|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kinobursdag på hverdag
Her i området har barna kort skolevei og start kl 8.30, så da er det fullt mulig. Men forstår jo at ikke det gjelder alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men mange av foreldrene starter vel til fast tid likevel vil jeg tro, og da er man like langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Kinobursdag på hverdagUproblematisk her. De er også vant til å gå rett i seng etter slike begivenheter og ligger gjerne under dyna 5 minutter etter de kommer inn av døra. Kveldsmat etter bursdag trengs i hvert fall ikke her, og tannpussen tar max 5 minutter.
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kinobursdag på hverdagHadde vært uproblematisk her, 2. klassingen legger seg kl 21 til vanlig.
![]() |
#46 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
#47 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kinobursdag på hverdagJeg hadde latt ungene dra, det hadde ikke vært noe problem for mine, men hadde ikke lagt opp til det selv i 2. klasse (eller 3.), for jeg vet at andre ville fått problemer. Hadde ikke hatt skrupler med å arrangere det for femteklassingene da.
![]() |
#48 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bedreviter
|
Noen barn trenger alltid mye tid. Det tar aldri mindre enn en time å legge seg for Minsta. Å skynde seg er ikke en egenskap hun besitter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Mine må ha mat. Snop og kake er ikke mat, de må ha mat. Ellers er blodsukker=humør og form generelt (altså ikke som i diabetes-blodsukkerproblem, men for oss har lavt blodsukker=sure folk vært fasit på både mor og barn) helt kompeltt på villspor neste morgen, og siden de altså allerede vil være trøtt er det ikke bra å ha dem utsultet i tillegg.
![]() |
#51 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blir alltid litt fascinert av en slik manglende forståelse for at barn er forskjellige. Mine trenger heller ikke mye tid, men jeg vet likevel at det er mange barn som trenger lang tid på å lande og finne roen etter slike hendelser. Selv om det bare tar fem minutter å pusse tennene og vrenge av seg klærne. Hvis min tredjeklassing hadde invitert til bursdag som sluttet så sent midt i uka så hadde hun utelukket sin beste venninne. Og det er ikke fordi foreldrene er hysteriske eller lite fleksible. Det er helt reelt, og jeg ville ikke ha vurdert det engang. Men som sagt, om andre hadde invitert mine så hadde de fått gå, det hadde ikke vært noe problem for dem.
![]() |
#52 |
![]() Sv: Kinobursdag på hverdagVår yngste bruker en evighet på å legge seg, og blir mannevond hvis han er sulten. Men jeg er likevel helt sikker på at han hadde fikset en sen bursdag en gang på den tiden. Vi hadde da selvsagt forberedt han på at kveldsopplegget ble noe annet enn vanlig etter en sen kino. Sist redigert av Anne C : 03-04-16 kl 00:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kinobursdag på hverdagSelv om vi bare bor fem minutters gange fra kinoen her så blir det sammenlagt seint. Ved henting slår man gjerne av en prat med foreldre, jeg har aldri gått fra en bursdag det minuttet den er over. Kanskje en jakke er glemt og man må inn igjen og hente. Kanskje man tar følge med noen slik at det går sakte fordi man er gira og litt overtrøtt. Vel hjemme skal man lande, på do, kveldsstell, spise kvelds. Da er klokka kjapt 2130 før man er i seng, og deretter kanskje 22 før man faktisk sovner.
![]() |
#54 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Kinobursdag på hverdagFor for to av mine hadde det gått på den alderen for en hadde det vært kritisk. Blir trøtt, grinete og da skjærer det seg ag tar mye lenger tid.
![]() |
#55 |
Det hadde jeg også gjort. Men jeg ville strukket meg langt for at ungen min skulle fått gå i den bursdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
Jeg er veldig sånn at jeg trenger å sette meg ned og gjøre noe for å "lande" når jeg kommer hjem, uansett hvor seint det er. Ellers klarer jeg ikke å roe ned hodet nok til å sovne. Det ser ut til at poden er veldig lik, så her hadde det blitt ekstremt sin leggetid den dagen. Det er jo også et poeng som noen sa at henting aldri foregår i det sekundet bursdagen er ferdig.
![]() |
![]() |
#58 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kinobursdag på hverdagJeg syns, på generelt grunnlag, at det ikke er mindre grunntil å respektere barns leggetid enn voksnes. Ville man invitere til middag på en hverdag, som slutter kl 24, for eksempel. Neppe. Det hadde vært helt uproblematisk for meg, som aldri legger meg før midnatt og som godt tåler å sove en time eller to for lite en natt innimellom, men jeg har venner og kolleger som hadde hatt store problemer med det. Veldig mange andreklassinger er i seng kl 20, så tidspunktet er følgelig lite egnet for selskap, uavhengig av når ens egen unge trenger å legge seg, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Glamorøs
|
Ja, som sagt hadde han fått gå. Vi greier fint en sånn kveld i ny og ne. Men jeg har aldri vært borti at noen arrangerer noe så sent for såpass små og hadde stusset på det.
![]() |
#60 |
|
![]() Sv: Kinobursdag på hverdagJeg tror min pode hadde valgt det bort selv, og han hadde vært kjempelei seg. Han er veldig bevisst på hvor dårlig han takler lite søvn, og nå gruer han seg til to netter med leirskole sammen med bhg fordi han vet han kommer til å sove lite.
![]() |
![]() |
|
|