|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: BanningEg reagerer og på bruk av banneord i media, særlig i barneprogram, inkludert "Herregud". Samtidig bruker eg den typen ord sjølv. Ikkje i utstrakt grad. Men innimellom for å understreke eit poeng, markere avsky eller liknande.
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Sv: Banning
Ja, sånn. Og så har jeg skjønt at ungene er noe røffere i språket utomhus blant venner, men modererer seg innomhus, og jeg tenker at det er tegn på at de skjønner sosiale koder, og er fornøyd med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
geskjeftig
|
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#26 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: BanningJeg korrigerer banning hos ungene, men regner dem som greit sosialt oppegående som skjønner av seg selv at mye banning ikke er ok. Regner med at eldste på 14 år banner blant kompiser, eller det har jeg hørt nede fra kjellerstua når de spiller. Jeg banner når jeg blir sint, slår meg eller blir opprørt. Er veldig lemfeldig med herregud-ordet. Jeg synes ikke banning i moderat mengde er verdens undergang, men hadde det vært i annenhver setning hadde jeg reagert.
![]() |
#27 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: BanningJeg syns også det er mye banning, men eneste grunnen til at jeg legger merke til det er at minste absolutt ikke liker det, så jeg må f.eks skifte kanal på radioen ca 45 ganger på hver biltur (hver gang en sang med banning kommer). |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: BanningJeg kan forresten fint banne på jobb, men jeg ville ikke gjort det på et foreldremøte f.eks. Man må se an publikum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: BanningDet er 18-årsgrense for banning.
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
Jupp. Egentlig banner jeg lite. Mannen banner endel mer, Hiawata har aldri bannet, bortsett fra en gang når han var tre år eller noe.
![]() |
#31 |
Borte
|
![]() Sv: BanningEgentlig er jeg enig med Toffskij, banneord er bare ord. Men jeg ber ungene om å ikke banne når jeg hører dem gjøre det siden jeg vet at mange ikke liker banning. Og så banner jeg selvsagt selv når jeg syns det passer. Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral.
![]() |
#32 |
~~~~~~~
|
Samme her. Jeg kan glippe ut med "faen" og "helvete" hvis jeg får vondt eller knekker en negl.
![]() |
#33 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: BanningJeg banner sikkert for mye, men prøver å ikke gjøre det blant barn, godt voksne eller elever. Får det ikke alltid til.
![]() |
#34 |
|
Hvorfor er de ikke vanlige ord? Hva er i så fall et vanlig ord?
![]() |
![]() |
#35 |
kamerat
|
Nå ville kanskje saken vært en litt annen om ungene mine bannet som sjømenn. Men det gjør de ikke, de er utrolig pripne helt av seg selv. Så da ser jeg ingen som helst grunn til å moralisere.
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: BanningJeg kan finne på å banne hvis jeg slår meg skikkelig eller blir veldig, veldig sint. Snuppa banner også, men vi forsøker å fortelle at det har mest effekt hvis bruken begrenses betydelig. Vi tillater altså banning, men bare for når det virkelig trengs.
![]() |
![]() |
#37 |
|
Hva mener du med vanlig ord? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: BanningJeg bruker ikke kjønnsord når jeg banner, bortsett fra at jeg feks kan kalle overgripere, ABB eller andre likemenn for "jævla pikk!" Ellers går det mest i de "vanlige" banneordene, ofte religiøse som satan og helvete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: BanningJeg kan si at "han er en skikkelig kødd!", det er vel det eneste kjønnsrelaterte banneordet jeg bruker.
![]() |
#40 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: BanningJeg banner ikke, barna mine banner ikke. Jeg synes det er svært usjarmerende. Men det hender at jeg banner i ren reflex, og sier unnskyld til barna som hører på. Samboer banner noe.
![]() |
|
|