|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: personlig gave fint? | |||
| Det er en super gave |
|
39 | 75,00% |
| Det er fint med personlig, men den tar jo plass |
|
12 | 23,08% |
| En skikkelig dårlig idé |
|
1 | 1,92% |
| Whatever! |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 52. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
DåpsgaveVi skal i dåp. Foreldrene til dåpsbarnet er gode venner av oss, og har det ikke vært for at vi ikke er medlem i statskirka, har vi nok vært faddere.
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: DåpsgaveJeg har erfart at slike personlige gaver blir godt mottatt. Jeg har gitt flere av dåpsbarna en barnestol med påmalt navn. Og så ble jeg i ene tilfellet litt redd for at det ikke var en bra gave, og den gangen ble det etterlyst. Så da ble det stol til ettårsdagen i stedet.
|
|
|
|
#3 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DåpsgaveDet må da være en super gave. Noe som kan arves også. Vi fikk også en gyngehest el dvs storesøster, og hun fikk ei lita vugge med hennes navn på. Litt liten til en baby, men den ble brukt til ei dukke. Har gjemt på begge to. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: DåpsgaveJeg synes det høres ut som en veldig fin gave. Vi har gitt håndmalt barnestol med barnets navn, fødselsdato/dåpsdato o.l. og det har blitt godt mottatt og jeg ser at stolen er i bruk. Gyngehest høres veldig fint ut (hadde jeg funnet det kunne jeg gjerne gitt det selv), det hadde jeg blitt glad for selv om det var en stund til den kunne brukes (storebror fikk gåvogn i julegave da han var 3 uker, jeg synes det var supert).
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: DåpsgaveJeg stemte at det er en super gave, all den tid jeg har malt gyngehest med dåpsbarnets navn og gitt i dåpsgave sjøl en gang i tiden. Jeg har også gitt malte trestoler og trekrakker med barnets navn i dåpsgaver. Jeg har et motiv fra et eventyr eller en kjent barnesang i tillegg til navnet på barnet.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: DåpsgaveJeg syns du skal spørre. Jeg ønsket meg et gyngedyr til Hiawatas navnefest og det fikk han, en flott gyngesau. Men den ble aldri brukt og nå står den på loftet. Jeg syns en stol høres mye bedre og anvendelig ut.
|
|
|
#9 |
|
By the Sea
|
Sv: DåpsgaveGyngehesten her i huset ble mye brukt av begge - og i etterkant av yngre, besøkende barn. Jeg synes det høres ut som en kjempefin idé!
|
|
|
#10 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: DåpsgaveSvogeren min og søsteren min snekret og malte en gyngehest sammen til datteren min. Det var og er en helt fantastisk fin gave. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: DåpsgaveHeller stol enn gyngehest. Sistnevnte har knapt blitt brukt til våre fire, selv om vi har hatt tilgang på det i alle år. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: DåpsgaveSvigerfar lagde gyngehest til turbo i 1 års gave og den er mye brukt av turbo og snoopy. og et fint minne etter svigerfar.
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: DåpsgaveLillesøs fikk denne, og den står i stuen. Kan jo fint stæsje med skinn og julenisser når den tid kommer.
|
|
|
|
#19 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: DåpsgaveJeg har fortsatt min gyngehest jeg fikk da jeg var liten. Den er veldig godt brukt, også av mine unger. Så jeg synes det høres ut som en super gave. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ctrl+z
|
Sv: DåpsgaveDet var lurt å spørre!
|
![]() |