Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 23:39   #261
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Du kan godt gjette hvor jeg kommer i fra, og oversette disse orda.

Hæffer Hvorfor det
Gæranes lett Kjempe lett
Hæssen Hvordan
Hærte Har du...
Skær
Gær kute
klaka kaku Har hørt kaku før (lage kake??)
Tæppate dæra
Smær Smør

Hvor du kommer fra har ikke jeg peiling på (akkurat dialektkjenneksap, eller mangem på det gjorde at jeg måtte opp i norsk muntlig siste året på videregående)

Gammel 09-10-06, 23:39   #262
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vil bare slenge meg på bølgen her og ta avstand fra å bruke skjellsord mot andre brukere. Både når Skremmern gjør det først og når Elin gjør det for å la henne smake egen medisin.

Det er langt over grensen for hvilken tone jeg vil ha her inne, og hvis det er sånn at det er oss brukerne som til enhver tid skal sette standarden for hva vi syns er akseptabelt så vil jeg si fra høyt og tydelig at jeg vil at standarden skal være høyere enn som så.

Det er heller ikke videre sympatisk å være sur og grinete og tverr mot alle andre, og så frese som en hoggorm dersom noen gud forby skulle være like skarp tilbake.

Jada, du må gjerne arrestere meg, men om du har fulgt med litt på hva slags ord jeg tar i min munn til vanlig for å beskrive noen, så ville du oppdaget at jeg ALDRI kaller noen for mindre intelligent, dum, lite opplyst (den er lite brukt her på forumet i forhold til på NM), nek, kjerring, idiot eller andre ufine beskrivelser på folk jeg diskuterer eller er uenig med.

DERFOR; for en gangs skyld (måtte det bli siste!!) tok jeg igjen med Skremmern for at hun kanskje skulle kunne se hvor utrolig stygt og dumt det ser ut når man legger seg på et slikt lavt nivå kommunikasjonsmessig.

Lite hyggelig tone javel, men jeg har da sett minst like hyggelig tone i andre innlegg på annet forum av FLERE av brukerne her inne FLERE ganger før uten at det har blitt reagert hverken i øst eller vest.

MEN jeg tar det du skriver til etteretning jeg. Ydmyk som jeg er.

Gammel 09-10-06, 23:40   #263
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Hæffer
Gæranes lett
Hæssen
Hærte
Skær
Gær kute
klaka kaku
Tæppate dæra
Smær

Jeg veit, jeg veit.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 23:41   #264
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

:shock:

Kjenner du folk som GJØR det??

det gjør jeg.
Og hender jeg gjør det samme ovenfor gubben om vi ser ei skrekkugle på tv.
Bruker vist ordet skrekkugle også jeg når jeg tenker meg om.
Burugle blir også flittig brukt.

Gammel 09-10-06, 23:42   #265
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Lite hyggelig tone javel, men jeg har da sett minst like hyggelig tone i andre innlegg på annet forum av FLERE av brukerne her inne FLERE ganger før uten at det har blitt reagert hverken i øst eller vest.

Kan vi holde "annet forum" utenfor diskusjonen, kanskje? Det blir ikke så veldig konstruktivt å trekke inn det. Mange av brukerne her har dessuten aldri vært på "annet forum". (I hvert fall ikke det samme forumet.)

Gammel 09-10-06, 23:44   #266
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kan vi holde "annet forum" utenfor diskusjonen, kanskje? Det blir ikke så veldig konstruktivt å trekke inn det. Mange av brukerne her har dessuten aldri vært på "annet forum". (I hvert fall ikke det samme forumet.)

"Annet forum"? For et merkelig navn!

Gammel 09-10-06, 23:44   #267
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hæffer: Hvorfor
Gæranes lett: Kjempe-lett
Hæssen: Hvordan
Hærte: Hvor
Skær: Skal
Gær kute: kute betyr løpe, men gær kute????
klaka kaku: frossent brød???
Tæppate dæra: Lukk igjen døra
Smær

: Smør

Er du fra Solør? Åsnes?

Gammel 09-10-06, 23:45   #268
hadi
Fullverdig medlem

hadi har et hav av muligheter foran seg
Standard

En sørlending prøver seg ...

Hæffer hvorfor
Gæranes lett veldig lett/enkelt
Hæssen hvordan
Hærte orket
Skær skal
Gær kute feil ettellerannet
klaka kaku frossent brød
Tæppate dæra ???
Smær enten smyger eller smør

Hvor du kommer fra, aner jeg ikke, men da jeg forsøkte meg på disse ordene, tenkte jeg på ei jeg bodde på hybelhus med for ca 12 år siden. Hun var fra Rendalen.

OK? Noen poeng? Alt feil?

hadi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 23:46   #269
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Åh, herremin... Nå tar det av her!
Se på flere av innleggene på dette forumet da! Flere tråder som først startet på NM og nå her. Skal vi fjerne alle de også da? Bør vel egentlig det ettersom du mener dette er et helt nytt forum.

Gammel 09-10-06, 23:47   #270
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Hun må være fra Nord-Odal.
(er fortsatt talentløs på dialekter, men ikke stokk dum av den grunn....tror jeg)

Gammel 09-10-06, 23:48   #271
Klatremus
Aktiv

Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hæffer
Gæranes lett
Hæssen
Hærte
Skær
Gær kute
klaka kaku
Tæppate dæra - ta igjen døra?
Smær

Kommer du fra Nordmære(Nordmøre), grensen mot Trøndelag et sted?

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 23:49   #272
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Klatremus, her.

Kommer du fra Nordmære(Nordmøre), grensen mot Trøndelag et sted?

Mamma er fra Nordmøre og hu prater IKKE sånn.

Gammel 09-10-06, 23:49   #273
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se på flere av innleggene på dette forumet da! Flere tråder som først startet på NM og nå her. Skal vi fjerne alle de også da? Bør vel egentlig det ettersom du mener dette er et helt nytt forum.

Ja! Sensur! Sensur!

Gammel 09-10-06, 23:51   #274
Klatremus
Aktiv

Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Mamma er fra Nordmøre og hu prater IKKE sånn.

Hehe, enda godt at jeg aldri kom opp i dialekter på skolen.

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 23:51   #275
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg blir oppfattet som litt rar, noe jeg faktisk er. Er faktisk mye rarere i virkeligheten, men har lært meg å skjule det.

*som den fredsmegler jeg er prøver jeg desperat å få denne tråden tilbake på rett spor*

Gammel 09-10-06, 23:52   #276
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skjønner jeg ikke hva du snakker om. Jeg har ikke sagt noe om å fjerne sitater fra NM eller at det skal være forbudt å referere til ting som har blitt sagt der. Jeg har bare sagt at det ikke er noe poeng i å argumentere ut fra hvordan ting blir/ble gjort på NM, slik jeg oppfattet at du gjorde ("jeg har da sett minst like hyggelig tone i andre innlegg på annet forum av FLERE av brukerne her inne FLERE ganger før uten at det har blitt reagert"). Særlig ettersom det er ganske klart at admin på dette forumet ønsker en annen linje og en annen politikk enn NM-admin.

Og selvsagt mener jeg dette er et helt nytt forum. Det er jo det.

Gammel 09-10-06, 23:58   #277
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av hadi, her.

OK? Noen poeng? Alt feil?

har svart deg og de andre som har gjettet i en prikk.

Gammel 10-10-06, 00:11   #278
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Da venter jeg bare på fasiten jeg og litt dialektplasseringsopplysningshjelp.

Gammel 10-10-06, 00:19   #279
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Da venter jeg bare på fasiten jeg og litt dialektplasseringsopplysningshjelp.

Har sent deg en pm med svar.

Gammel 10-10-06, 02:03   #280
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Mor til 4 kommer fra Finnskogen.

Emneord
klassiker, krangling, språk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.