|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Hvor mye gir man i konfirmasjonsgave til fadderbarn? | |||
300 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 2,22% |
500 |
24 | 26,67% |
700 |
8 | 8,89% |
1000 |
49 | 54,44% |
Annet (svar i tråden) |
7 | 7,78% |
Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Jeg er fadder for den ene nevøen min, men jeg husker ikke hvem av dem. Legger med andre ord lite i det.
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Vi har gitt 1000 til søsken og niese, men det er en stund siden siste konfirmasjon i familien. Fadderbarn har vi ikke, men hvis jeg skulle gi til tvillinger der jeg var fadder til en av dem ville jeg gitt like mye til begge uansett, tenker jeg. Jeg synes fortsatt 1000 kroner er mye penger og mange konfirmanter får så mye, så jeg mener det er helt greit å gi. Hvis det var en konfirmant med lite familie kunne jeg strukket meg litt lenger, tenker jeg. Får se hva "taksten" ligger på neste gang vi kjenner konfirmant, det er mange år til.
![]() |
#25 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Jeg ga 2000 til en jeg var fadder for, men det er noen år siden. Jeg vil tro at det ikke bare er relasjoner men også egen økonomi som spiller inn her, men man vil vel gjerne være sikker på at man ikke gir for lite... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?
Jeg har aldri tenkt på at jeg kunne gi for lite. Jeg kan jo ikke gi mer enn det jeg har råd til.
![]() |
#27 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Tror jeg ville gitt 2000 kroner i dette tilfellet. Fordi vi kan. Hadde vi hatt mindre penger, hadde det blitt en mindre gave. Jeg synes alle må gi det de har lyst til og kan. 10 000 kroner er veldig generøst og hyggelig, og jeg ser ingenting negativt ved en så flott gave. Absolutt ikke. Jeg ville for øvrig ikke følt meg presset til å gi tilsvarende tilbake. Vi gir aldri så dyre gaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Jeg ga 1000 kr i fjor, til ei jente jeg er fadder på (men ikke er i slekt med). Den andre fadderen ga 3000 kr.. jeg kjente litt på det da, men for min del er 1000 kr innafor
![]() |
|
|