Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Et glass vin på sommeravslutning

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-16, 23:19   #41
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et glass vin på sommeravslutning

Alkohol på avslutning for barneaktivitet er veldig ugreit i min verden. På en gatefest er det langt mer passende.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-16, 23:26   #42
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke likt det, for meg går dette på at jeg opplever at alkohol snevrer inn rammen for de som deltar. Vi har også masse avslutninger så det hadde blitt mye å drikke på alle. Har ikke opplevd det heller. Gatefest, tja. Jeg oppfatter dersom innafor.

Gammel 26-05-16, 23:26   #43
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde syntes det var veldig rart og pussig. Jeg er fra en familie hvor alle har greit forhold til alkohol og det godt kan serveres vin til middag, så jeg er ikke mot at barn er tilstede selv om det blir servert alkohol.

Men på en sommeravslutning? Hadde ikke ramlet meg inn å drikke noe annet enn alkoholfritt i en slik setting, og synes at det ikke passer seg. Det er for mange som har problemer med alkohol og jeg tenker at det bare er i settinger hvor man vet at alle har et greit forhold til det at man kan servere når barn er til stede.

Gammel 26-05-16, 23:34   #44
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Til en sommeravslutning for skole eller annen barneaktivitet passer det ikke. Det er feil setting. Mange med et problematisk forhold til alkohol. Barn kan jo også ha det hvis de opplever at inntak av alkohol henger sammen med voksne som ikke kan begrense seg.

Gammel 26-05-16, 23:55   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke innafor i mitt hode.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 01:41   #46
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Godt utenfor.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 02:14   #47
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Alkohol? På en avslutning for barn? Nei, det er så absolutt ikke innafor.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 07:28   #48
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Dette var en rar tråd synes jeg. Dreier det seg om en sommeravslutning for barn (skole, barnehage, fritidsaktivitet) eller en gatefest? Det er jo to vidt forskjellige ting.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 07:31   #49
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Dette var en rar tråd synes jeg. Dreier det seg om en sommeravslutning for barn (skole, barnehage, fritidsaktivitet) eller en gatefest? Det er jo to vidt forskjellige ting.

Ja, jeg får heller ikke tak i hva som diskuteres. Begge deler? I så fall blir det nei og ja.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 07:33   #50
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Det syns jeg høres veldig rart ut.

Gatefest blir noe annet, syns jeg, men generelt syns jeg fyll og barn ikke hører sammen, og det er bestandig noen ( på vår gatefest) som blir for skjenkt mens barna fortsatt er oppe.

Gammel 27-05-16, 07:42   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommeravslutning: ganske så snodig å skulle gjøre det.

Gatefest av typen alle tar med seg mat og drikke ut: helt greit (og jeg ville trolig gjort det selv også)

Gammel 27-05-16, 08:27   #52
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikkje ein gong frøken alkohol-liberal rundt barn hadde syns dette var greit.

Ein gatefest er noko heilt anna og innanfor.

Gammel 27-05-16, 08:35   #53
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er rimelig sikker på at jeg hadde kost meg mye mer om skoleavslutningen kunne servert meg et iskaldt glass øl og et røykehjørne, men jeg syns det er langt utafor hva som er greit.

Gammel 27-05-16, 08:35   #54
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Men er det greit at det serveres alkohol på en gatefest for foreldre og barn?

Vi har gatefest for 8 familier, og da drikkes det litt alkohol. Av de voksne, vel å merke.

Forskjell på avslutning for barna i sammenheng med skole/barnehage, og privat initiert fest.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 08:37   #55
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei til vin på sommeravslutning med barn tilstede. Det er så mange voksne som dessverre ikke klarer å la det være med et glass.

Gatefest har jeg ikke vært på, men vil tro at det er greit ja.

Jeg er også liberal ifht. alkohol og barn.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 09:15   #56
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vin i sommeravslutning for barn er vel direkte upassende i vår kultur.

Jeg har riktignok vært med ungene i barnebursdag da de gikk i barnehagen, hos barn med foreldre fra land lenger sør i Europa, og der det har vært mange andre utenlandske gjester til stede, hvor det har blitt servert rødvin og diverse oliven, ost etc til foreldrene. Har opplevd det både hos greske, spanske, portugisiske og amerikansk-/svenske foreldre.

I en norsk barnebursdag ville det nok virket noget ... spesielt ..., om foreldre fikk servert annet enn kaffe eller brus (om de i det hele tatt har vært velkomne, noe som har vært en selvfølge i de "utenlandske" barnebursdagene). Det samme med sommeravslutning, i alle fall når det gjelder skole og fritidsaktiviteter, og ikke noe mer privat. Det hører rett og slett ikke hjemme i kulturen vår, ungene er ikke vant med det, voksne er ikke vant med det, og da blir det bare feil og rart.

Gammel 27-05-16, 10:12   #57
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Vin i sommeravslutning for barn er vel direkte upassende i vår kultur.

Enig i at dette er kulturelt betinget, det er ikke "rarere" å drikke vin på grillingen for avslutning av 9.trinn enn å ha vin til middagen hvis man skal være helt rasjonell.

Hovedproblemet med alkohol i Norge i dag er vel at vi har fått et blandingsforhold: vi holder enda på den norske fylla med hovedvekt på at vi må ha "nok å drikke", samtidig som vi blir mer kontinentale i den forstand at vi drikker i flere og flere setinger.

Gammel 27-05-16, 10:25   #58
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Alle venter vel på at HI skal forklare hva hun egentlig mente.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 10:31   #59
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det blir mer innafor av at avslutningen utformes som en gatefest.

Og så synes jeg at det litt for ofte på gatefestlignende er noen som blir litt for fulle rundt barn. Det er unødvendig og skremmende og jeg foretrekker derfor at tilgangen på alkohol begrenses.

Gammel 27-05-16, 11:11   #60
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Nei i dette tilfellet ville jeg ikke synes dette hadde passet.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.