|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningAlkohol på avslutning for barneaktivitet er veldig ugreit i min verden. På en gatefest er det langt mer passende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Leser
|
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningJeg ville ikke likt det, for meg går dette på at jeg opplever at alkohol snevrer inn rammen for de som deltar. Vi har også masse avslutninger så det hadde blitt mye å drikke på alle. Har ikke opplevd det heller. Gatefest, tja. Jeg oppfatter dersom innafor.
![]() |
#43 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningHadde syntes det var veldig rart og pussig. Jeg er fra en familie hvor alle har greit forhold til alkohol og det godt kan serveres vin til middag, så jeg er ikke mot at barn er tilstede selv om det blir servert alkohol.
![]() |
#44 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningTil en sommeravslutning for skole eller annen barneaktivitet passer det ikke. Det er feil setting. Mange med et problematisk forhold til alkohol. Barn kan jo også ha det hvis de opplever at inntak av alkohol henger sammen med voksne som ikke kan begrense seg.
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningAlkohol? På en avslutning for barn? Nei, det er så absolutt ikke innafor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningDette var en rar tråd synes jeg. Dreier det seg om en sommeravslutning for barn (skole, barnehage, fritidsaktivitet) eller en gatefest? Det er jo to vidt forskjellige ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutning
Ja, jeg får heller ikke tak i hva som diskuteres. Begge deler? I så fall blir det nei og ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningDet syns jeg høres veldig rart ut.
![]() |
#51 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningSommeravslutning: ganske så snodig å skulle gjøre det.
![]() |
![]() |
#52 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningIkkje ein gong frøken alkohol-liberal rundt barn hadde syns dette var greit.
![]() |
![]() |
#53 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningJeg er rimelig sikker på at jeg hadde kost meg mye mer om skoleavslutningen kunne servert meg et iskaldt glass øl og et røykehjørne, men jeg syns det er langt utafor hva som er greit.
![]() |
#54 |
Smugleser
|
Vi har gatefest for 8 familier, og da drikkes det litt alkohol. Av de voksne, vel å merke.
![]() |
#55 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningNei til vin på sommeravslutning med barn tilstede. Det er så mange voksne som dessverre ikke klarer å la det være med et glass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningVin i sommeravslutning for barn er vel direkte upassende i vår kultur.
![]() |
#57 |
Leser
|
Enig i at dette er kulturelt betinget, det er ikke "rarere" å drikke vin på grillingen for avslutning av 9.trinn enn å ha vin til middagen hvis man skal være helt rasjonell.
![]() |
#58 |
I mål
|
Alle venter vel på at HI skal forklare hva hun egentlig mente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
maler
|
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningJeg synes ikke det blir mer innafor av at avslutningen utformes som en gatefest.
![]() |
#60 |
X First Lady
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutningNei i dette tilfellet ville jeg ikke synes dette hadde passet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|