos med misnøye og hauser opp bittesmå problemer, særlig når de påvirker mine unger til å sutre over småting. To unger som slåss? Slik er livet. Hvis du blør får du plaster, ellers kan du bare løpe tilbake og leike.

Gammel 27-10-16, 20:52   #389
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg irriterer meg over voksne folk som poster den derre ut med Halloween, velkommen julebukk-greia på fb. La nå de stakkars småttisene få glede seg over en gøyal anledning til å kle seg ut. Skru av utelyset, lat som du ikke er hjemme, men slutt å vær så himla bakstreversk og sur i full offentlighet.
Vi har feiret Halloween i Norge i over 20 år. Get over IT!
Og ja, jeg ser metasituasjonen jeg konstruerer her. Littt sånn: dom som sier at jeg er dom, dom er domme, dom.

Jeg irriterer meg også over de som sutrer og klager over Halloween og vil bare ha julebukk.

Gammel 27-10-16, 21:46   #390
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som kjenner meg - gå inn på FB-profilen min. jeg har laget en anti-surpompgruppe.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 27-10-16, 22:08   #391
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Dere som kjenner meg - gå inn på FB-profilen min. jeg har laget en anti-surpompgruppe.

Jeg tror kanskje ikke alltid folk vil klassifisere meg som en anti-surpomp, men når det gjelder Halloween er jeg vel innafor.

Gammel 27-10-16, 22:28   #392
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ekstremsnorkende personen i nabosenga irriterer meg ganske kraftig akkurat nå. Gaaaaanske kraftig.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 27-10-16, 22:39   #393
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Føler med deg Maverick. Jeg prøver å sovne først, men det går jo aldri.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 27-10-16, 22:51   #394
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Den ekstremsnorkende personen i nabosenga irriterer meg ganske kraftig akkurat nå. Gaaaaanske kraftig.

Føler med deg. Lå på 4-manns rom med 3 eldre damer for snart 20 år siden. Det var et bråk uten like så jeg ble tilbudt et kontor for å få sove.

Gammel 27-10-16, 23:03   #395
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Niobe, jeg var på Halloween feiring i din hood på 80-tallet. Innflyttere fra USA..

annemede er ikke aktiv  
Gammel 28-10-16, 09:49   #396
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Johaug. Virkelig. Hele apparatet rundt den dama. Og avisene, media generelt, folk på facebook og hele verden. Og den innmari irriterende kremen. Skiløpere generelt. Eventuelt sportsfolk. Og fotball. Når jeg først er i gang.

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 28-10-16, 09:53   #397
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Johaug. Virkelig. Hele apparatet rundt den dama. Og avisene, media generelt, folk på facebook og hele verden. Og den innmari irriterende kremen. Skiløpere generelt. Eventuelt sportsfolk. Og fotball. Når jeg først er i gang.

Rett og slett.

Gammel 28-10-16, 10:11   #398
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Diger sprekk i frontruta.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 28-10-16, 10:17   #399
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Diger sprekk i frontruta.

Jeg høyner med knust bakrute.

Gammel 28-10-16, 11:11   #400
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ja!

(Det finnes flere som meg der ute! )

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.