|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Alder - Spectre, James BondDet er en problemstilling til her som går litt forbi det med kinofilm og aldersgrenser. Skolen bør oppmuntre til å respektere egne og andres grenser, ikke å pushe dem for å tilfredsstille de tøffeste og mest eventyrlystne for å få være med.
|
|
|
#22 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alder - Spectre, James BondEnig. Burde ikke vært noe tema i det hele tatt.
|
|
|
|
#23 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Alder - Spectre, James BondJeg synes ikke dette er innafor som skolevisning med femteklassinger.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Alder - Spectre, James Bond
Nei, absolutt ikke, så jeg hadde tatt det opp.
|
|
|
#25 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Alder - Spectre, James BondDette er ikke ok. Jeg ble faktisk overrasket da jeg så denne Bond filmen hadde fått 12 årsgrense. Mener de foregående har hatt 15 år pga vold (som absolutt har vært riktig). |
|
|
|
|
|
#26 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Alder - Spectre, James BondE-post ble sendt til læreren i går kveld, og den ble tydeligvis videresendt til assistenten umiddelbart. For jeg fikk svar fra henne innen det var gått en halvtime. De har bestemt seg for at de ikke skal se Spectre, men det er ikke endelig besluttet hvilken film de skal se. Men den kommer til å være en film samtlige er gamle nok til å se.
|
|
|
|
#27 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Alder - Spectre, James BondSå bra at det ordnet seg. Jeg tror ikke alle er så nøye med aldersgrenser, men jeg syns at spesielt i skole og barnehage så skal man være det.
|
|
|
|
#28 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Alder - Spectre, James BondDe hadde ikke kommet inn heller. 9-11 åringer kan bare gå i følge med foresatte (vel?)
|
|
|
#29 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Skolen tolket reglene slik at det hadde vært greit hvis de gikk med noen voksne. Men det ville vært ganske mange barn pr voksen.
|
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Det er bare foresatte som kan ta med barn under aldersgrensen, hvis man skal stole på Medietilsynet (og jeg stoler mer på dem enn på en tilfeldig skole i denne sammenhengen). Det er jo rimelig, for det er foresatte som skal gjøre den vurderingen, ikke en tilfeldig voksen som ikke kjenner barnet.
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Alder - Spectre, James BondJeg er helt enig med medietilsynet i den vurderingen. Vi har tatt med barna på filmer som de ikke er gamle nok til å se alene, men da er vi tilstede. Det innebærer at vi kan diskutere oss gjennom ting i etterkant, hvis det trengs.
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Alder - Spectre, James BondSå bra at det ordner seg!
|
|
|
#33 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alder - Spectre, James BondSå bra at det ordnet seg. Med tortur- og sexscener kan jeg ikke skjønner at den har 12-årsgrense engang. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bedreviter
|
Sv: Alder - Spectre, James BondMin 13-åring kunne ikke sett denne filmen, og jeg hadde ikke tillatt skolen å ta henne med på noen som helst slags film som hun ikke var i aldersgruppen for. Godt at skolen snudde greit i denne saken. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Alder - Spectre, James BondEnda godt de har tatt til fornuft. Som du selv sier, Tjorven, ikke usannsynlig at også andre har reagert. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Sv: Alder - Spectre, James BondBra de snudde! Jeg syns ikke denne var så ille, sammenliknet med de foregående James Bond-filmene med Daniel Craig, men det er et antall ekle scener som absolutt ikke passer seg for tiåringer, og det er en historikk som jeg tror vil gå over hodet på de fleste. Den fordrer egentlig også at du har sett de fleste James Bond-filmene med Craig.
|
|
|
#37 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Alder - Spectre, James BondSå godt at de snudde i denne saken.
|
|
|
#38 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Alder - Spectre, James BondGodt å høre at de snudde. Her hadde det heller ikke vært aktuelt. Jenta mi, som er like gammel som di, hadde i beste fall hatt lite utbytte av filmen. I verste fall hadde hun slitt med inntrykkene i ettertid. Hun har i grunnen ikke begynt å se "voksenfilmer" enda, og har heller ikke hatt interesse av det. Kun helt urealistiske eventyrfilmer, som Hobbiten, StarWars, Pirates of the Caribbean o.l., og ellers mest barnefilmer. Når hun først skal introduseres til filmer med litt mer realistisk vold og sex, og forholdsvis innviklede plot og dialoger, så foretrekker jeg at det er sammen med oss, og ikke med assistenter fra skolen, sammen med en drøss med andre barn fra klassen og trinnene over henne.
|
|
|
#39 |
|
Jo flere jo bedre...
Enig i det. Vi hadde det som prinsipp selv da jeg jobbet på vgs. Skulle vi se film som hygge/avkobling, valgte vi noe hyggelig eller noe morsomt. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Tja...
Sv: Alder - Spectre, James BondDet er ikke så lett å stå imot når man blir eldre heller. Særlig ikke om man er gutt.
|
|
![]() |
|
|