Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan feire jul uten familie?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-16, 21:53   #61
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

For mine barn tror jeg det hadde sitttet langt inne å reise utenlands til jul. Selv om vi ikke hadde hatt noen å feire med, så er de veldig glad i juletradisjonene.

Gammel 05-09-16, 21:59   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

For mine barn tror jeg det hadde sitttet langt inne å reise utenlands til jul. Selv om vi ikke hadde hatt noen å feire med, så er de veldig glad i juletradisjonene.

Akkurat som mine. Får de hvit jul er det enda bedre. De gleder seg allerede til vinter, til snø, til å bake pepperkaker og til kalender.

Gammel 05-09-16, 22:37   #63
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Akkurat som mine. Får de hvit jul er det enda bedre. De gleder seg allerede til vinter, til snø, til å bake pepperkaker og til kalender.

Eldstemann sa plutselig i dag at han gleder seg til ribbe på julaften.

Gammel 05-09-16, 22:44   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor dro dere da, er det lov å spørre om det?

Vi var på Aruba.

Gammel 05-09-16, 22:53   #65
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tenkt akkurat likedan som om vi var større familie. To sammen er også noen å feire jul sammen med. Det betyr at default hos meg hadde vært tradisjonell jul med kirke og kos hjemme slik vi nå pleier når vi er flere. Hadde det passet sånn kunne vi invitert noen. Og hadde vi hatt lyst og mulighet kunne vi valgt å reise bort. Men ikke fordi vi "bare" var to.

Gammel 05-09-16, 23:03   #66
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi er "bare" 4 i jula, ungene og jeg skal til søsteren min. Uproblematisk og greit, synes jeg. Er verre neste år, da aner jeg ikke hva jeg skal finne på.

Gammel 05-09-16, 23:10   #67
Ørnekvinnen
Aktiv

Ørnekvinnen sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Ørnekvinnen er populærØrnekvinnen er populærØrnekvinnen er populær
Standard

Jeg ville dratt på høyfjellshotell med opplegg for julen. F.eks. noe som dette: http://www.venabu.no/norsk/vinter_ski/jul_nyttaar.htm

Gammel 06-09-16, 07:52   #68
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok jublet litt inni meg (syntes det ofte er masete julaftener med hele familien) og laget en skikkelig kosekveld med god mat, film, gaveåpning og masse godis og kake.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 07:59   #69
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere noen venner dere kan feiere med? Vi har, noen år, når det bare ble oss, feiret med våre nærmeste venner. Det var egentlig veldig greit!

Når vi tenker oss om så hadde vi svigermor med oss, men hun muntret ikke akkurat opp min jul.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 10:52   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pelen. Du får sagt det!

Gammel 06-09-16, 22:19   #71
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Da jeg var lita og til jeg fikk samboer ,så var det nesten hver jul bare meg,mamma og pappa . Bestemor bodde 140 min lengre nord og for dårlig til å reise til oss, alle tanter og onkler bor enten rundt Oslo eller i Finnmrk. Så jeg er ikke vant med noen storfanilie feiring , aldri savnet det men savnet min bror med familie og bestemor .

Vi har bare et år feiret med mine foreldre og svigers og da var turbo 1 år nå er han 13.
Svigers (nå bare svigermor) er bestandig hos mormoren og morfaren til mann , og vi bestemte oss tilig at vi feirer hjemme . Mamma og pappa bruker å feire med oss, de har bare oss her , mens svoger bruker å være ilag med svigermor hos gamlingene .

Før spiste vi middag hos mamma , da jeg bestandig jobber 6 til ca 13 julaften og snoopy synger i kirken kl 13 ilag med koret så mann følger henne dit. Så da slipper jeg stresset med å springe hjem å lage middag . Blir godt i år å gjøre alt selv å kan høre høre på henne siden julaften er på lørdag

Så jeg ser ikke helt krisen med å bare være med ungene , men skjønner jo at mange er vant med noe helt annet

Gammel 06-09-16, 22:44   #72
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Da ble vi bare oss tre i jula. Søsteren min fikk en egotripp som bare medfører stress for meg, så da holder vi oss hjemme.

Gammel 05-11-16, 20:48   #73
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har dere kommet frem til hva og hvordan dere vil gjøre det, Balanse?

Gammel 05-11-16, 20:54   #74
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Ironisk nok er det dette vi har endt opp med i år, jul uten de vanlige deltakerne. Jeg har sagt til ungene at vi kan gjøre akkurat som vi vil i år, vi kan åpne alle gavene klokka to, spise taco til middag og se film resten av kvelden om vi ønsker. Endelig skal vi få en rolig, avslappet julaften.

Gammel 05-11-16, 21:04   #75
millact

Standard

Det høres deilig ut, Albertine!

Jeg spurte mine to om de ville vi skulle fly til familie i Oslo og være der, men de ønsket å være hjemme. Eldste ser for seg at hun får bøker og da vil hun kunne sette seg med en god bok i godstolen og lese resten av kvelden. Det er jul for henne.

Gammel 05-11-16, 21:52   #76
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting er å være alene på julaften, men jeg synes juledagene uten familie kan være tyngre. Når alle venner er på julebesøk kan man lett føle på savnet. Og være lei av å være "kun oss".
Hos oss er det alltid jeg av tre søsken som drar i gang julebesøk. Som disker opp og inviterer. Og søskene mine synes det er utrolig behagelig, og venter på invitasjon.
I år drar vi på hyttecampen i romjula, og lar familie være familie. Men jeg har invitert min familie på julekvelds første dag... I år tror jeg vi feirer med svigers.

Sist redigert av 007 : 05-11-16 kl 22:32.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-16, 21:53   #77
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Så koselig, Albertine og Millact.

Hele problemet med julen ble lagt på vent da jeg brakk beinet for to måneder siden. Har hatt nok med å få til hverdagen.Får forhåpentligvis begynne å gå igjen 1.5 uke før julaften.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-16, 21:55   #78
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Det er egentlig fint at julen er kort i år, så blir det ikke så mange dager.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-16, 22:17   #79
millact

Standard

Få dager i år, ja. Jeg tror ingen på jobb hos oss får noe fri i år, så mest sannsynlig jobber jeg i romjulen.

Gammel 05-11-16, 22:52   #80
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Så koselig, Albertine og Millact.

Hele problemet med julen ble lagt på vent da jeg brakk beinet for to måneder siden. Har hatt nok med å få til hverdagen.Får forhåpentligvis begynne å gå igjen 1.5 uke før julaften.

Oi. Da har du slitt lenge. Har du fortsatt gips?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.