|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Nå er barna 9, 12 og 14, de to eldste er ikke så glade i "ting", egentlig, mens minste er mer materialistisk i gata "mye vil ha mer".
|
|
|
#2 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Vi er litt samme sted og har blitt enige om at vi skal velge fire kvelder i desember og få ansvar for en hver for å finne på noe hyggelig som hele familien skal gjøre sammen. Så får vi se om det fungerer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Hva med en enkel sjokoladekalender? Jeg ser ikke helt grunnen til å gjøre en greie ut av kalender hvis det ikke heller er så stort ønske om det.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Eldste liker ikke sjokolade, merkelige ungen.
|
|
|
#5 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Vingummi, da. Eller noe annet han liker. Poenget mitt er at jeg synes det er tull å lete etter noe å kjøpe bare fordi det skal lages en kalender.
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07) Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen. Sist redigert av Java : 11-10-16 kl 10:23. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Ja, de deler kalender, det har de gjort alle år unntatt ett, der jeg var millimetre fra galehuset etter å ha pakket inn 72 smågreier.
|
|
|
#9 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Jeg tror vi etter hvert kommer til å dele på oppgaven med å finne på. Alle fem i huset vil da få pakkekalender og alle fem skal finne på og kjøpe gaver. Akkurat hvordan det skal fordeles har jeg ikke tenkt på.
|
|
|
#10 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Billedkalender har simpelthen luker du åpner og så kommer det frem et bilde for hver dag slik at det større bildet på kalenderen endrer seg. Det er det jeg har vokst opp med og har fortsatt å ha. Jeg pleier å kjøpe på Steinerskolens julemarked. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Vi har en del aktiviteter, og det er veldig populært. Noen av dem har blitt relativt faste innslag som forventes å være i kalenderen:
|
|
|
|
#13 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Vi har mange juletradisjoner, men ikke nødvendigvis i en kalender. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Nå kom jeg på hvor mye jeg gruet meg til å bli gammel da jeg sto foran gamlehjemmet i barneskolealder, og så på de stakkars beboerne som var blitt halt ut for å se fremmede unger radbrekke nasjonalsangen og et par andre utvalgte nasjonalisthyllinger grytidlig hver 17. mai.
|
|
|
#15 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hyggelige alternativer til adventskalender for litt større barn?Vi har hatt litt forskjellig opp gjennom årene. To år siden hadde vi tryllekalender, et nytt triks hver dag, byttet på hvem som åpnet og så måtte den som hadde luken øve og hvis frem til middag. På julaften hadde vi show for resten av familien. Det var veldig gøy. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Får jeg være høylydt, frittalende og ha blå krøller? Får jeg også alltid lov til å gå på bussen først?
|
![]() |
|
|