|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?
Taco har vært populært i de barnehagene jeg har jobbet også, men jeg syns liksom ikke det høres så lett å spise det sittende på gulvet. Hadde det vært sånn det skulle vært her så hadde jeg servert burgere eller pizza/pizzasnurrer.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Pizzasnurrer er stor suksess i våre barneselskap i alle fall, særlig i skolegutten sin klasse. Det hadde egentlig holdt med mye gele og pizzaboller, noen unger spiser nesten bare gele, andre spiser nesten bare pizzaboller, noen spiser litt av hvert og et par stykker smaker på kaken...
![]() |
#43 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Vi hadde taco i fjor i bursdagen deres, men da var det bare 10 barn....nå er det minst 17. (Mulig det "bare" blir 16.) Det fungerte veldig bra, lite søl! Men med flere 3-åringer er det lettere med pizzasnurrer. Men hvordan er det, er ferdig pizzadeig uten melk? Eller må jeg til å bake?
![]() |
#45 |
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Uten melk ja. Alle jeg sjekket innholdslista på var uten melk. Av sånne ferdige pizzabunner som er klare til steking (Men så tar det sånn max ti minutter å lage da, inkl å hente frem ingredisensene. Gitt at du ikke må vaske opp mikseren eller noe sånn. (Men det må du jo etterpå da) Det er jo bare å slenge mel (Jeg tar glatt lit finmalt sammaltmel oppi også) og gjær og olje og vann og evt krydder i mikseren la det surre rundt og ha i nok mel til passe, og kjevle. Mine pizzadeiger, til snurrer eller pizza, hever aldri lenger enn det tar meg å lage fyllet, og det er lenge nok for godt resultat)
![]() |
#46 |
lettere utlada
|
Jeg har en oppskrift på pizzadeig som smaker godt, men den er så "tykk" om du forstår. Vanskelig å få tynne leiver av den... Men så er den halvgrov, og det hadde vært en fordel. hmmmmm what to do.
![]() |
#48 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Good! Da er det mitt prosjekt i kveld! (Og hvordan lager jeg snurrer som ikke ser ut som om de har vært med i en eller annen dommedagsfilm?!)
![]() |
#49 |
finner ut av mye
|
Lag en ekstra elastisk deig kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
lettere utlada
|
Jeg vil ha MINST mulig arbeid....
![]() |
#51 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Jeg prøver nå på å finne ut hvordan jeg skal få plass til bort i mot 18 småtasser i stua/spisestua... Jeg har vært inne på tanken om å ta ut spisebord og sitte på gulvet...sette bord sammen til langbord (men jeg har for lite bord OG stoler
![]() |
#52 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Ikke bruk for tyntflytende fyll og prøv å rulle litt stramt sammen.
![]() |
#53 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Da vi hadde 22 barn hjemme i bursdag for halvannet år siden dro jeg inn både hagebord og -stoler, og et barnebord med benker som vi hadde ute, brukte salongbordet (med diverse småstoler som ungene hadde på rommene sine) og selvsagt hele spsiebordet, i lang lang rekke. Det gikk akkurat.
![]() |
#54 |
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Om du har muffinsbrett, så kan de stekes oppi der, du får ikke så mange om gangen da kanskje, men de holder seg sånn mer eller mindre oppreist...
![]() |
#55 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Jeg ville sittet på gulvet og spist, jeg. Vet de gjorde det i en bursdag eldste var i for at alle skulle få komme. Det gikk så fint, så.
![]() |
#56 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Jeg tror vi ar funnet ut at Lille*My sin versjon er god.
![]() |
#57 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Det kommer til å gå så fint så |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Lykke til!
![]() |
#59 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Det gikk over all forventning!! Jeg lagde pizzasnurrer, med kyllingkjøttdeig noen uten ost til melkeallergikeren og noen med bare ost til den som spiser halal. De fikk kanelboller og kake etterpå (melkefri kake til allergikeren).
![]() |
#60 |
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Herlig og sikkert godt at det nå er overstått.
![]() |
|
|