|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...Mellomste blei 9 år i påska, men på grunn av påskeferie etterfulgt av vinterferie her i Bergen har vi ikkje hatt barneselskap endå. Men no er det altså på tide. Det er ti jenter i klassen og i tillegg har ho to venninner som gjekk i klassen tidligare som ho vil invitere.
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11 Sist redigert av Simone : 02-04-16 kl 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap....(Først: har dere vinterferie etter påskeferien i Bergen? Trodde alltid vinterferien var før.)
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap....Vinterferie rett etter påskeferien er nytt av året. Veit ikkje heilt kvifor dei har valgt å gjere det sånn.
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap....Jeg må innrømme at jeg hadde lagt alt på is til hun kunne bestemme seg. Jeg blir sur av det jeg oppfatter som utakknemlighet når man skal gjøre noe hyggelig. Det hadde vært helt, helt uaktuelt å lage en minibursdag hvis jeg hadde stått på barrikadene for hele gruppen og det ikke var noen spesielle behov hos barnet.
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap....Ja, jeg ser dilemmaet ditt. Det er ikke lett det der... Jeg hadde nok ikke pushet på for noen ting i ditt tilfelle. Hun må jo nesten bidra litt selv også.
![]() |
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap....
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap....Det er vel egentlig ikke veldig hast? Vi har utsatt bursdagen til minsten med 1,5 måned etpar ganger. Mye fordi vi gruer oss til 16-18 utrolig støyete barn som skal løpe rundt her, og også fordi han har bursdag før skolen har begynt etter sommeren sånn at de er etpar-3 uker på skolen før det blir bursdag.
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap....Jeg skjønner det er litt kjipt å "sette ned foten", men jeg hadde ikke orket gå så veldig mange flere runder iallefall.
![]() |
#9 |
Tittel og tittel....
|
Dette. Lillebror blir 8 år snart, og han begynte å skulle plukke ut de han ville be, men han har fått beskjed om hva alternativene er og det er enten alle guttene, alle jentene eller hele klassen, eller ingen bursdag i det hele tatt.
![]() |
#10 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Samme her. I dette tilfellet hadde jeg ikke ordnet bursdag.
![]() |
#11 |
Er frisk!
|
Signerer hvert ord. Spesielt siste setning.
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...Jeg tror jeg hadde gått for å si noe sånt som at "hvis du ikke vil ha bursdagsselskap, så er det greit. Jeg skal slutte å mase om det, og om du ombestemmer deg, så er det bare å gi beskjed til meg eller pappa." Og evt. fått pappaen til å fiske etter om det er noe som ligger bak vrangviljen, siden hun tydeligvis er litt på kant med deg for tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...Jeg ville latt det ligge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...
Min yngste kunne ha kommet med dette, og det er fordi han er bortskjemt rett og slett. Jeg tror vi har ødelagt ungen vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...Huff, her var det mange konsept som det må være vanskelig å velge mellom.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 02-04-16 kl 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...
Nå virker det jo som tradisjonelle barnebursdager er det mest "eksotiske"
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...Jeg ville i hvert fall ikke kjørt minibursdag etter å ha snakket varmt om inkludering. Legg det på is, kanskje pappen kan få henne mer på glid enn du kan?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...De gangene mine har vært usikre på konsept, har det vært av redsel for at det ikke skal være bra nok for gjestene. (Men de har ikke fremstilt det på en "sur" måte, skal sies.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...Vi hadde det litt slik i vinter da eldste ble 11. Her ble tre klasser mikset på ny skole til tre nye klasser. Hun hadde aller mest lyst til å kun invitere noen få venner til film og pizza hjemme, men jeg satte foten ned for det. Så hadde vi mange diskusjoner og forslag på hvordan vi kunne få til noe annet som inkluderte alle. Hun fikk til slutt beskjed om at du får bestemme om du vil feire eller ei og hvor (alle forslag var lagt på bordet), jeg maser ikke mer om det. Hun valgte til slutt bowling og var veldig fornøyd med det.
![]() |
|
|