|
|
#742 |
|
Glad
|
Sv: Serieanbefaling: SkamLeste lederen i ukens KK. Hun innrømmer å se på skam, og ikke nok med det: hun tipser om lebestift og klesstil for å bli lik Noora.
|
|
#744 |
|
awesom
|
Sv: Serieanbefaling: SkamJeg bodde med kjæresten min da jeg var 16 (nesten 17). Hos oss var det nok dog litt omvendt. Jeg var den ufordraglige, han var den som med kjærlighet og tålmodighet fikk meg litt mindre kynisk og litt mindre drittsekk.
|
|
#745 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Serieanbefaling: SkamOg jeg ler mer fillete om fjortenåringen min skal bo alene om litt over to år. Da må det skje litt. Forråsiresånn.
|
|
#746 |
|
Borte
|
Sv: Serieanbefaling: SkamMin snart-fjortenåring kan sikkert greie seg fint alene om to år. Ikke at hun skal det, men det er da ganske naturlig at en 16-17-åring er i stand til det. Mange må jo det og, der det er for langt mellom skole og hjem.
|
|
#747 |
|
Kakemonster
|
Sv: Serieanbefaling: SkamNå vet ikke jeg hvor dere bor, men 16-åringer på hybel er helt vanlig, altså. Foreldrene mine var, av ymse grunner, mer borte enn hjemme fra jeg var 15, og jeg flyttet på hybel da jeg begynte på videregående. Minst halve klassen bodde også på hybel, og på de trakter er det neppe annerledes i dag. Da han som var kjæresten min også skulle ha hybel i samme by, valgte vi selvsagt en leilighet sammen. Why not, liksom? 16-åringers logikk, ja, men ingen tok noen skade av det. Dvs, foreldrene mine er kanskje ikke helt enig der, men så er og var de også langt mer tilstedeværende enn foreldrene til Noora og William.
|
|
|
#748 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serieanbefaling: SkamTror man absolutt ikke må glemme at dette er ungdommer. For å si det sånn, jeg pleier å si til mange "Jeg er glad dere ikke kjente meg som 17-18åring"
|
|
#749 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Serieanbefaling: SkamSerieskaperen har jo lagt inn så mye "oppdragelse" i serien ellers, at jeg tror ikke hun vil idyllisere at en 16-åring går inn i et samboerforhold. 16-åringer skal være unge og frie, ikke leve som mann og kone før de er myndig. Syns jeg. |
|
|
|
|
#750 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Serieanbefaling: SkamJeg kan ikke helt se problemet med at de flytter sammen. De er jo uansett to tenåringer som bor alene allerede.
|
|
|
#751 |
|
|
Sv: Serieanbefaling: SkamAltså, jeg håper at de flytter sammen selv om jeg på generelt grunnlag kanskje ikke tror det er vinneroppskriften for 16-åringer. Og så klippet i går sikkert 3 ganger. |
|
|
|
|
#752 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serieanbefaling: Skam
|
|
|
|
|
#753 |
|
villende
|
Jeg har bestemt meg for at serieskaperen har laget nok støy for forholdet mellom Noora og William. Hvis de tuller det til enda en gang mellom dem, så blir det bare ramaskrik. Derfor så holder de nok gjennom en anmeldelse og eventuell voldsdom også. Det er jo ikke som han blir sittende i en evighet, hvis han blir dømt. Det er snakk om maks 120 dager, noe han neppe får, siden det var fremprovosert, ikke noe han startet. Kjipt for ham, ja. Men det er viktig at ungdommer ser at handlinger får konsekvenser, om enn bare at man må gjennom en rettssak, som er kjipt nok. |
|
|
|
|
#754 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serieanbefaling: SkamJeg har ikke sett alle videoene men har sett de 3 siste.. hekta..
|
|
|
#755 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Serieanbefaling: SkamJeg husker vi hadde noen hybelboere på skolen vår. Noen klarte seg riktig godt, andre ikke fullt så godt. Hun som ikke kunne lese av et litermål klarte jo ikke å lage se Toromat en gang, stakkar.
|
|
#756 |
|
|
Sv: Serieanbefaling: SkamBasert på egen erfaring med å bo alene, tildels sammen med kjæreste, i midten av tenåra, kommer jeg neppe til å anbefale det spesielt sterkt for ungene mine... Og ikke fordi jeg ikke kunne lage mat og vaske klær, lissom. |
|
|
|
|
#757 |
|
|
Samme her. Jeg håper virkelig kiden min bor hjemme minst til ut vgs. Men det betyr jo ikke at det ikke kan gå fint. For meg var det katastrofe å bo alene på vgs. men det er jo ikke nødvendigvis slik at alternativet (bo med foreldre) egentlig er bedre.
|
|
|
#758 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Serieanbefaling: SkamBegynte å se denne i forrige uke, sammen med elste. Hun freste gjennom hele sesong en før meg, og så noen episoder i sesong to, men så falt hun av. Jeg har tatt igjen alt nå og innrømmer at jeg har grått meg gjennom store deler av dette. Både fordi det er himla mye som treffer rett i min egen fortid (bare tilfeldigheter gjør at jeg ikke havnet der William står akkurat nå etter flakseknusing i bakhodet på en fyr pga slagsmål
|
|
#759 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Serieanbefaling: SkamJeg hadde nok klart meg alene som 16-17 åring om jeg hadde fått nok penger å lese for fra Lånekassen eller foreldre. Jeg tror ikke min sønn blir klar etter ungdomsskolen, slik det ser ut nå, men det kan jo skje utvikling. Det håper jeg jo.
![]() |
|
|