|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?
Jeg kan jo ikke sende de vekk, når mannen ikke vil sendes noe som helst sted.
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vil og vil |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?Av ren nysgjerrighet: dere som rydder/vasker når dere er alene hjemme, gjør mannen deres det samme?
![]() |
![]() |
#64 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?Det skjer praktisk talt aldri her heller. Forrige gang var for cirka et år siden. Da spiste jeg et gedigent pastamåltid om kvelden, løp maraton om formiddagen, og drakk øl alene på sofaen i lykkerus til poden kom hjem utpå kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
Mannen min gjør definitivt det samme! Han vasker hus, støvsuger og vasker gulv. Helst alene.
![]() |
#66 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?Jeg synes igrunn ikke det høres annet enn litt kjedelig ut å være helt alene hjemme et helt døgn, jeg. Jeg trives med folk rundt meg, og om ungene skal vekk vil jeg helst ha igjen mannen så vi kan ha det hyggelig.
![]() |
#67 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Jeg er helt enig med deg. Jeg drar bort både med venninner, innimellom mine foreldre, alene med mannen og med barna. Mens mannen kun drar bort med oss. Han trives hjemme og med familien, og savner oss når vi er vekk. Jeg savner aldri noen, selv om jeg er mer borte, hehe. Jeg er skikkelig misunnelig på ham som har 1-2 uker helt alene totalt i løpet av et år. Han på sin side skulle ønske vi alltid var sammen alle mann.
![]() |
#68 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?Er det SÅ uvanlig å ha et døgn alene? Jeg har det ikke ofte, jeg heller, men det skjer jo.
![]() |
#69 |
Dig for victory!
|
Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 10-03-16 kl 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?Altså, jeg synes jo det er enda hyggeligere å være med mannen enn å være helt aleine, men vi har ikke flust med barnevakter, så det er veldig sjelden. Ikke er det veldig naturlig for ham å dra bort med ungene uten meg heller, i hvert fall ikke når de er så små. Så for å få aleinetid må jeg egentlig stikke av selv, og det gjør jeg jo av og til. Jeg har nok mye større aleinetid-behov enn mannen min, da.
![]() |
#71 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?Det der gjorde jeg for litt siden. Jeg gjorde absolutt ingenting. For sikkerhets skyld ble jeg syk da jeg hadde alenehelg, men jeg fikk sett masse håndball i hallen, masse skjit på Netflix (binger The Fosters, mener jeg), spiste litt mat og litt digg og sov.
![]() |
#72 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?Jeg er nokså introvert, sosial riktignok men jeg trenger en del alenetid. Hadde jeg hatt en mann hadde jeg selvsagt likt å ha tid sammen med ham uten barn, med hadde fortsatt trengt tid for meg selv.
![]() |
#73 |
maler
|
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?Og man kan ikke finne noen å sosialisere med? Det ville jeg nemlig forsøkt.
![]() |
#74 |
finner ut av mye
|
Klart det.
![]() |
#75 |
|
Jeg gjør det nok i større grad enn mannen, men det er kun for egen velværes skyld. Ikke hele huset heller, men det er deilig å sette seg ned i en ryddig og nyvasket stue/kjøkken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?Da jeg bodde sammen med en partner, sørget vi for at det var ryddig og rent før en av oss dro vekk. Nettopp for at den som var igjen hjemme skulle kunne nyte tiden.
![]() |
![]() |
#77 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet ikke hvor uvanlig det er, men det skjer aldri her i hjemmet. Jeg har verken et døgn for meg selv hjemme eller borte. Jeg drar en del på overnatting alene med barna, men det gjør jeg jo gjerne når mannen er på jobb i en annen by. Mest av alt hadde vi kanskje hatt behov for et døgn, eller i alle fall noen timer, alene vi to sammen.
![]() |
#78 |
flisespikker
|
Jeg er veldig sjelden hjemme alene i et helt døgn. Mannen min er forholdsvis sjelden borte uten at jeg er med, og de få gangene det skjer, tar han ikke med seg Poden. Den eneste gangen jeg kan komme på at de to har reist bort sammen uten meg var en begravelse til en av mannens slektninger, og det er kanskje fem år siden nå.
![]() |
#79 |
|
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?Jeg gjør i grunnen nøyaktig det samme når jeg er alene hjemme som når kiden er hjemme. Men det er likevel en veldig digg følelse å være helt alene. Men det handler vel mest om at jeg slipper å legge unge, slipper å servere fornuftig middag, slipper å hjelpe til med å rydde lego osv. Og jeg slipper å være tilgjengelig til enhver tid. Det siste er det eneste jeg synes er "vanskelig" med å være bare én voksen i familien.
![]() |
![]() |
#80 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?Jeg hadde sovet, spilt Sing! på telefonen med mannens headset, glodd på tv, brodert litt, og hatt minst mulig planer.
![]() |
![]() |
|
|