Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva serverer man til 18 småtasser?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-16, 10:38   #41
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ser at når de blir litt eldre skolebarn blir taco mer og mer vanlig, men det blir det fort mye søl av.

Taco har vært populært i de barnehagene jeg har jobbet også, men jeg syns liksom ikke det høres så lett å spise det sittende på gulvet. Hadde det vært sånn det skulle vært her så hadde jeg servert burgere eller pizza/pizzasnurrer.

Gammel 24-01-16, 15:45   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Pizzasnurrer er stor suksess i våre barneselskap i alle fall, særlig i skolegutten sin klasse. Det hadde egentlig holdt med mye gele og pizzaboller, noen unger spiser nesten bare gele, andre spiser nesten bare pizzaboller, noen spiser litt av hvert og et par stykker smaker på kaken...

Gammel 24-01-16, 15:46   #43
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde taco i fjor i bursdagen deres, men da var det bare 10 barn....nå er det minst 17. (Mulig det "bare" blir 16.) Det fungerte veldig bra, lite søl! Men med flere 3-åringer er det lettere med pizzasnurrer. Men hvordan er det, er ferdig pizzadeig uten melk? Eller må jeg til å bake?

Gammel 24-01-16, 15:49   #44
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Internettet sier at de er uten melk.

Gammel 24-01-16, 15:52   #45
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Uten melk ja. Alle jeg sjekket innholdslista på var uten melk. Av sånne ferdige pizzabunner som er klare til steking (Men så tar det sånn max ti minutter å lage da, inkl å hente frem ingredisensene. Gitt at du ikke må vaske opp mikseren eller noe sånn. (Men det må du jo etterpå da) Det er jo bare å slenge mel (Jeg tar glatt lit finmalt sammaltmel oppi også) og gjær og olje og vann og evt krydder i mikseren la det surre rundt og ha i nok mel til passe, og kjevle. Mine pizzadeiger, til snurrer eller pizza, hever aldri lenger enn det tar meg å lage fyllet, og det er lenge nok for godt resultat)

Gammel 25-01-16, 13:27   #46
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Uten melk ja. Alle jeg sjekket innholdslista på var uten melk. Av sånne ferdige pizzabunner som er klare til steking (Men så tar det sånn max ti minutter å lage da, inkl å hente frem ingredisensene. Gitt at du ikke må vaske opp mikseren eller noe sånn. (Men det må du jo etterpå da) Det er jo bare å slenge mel (Jeg tar glatt lit finmalt sammaltmel oppi også) og gjær og olje og vann og evt krydder i mikseren la det surre rundt og ha i nok mel til passe, og kjevle. Mine pizzadeiger, til snurrer eller pizza, hever aldri lenger enn det tar meg å lage fyllet, og det er lenge nok for godt resultat)

Jeg har en oppskrift på pizzadeig som smaker godt, men den er så "tykk" om du forstår. Vanskelig å få tynne leiver av den... Men så er den halvgrov, og det hadde vært en fordel. hmmmmm what to do.
Men uansett, hvis jeg lager pizzasnurrene i dag, steker jeg dem og SÅ fryser dem? Eller fryser jeg dem ustekte?

Gammel 25-01-16, 13:42   #47
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Steke, fryse. Poenget er jo at det bare å ta dem opp, og evt lunke på dem den dagen bursdagen er.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 13:58   #48
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Good! Da er det mitt prosjekt i kveld! (Og hvordan lager jeg snurrer som ikke ser ut som om de har vært med i en eller annen dommedagsfilm?!)

Gammel 25-01-16, 14:10   #49
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Good! Da er det mitt prosjekt i kveld! (Og hvordan lager jeg snurrer som ikke ser ut som om de har vært med i en eller annen dommedagsfilm?!)

Lag en ekstra elastisk deig kanskje?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 14:13   #50
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Lag en ekstra elastisk deig kanskje?

Jeg vil ha MINST mulig arbeid....

Gammel 25-01-16, 14:15   #51
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Jeg prøver nå på å finne ut hvordan jeg skal få plass til bort i mot 18 småtasser i stua/spisestua... Jeg har vært inne på tanken om å ta ut spisebord og sitte på gulvet...sette bord sammen til langbord (men jeg har for lite bord OG stoler ) og lage forskjellige bord (samme problem med stoler.....)
Ikke lett detta!!

Gammel 25-01-16, 14:17   #52
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ikke bruk for tyntflytende fyll og prøv å rulle litt stramt sammen.

Gammel 25-01-16, 14:21   #53
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg prøver nå på å finne ut hvordan jeg skal få plass til bort i mot 18 småtasser i stua/spisestua... Jeg har vært inne på tanken om å ta ut spisebord og sitte på gulvet...sette bord sammen til langbord (men jeg har for lite bord OG stoler ) og lage forskjellige bord (samme problem med stoler.....)
Ikke lett detta!!

Da vi hadde 22 barn hjemme i bursdag for halvannet år siden dro jeg inn både hagebord og -stoler, og et barnebord med benker som vi hadde ute, brukte salongbordet (med diverse småstoler som ungene hadde på rommene sine) og selvsagt hele spsiebordet, i lang lang rekke. Det gikk akkurat.

Gammel 25-01-16, 17:56   #54
Malama

Malama sin avatar

Standard

Om du har muffinsbrett, så kan de stekes oppi der, du får ikke så mange om gangen da kanskje, men de holder seg sånn mer eller mindre oppreist...

Ellers pleier jeg å gå for "rulle stramt" og "de som ser mest ut om et takras spiser vi selv" , jeg lager bevisst for mange (men aldri så mange for mange som jeg skulle ønske) og fryser. Varmer i mikro etterhvert som serveringsfatene tømmer, på den måten har jeg resten frossen til matpakker etc

Jeg smører på "smooth" pizzasaus, sånn uten klumper, fra peppes etc, evt er stavmisker fint, også strør jeg over kjøttdeig eller skinke og ost. Det er "tørrere" enn å lage et tomatsausfyll, og mindre som glir utover

Gammel 25-01-16, 17:58   #55
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville sittet på gulvet og spist, jeg. Vet de gjorde det i en bursdag eldste var i for at alle skulle få komme. Det gikk så fint, så.

Gammel 25-01-16, 19:00   #56
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Jeg tror vi ar funnet ut at Lille*My sin versjon er god.
Vi henter inn hagebordet (et ganske stort trebord), tar inn 8 hagestoler (6 plast + 2 stål/metall), setter det og spisebordet på rekke, setter rundt alle hagetolene + kjøkken- og spisestuestoler og pianokrakk og bruker salongdelen til de voksne + usikre små. Da blir det strålende, håper jeg.
Etterpå får vi flytte litt unna bord og stoler, å de kan leke litt i spisestua.

Jeg kjenner at jeg gruer meg litt.
Men det positive er at jeg kjenner dem godt alle ungene. (Og på fredag starter jeg i vikarjobb hos dem. )

Gammel 25-01-16, 21:12   #57
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer til å gå så fint så !

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-16, 11:11   #58
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Lykke til!

Gammel 27-01-16, 16:06   #59
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Det gikk over all forventning!! Jeg lagde pizzasnurrer, med kyllingkjøttdeig noen uten ost til melkeallergikeren og noen med bare ost til den som spiser halal. De fikk kanelboller og kake etterpå (melkefri kake til allergikeren).
Vi hadde 15 unger og var 5 voksne. Det gikk helt utmerket. Ungene var supergreie og så høflige, og alle hadde deg kjempekjekt. Og jeg slukna på sofaen en time etter at de var gått.

Gammel 27-01-16, 17:40   #60
millact

Standard

Herlig og sikkert godt at det nå er overstått.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.