|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Morsomme (og enkle) tips til påskejakten?Noen som vil dele noen morsomme ideer?
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Morsomme(og enkle) tips til påskejakten?
Eggjakten. :-D
![]() |
#5 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Morsomme(og enkle) tips til påskejakten?Vi har gjort det enkelt og klippet ut bilder fra reklame, og limt på papirlapper. Hvert bilde gir en ledetråd til ett sted i huset, hvor de finner en ny ledetråd - til slutt finner de forhåpentlig eggene sine. Bildene er varierende vanskelige ut ifra alderen til ungene. Minstemann får bilde av skoene sine, og så finner han i en sko ett bilde av en tube skinkeost - egget er i påleggsboksen i kjøleskapet. Eldste får bilde av en del av en vaskemaskin, og må tyde hva bildet er, før hun kan gå dit for å finne neste ledetråd.
![]() |
![]() |
#6 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Morsomme(og enkle) tips til påskejakten?Til eldste: lapper på halvdårlig og gammelmodig tysk.
![]() |
#8 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Morsomme(og enkle) tips til påskejakten?Vi gjemmer rundt om i hytta og utenfor. :enkel: Mye småsjokolade,påskeharen var innom og igår og gjemte påskeegget så de har det over flere dager.
![]() |
#9 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Morsomme(og enkle) tips til påskejakten?Vi legger ut et spor om at påskeharen har vært innom, og så letes det etter eggene. Ganske enkelt. I år var det et åpent vindu, og gulrøtter og gulrotbiter haren hadde mistet på veien rundt i huset. Sporene ledet inn på hvert av barna sine rom.
![]() |
#10 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Morsomme(og enkle) tips til påskejakten?Vi har normalt sett vært på hytta. Der henger påskeharen opp små egg i skogen - som ender opp til eggene. I år er vi hjemme, så jeg antar påskeharen går for lapper i år. (Altså, lapp med gåte som fører til ny lapp som fører til osvosv
![]() |
#12 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Morsomme(og enkle) tips til påskejakten?Vi hadde fem-seks felleslapper med vers på i fjor, type "Den neste lappen finnes der hvor alle pappas sokker er", men jeg tror ikke jeg gidder i år. Det blir nok god gammeldags Tampen brenner, men med eggene gjemt på tre steder. Eller fem - jeg har fylt egg til de voksne også...
![]() |
![]() |
#13 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Morsomme (og enkle) tips til påskejakten?Vi hadde en rebus-greie med 5-6 lapper. Jakten ble ledsaget av desperate hikst fra 4-åringen ved hver post.
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Morsomme (og enkle) tips til påskejakten?
![]() |
![]() |
#15 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Med to barn som aldri vil legge seg ser deg dårlig ut med å gjemme små sjokoladerom rundt om sørlig når det er A. Christie krim om kort tid.
![]() |
|
|