|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?
Jeg gjør det!
![]() |
#62 |
Permakulturell
|
Unnskyld, men
![]() |
#63 |
snur
|
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Dette minner meg om sjefen til mannen. Historien om når han kjøpte skotørker til kona i morsdagsgave blir tatt frem i alle festlige lag med jobben hans. Og han forteller den med fantastisk innlevelse om hvor fornøyd han var med gaven helt til den blir åpnet. Ler like godt hver gang
![]() |
#64 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?En jeg kjenner ga en Porta-Potti til kona i bursdagsgave. Tanken var at hun skulle bli kjempeglad for å kunne bruke den på hytta i stedet for å måtte gå ut på utedoen når det var mørkt og kaldt på vinteren.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Gratulerer med dagen i dag!
![]() |
![]() |
#66 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Etter femten år med mer eller mindre gjennomgående misslykkethet når det gjelder bursdags- og julegaver har jeg begynt å gjøre mer enn å ønske meg. Jeg sender linker til nettbutikker, og sier denne trenger jeg. Det har hjulpet.
![]() |
![]() |
#67 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg vil heller motta mislykkede gaver hvert år framfor å bestille gaver på denne måten. Eller rett og slett droppet å kjøpe gaver til hverandre, for da mener jeg hele konseptet med å gi gave har utspilt sin rolle.
![]() |
#68 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Dette. Jeg ville heller ikke gått inn i en gullsmedforretning og peke på en konkret ting. Mulig jeg er sær, men å bestille helt spesifikke ting synes jeg er så kjedelig at jeg heller står over. Da synes jeg det er mye hyggeligere å ikke få gave og heller spise på en fin restaurant sammen.
![]() |
#69 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Greia er jo at man vil at de skal forstå av seg selv at det er verdt å bruke to kalorier på å tenke ut en fin og riktig gave, for det er ikke alltid gaven i seg selv men heller tankearbeidet bak som sier noe om hvordan gaven blir mottatt.
![]() |
#70 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Mannen min spør alltid hva jeg ønsker meg (og finner noe av det), men han er opptatt av at minst én gave hver bursdag/jul skal være en overraskelse jeg ikke har ønsket meg. Det må han med andre ord tenke ut selv og det blir ofte vellykket, og andre ganger ikke. Som i fjor da han kjøpte en enorm kokebok til 600 kroner, på tysk (jeg kan ikke tysk).
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 07-04-16 kl 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg hadde bøitt skuffet, og hadde dessverre ikke klart å skjule det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Gratulerer med dagen idag. : blomster:
![]() |
#73 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Men altså, mikroen kan sikkert byttes? Kanskje til og med få pengene tilbake? Heller det enn å ha den til å skule på!
![]() |
#74 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg fikk en gang wok til bursdagen. Hadde ikke ungene vært der hadde jeg slått ham i hodet med den.
![]() |
![]() |
#75 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Men hvis de likevel trenger den så er det jo dumt å levere den inn og kjøpe den igjen i neste omgang. Jeg ville hatt den, brukt den, humret litt og ristet på hodet av det hele, og sånn sett latt den få sin rolle som en god historie. Det kan til og med hende det var barnets ide (ungene mine kunne funnet på å synes at det var veldig lurt, og mannen kunne funnet på å støtte dem i det, hvis han ikke klarte å komme på noe mer fornuftig selv), og da ville det jo være litt trist å levere den tilbake.
![]() |
#76 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Gratulerer med dagen! Hilsen en som ikke ville ha vært glad for mikro i bursdagsgave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Gratulerer med dagen i dag!
![]() |
#78 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Gratulerer så mye med dagen, ønsker deg en herlig dag!
![]() |
#79 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Gratulerer med dagen!
![]() |
|
|