Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-16, 11:18   #61
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg sender de vekk et par ganger i året. Nå har vi hytte da så det er for så vidt enkelt. De få gangene det skjer så rydder jeg og vasker hus. Lager meg god mat og sløver i sofaen med serie og pledd. Deilig. Har også av og til sendt de bort sånn at jeg kan ha champagnefest med venner eller lignende. Også stas!

Jeg kan jo ikke sende de vekk, når mannen ikke vil sendes noe som helst sted.

Gammel 10-03-16, 11:23   #62
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg kan jo ikke sende de vekk, når mannen ikke vil sendes noe som helst sted.

Vil og vil

Neida, skjønner at det ikke er like greit da. Men jeg synes det er greit å bryte familiekonstellasjonen av og til. At av og til gjør jeg ting sammen alene med begge ungene, av og til hver for seg, av og til bare jeg og mannen og av og til bare jeg. Han setter pris på å dra bort alene for å dra på konserter f.eks, mens jeg setter stor pris på litt tid alene hjemme.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 11:40   #63
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av ren nysgjerrighet: dere som rydder/vasker når dere er alene hjemme, gjør mannen deres det samme?

Det kunne virkelig ikke falt meg inn å bruke min alenetid på husarbeid om jeg ikke var eneste voksne i husholdningen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 11:46   #64
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Det skjer praktisk talt aldri her heller. Forrige gang var for cirka et år siden. Da spiste jeg et gedigent pastamåltid om kvelden, løp maraton om formiddagen, og drakk øl alene på sofaen i lykkerus til poden kom hjem utpå kvelden.

Sosial omgang med venninner, middag med kokosmelk som verken mannen eller poden liker, og trening står høyt på prioriteringslista. Husarbeid not so much.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 12:04   #65
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Av ren nysgjerrighet: dere som rydder/vasker når dere er alene hjemme, gjør mannen deres det samme?

Det kunne virkelig ikke falt meg inn å bruke min alenetid på husarbeid om jeg ikke var eneste voksne i husholdningen.

Mannen min gjør definitivt det samme! Han vasker hus, støvsuger og vasker gulv. Helst alene.

Jeg syns det er deilig å rydde litt og få orden på ting når jeg er alene, jeg koser meg mer når det er litt ryddig rundt meg, og da snakker vi ikke om noe slags NEDVASK altså. Det å rydde i tingene sine, om det er klær eller bøker eller garn det er på en måte en viktig del av det å eie noe. Det hører liksom med. Og av og til blir det kaos.

Gammel 10-03-16, 12:11   #66
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes igrunn ikke det høres annet enn litt kjedelig ut å være helt alene hjemme et helt døgn, jeg. Jeg trives med folk rundt meg, og om ungene skal vekk vil jeg helst ha igjen mannen så vi kan ha det hyggelig.

Ellers synes jeg faktisk jeg får gjort akkurat det jeg vil i det daglige, det gjelder både pianospilling, tv-serier, søvn, og kan egentlig ikke komme på noe jeg ville syntes var gull ved å være helt alene hjemme.

Jeg ville antageligvis sett på tv eller netflix, hengt på FP/FB og et par andre diskusjonsforum, satt på en klesvask, ryddet kjøkkenet litt, kanskje sortert innholdet i en roteskuff eller noe sånt.

Gammel 10-03-16, 12:50   #67
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Vil og vil

Neida, skjønner at det ikke er like greit da. Men jeg synes det er greit å bryte familiekonstellasjonen av og til. At av og til gjør jeg ting sammen alene med begge ungene, av og til hver for seg, av og til bare jeg og mannen og av og til bare jeg. Han setter pris på å dra bort alene for å dra på konserter f.eks, mens jeg setter stor pris på litt tid alene hjemme.

Jeg er helt enig med deg. Jeg drar bort både med venninner, innimellom mine foreldre, alene med mannen og med barna. Mens mannen kun drar bort med oss. Han trives hjemme og med familien, og savner oss når vi er vekk. Jeg savner aldri noen, selv om jeg er mer borte, hehe. Jeg er skikkelig misunnelig på ham som har 1-2 uker helt alene totalt i løpet av et år. Han på sin side skulle ønske vi alltid var sammen alle mann.

Gammel 10-03-16, 14:11   #68
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det SÅ uvanlig å ha et døgn alene? Jeg har det ikke ofte, jeg heller, men det skjer jo.

Det ideelle ville nok være å trene med det samme de dro (så jeg var ferdig med det), og så sove, surfe, se gamle episoder av ER, spise masse junk. Jeg hadde neppe giddet å dra ut døra. Men om jeg skulle gjøre det, ville jeg ha valgt vin/mat/kino med venner.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 16:46   #69
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er det SÅ uvanlig å ha et døgn alene? Jeg har det ikke ofte, jeg heller, men det skjer jo.

Mannen min er jo av og til på jobbtur eller HV-øvelse og sånt, så jeg har en og annen kveld "aleine" hjemme, når ungene er lagt, men et helt døgn uten noen andre? Det er nok åtte år siden for min del. Vi har all nær familie i samme kommune, så det er ikke naturlig at vi voksne tar med ungene og sover over. Til gjengjeld sover ungene over hos besteforeldre seks-åtte netter i året, men sjeldent alle tre på en gang. Nå synes jeg jo heldigvis det er hyggelig å være sammen med bare mannen også, da, jeg synes jeg er heldig når vi av og til får til det!

Sist redigert av Matilda : 10-03-16 kl 20:11.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 20:09   #70
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Altså, jeg synes jo det er enda hyggeligere å være med mannen enn å være helt aleine, men vi har ikke flust med barnevakter, så det er veldig sjelden. Ikke er det veldig naturlig for ham å dra bort med ungene uten meg heller, i hvert fall ikke når de er så små. Så for å få aleinetid må jeg egentlig stikke av selv, og det gjør jeg jo av og til. Jeg har nok mye større aleinetid-behov enn mannen min, da.

Gammel 10-03-16, 20:37   #71
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der gjorde jeg for litt siden. Jeg gjorde absolutt ingenting. For sikkerhets skyld ble jeg syk da jeg hadde alenehelg, men jeg fikk sett masse håndball i hallen, masse skjit på Netflix (binger The Fosters, mener jeg), spiste litt mat og litt digg og sov.

Gammel 10-03-16, 20:46   #72
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nokså introvert, sosial riktignok men jeg trenger en del alenetid. Hadde jeg hatt en mann hadde jeg selvsagt likt å ha tid sammen med ham uten barn, med hadde fortsatt trengt tid for meg selv.
Men vi er jo alle forskjellige på det området.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 20:47   #73
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og man kan ikke finne noen å sosialisere med? Det ville jeg nemlig forsøkt.
Ellers sovet, trent, gått på cafe, spilt musikk. Hvis jobbing er uaktuelt.

Gammel 10-03-16, 20:50   #74
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Og man kan ikke finne noen å sosialisere med? Det ville jeg nemlig forsøkt.
Ellers sovet, trent, gått på cafe, spilt musikk. Hvis jobbing er uaktuelt.

Klart det.
Det var ikke snakk om å være dønn alene i et helt døgn. Jeg prøver å være litt sosial på mine fridager.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 08:54   #75
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg gjør det nok i større grad enn mannen, men det er kun for egen velværes skyld. Ikke hele huset heller, men det er deilig å sette seg ned i en ryddig og nyvasket stue/kjøkken.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 09:29   #76
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg bodde sammen med en partner, sørget vi for at det var ryddig og rent før en av oss dro vekk. Nettopp for at den som var igjen hjemme skulle kunne nyte tiden.

Gammel 11-03-16, 17:13   #77
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg vet ikke hvor uvanlig det er, men det skjer aldri her i hjemmet. Jeg har verken et døgn for meg selv hjemme eller borte. Jeg drar en del på overnatting alene med barna, men det gjør jeg jo gjerne når mannen er på jobb i en annen by. Mest av alt hadde vi kanskje hatt behov for et døgn, eller i alle fall noen timer, alene vi to sammen.

Gammel 11-03-16, 17:41   #78
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig sjelden hjemme alene i et helt døgn. Mannen min er forholdsvis sjelden borte uten at jeg er med, og de få gangene det skjer, tar han ikke med seg Poden. Den eneste gangen jeg kan komme på at de to har reist bort sammen uten meg var en begravelse til en av mannens slektninger, og det er kanskje fem år siden nå.

Jeg har reist bort alene og dermed vært alene der, men hjemme alene - i mer enn noen timer - er jeg så å si aldri.

Jeg liker godt å være alene hjemme, men savner det ikke akkurat. Føler ikke at hverken mann eller barn er så påtrengende eller krevende at de legger særlig demper på det jeg har lyst til å bruke tiden på, enten det skulle være rydding, trening, sofasløving eller å være sammen med venner. Vanligvis sitter de i grunnen på hvert sitt rom med hver sin PC, så jeg må hente dem hvis jeg ikke vil være alene.

Gammel 11-03-16, 17:59   #79
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg gjør i grunnen nøyaktig det samme når jeg er alene hjemme som når kiden er hjemme. Men det er likevel en veldig digg følelse å være helt alene. Men det handler vel mest om at jeg slipper å legge unge, slipper å servere fornuftig middag, slipper å hjelpe til med å rydde lego osv. Og jeg slipper å være tilgjengelig til enhver tid. Det siste er det eneste jeg synes er "vanskelig" med å være bare én voksen i familien.

Gammel 11-03-16, 18:20   #80
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde sovet, spilt Sing! på telefonen med mannens headset, glodd på tv, brodert litt, og hatt minst mulig planer.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.