Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-16, 12:18   #301
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

I mine øyne høres det nok ut, men jeg er ikke sunnmøring. Har jo skjønt at de skal ha en kake per person sånn omtrent.

Gammel 08-04-16, 12:46   #302
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det holder altså.
Vi blir et sted mellom 24-30 og jeg har tenkt 6 kaker. Vi skal ha 3retters middag

Dere som har barn som skal i konfirmasjonsselskap til venner; hvor mye gir de? 400? 500?
Han skal være med på hele selskapet. Borgerlig konf.

Evt tips til en liten gave? Til gutt.

Gammel 08-04-16, 13:29   #303
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Min datter skal gi sin bestevenninne hårspenne i sølv beregnet som tilbehør til bunad. Koster sånn ca 500.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 13:33   #304
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva slags type er vennen da, GinaK? Hva slags interesser har han?

Gammel 08-04-16, 13:45   #305
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Kortholder i stål, evt med inngravering. Slipsnål. Et lite kunstverk (typ trykk eller noe. Rammebutikker pleier å ha mange slike små trykk i passe gaveklasse). Bibelen. Snorre. Håvamål/ Heimskringla.

Noen diktbøker er flotte - tenker særlig på "Sa mor" av Hal Sirowitz. Den er jo til å dø av

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 22:03   #306
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Det eneste jeg lurer på nå er om jeg skal ha bilde på den kaka jeg skal bestille eller ei? Eller helt enkelt og litt delikat med skrift.
Veldig vanskelig dilemma

Her har konfirmanten valgt helt enkel og delikat med navnet sitt på. Laget av ei bakekyndig dame som virkelig vet hva hun driver med, i motsetning til konfirmantens mamma. Hun skal sikkert lage ei ostekake eller noe annet safe.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 07:23   #307
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sju av gjestene har meldt avbud.

Gammel 09-04-16, 07:30   #308
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Uff, Blondie, er det nær familie?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 07:34   #309
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Dere som har barn som skal i konfirmasjonsselskap til venner; hvor mye gir de? 400? 500?

Jentene her har i fellesskap bestemt at de ikke skal gi hverandre gave. De følte at det ble å bytte ting/penger.

Gammel 09-04-16, 07:38   #310
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Blir dere mange totalt?
Vi har også 7 som har meldt avbud, men jeg er egentlig "glad". Vi blir uansett 47 totalt og lokalet er ikke kjempestort.

Gammel 09-04-16, 09:27   #311
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir da 26 totalt, skal ha det hjemme i egen stue. Flere av de som har meldt avbud er tanter/onkler av oss voksne og de må i en annen konfirmasjon. Det er nå en ting. Den nære familien som har sagt at de ikke kommer pga jobb er litt sårere. Vi får riste det av oss og fokusere på å ha en så fin dag som mulig.

Kaker har jeg ikke tenkt på enda. Vi har bestilt en stor bløtkake, etter ønske fra hovedpersonen. Ellers er det veldig mange færre som har tilbudt seg å bake denne gangen. Får satse på at det blir pavlova og kransekake med is, hvertfall.

Gammel 09-04-16, 09:57   #312
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Ja, til alle konfirmantene på trinnet. Heldigvis er det ikke så mange.

Her er ikke det aktuelt. De er 91 stk på trinnet!

Gammel 09-04-16, 09:59   #313
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Konfirmanten her kjenner to stykker på trinnet, så de gir vi gaver til. Vennegaver er på 300 kr.

Gammel 09-04-16, 10:30   #314
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Venner har jeg ikke tenkt på. Får høre med konfirmanten. Hun vil kanskje gi til de hun ikke er invitert til også.

Naboer og venners barn. Hvor mye gir man? Det avhenger selvfølgelig av relasjon. Men hva gir man til nabo der man kjenner foreldrene? Hva med venners barn, jeg tenker de får mer i alle fall. Omtrent som frøken venninner.

Gammel 09-04-16, 11:13   #315
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Blir dere mange totalt?
Vi har også 7 som har meldt avbud, men jeg er egentlig "glad". Vi blir uansett 47 totalt og lokalet er ikke kjempestort.

Jeg dro med feil sitat, ser jeg. Det var ment på den posten om gaver til "alle".
Akkurat. Derfor har ikke gutta mine gitt julegaver til kompiser. Men eldste startet litt opp igjen nå når han begynte på Uskolen.
Hjelp. Skal man gi pengegave til alle kompisene? Oi, det må jeg ta en prat om.

Sist redigert av GinaK : 09-04-16 kl 12:07. Årsak: feil sitat.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 19:09   #316
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Det kommer 3 stykker fra min familie. Min far og min søster med baby. Så 2 og en halv. Det er lov å gråte litt da ja?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 22:36   #317
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

I kveld sier konfirmanten at hun ønsker tapas, og ikke sodd (vårruller til forrett og cappucinomouss til dessert)! Sendte melding vis Facebook til en restaurant som serverer verdens beste spanske tapas og de hadde faktisk kapasitet (3 uker før konfirmasjonen!)! Så da tror jeg det blir det altså! Lettere for de på kjøkkenet også: ikke sant Bayone? vi blir 47 stykk.

Gammel 09-04-16, 22:38   #318
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Det kommer 3 stykker fra min familie. Min far og min søster med baby. Så 2 og en halv. Det er lov å gråte litt da ja?

Var det mange som meldte avbud?

Gammel 10-04-16, 12:50   #319
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Var det mange som meldte avbud?

Hele familien min minus de to/tre er vel en 10 stk kanskje? Noen forstår jeg at ikke kommer på grunn av alder og reisevei, men moren min? Næ, der snakker vi ren navlebeskuende drittoppførsel. Hun gidder ikke. Rett og slett.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 09:40   #320
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Uffamei, Miley. Det er bare trist og leit.
Jeg har ikke noe superdupert forhold til min bror men tar det som en selvfølge at han og familien dukker opp i konfirmasjonen. Vi er aldri sammen utenom når mamma inviterer.
Vi skal ha i sept og har ikke sendt ut invitasjon enda men alle vet når det er.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.