|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens beste hvitløkspressedings
Denne har vi også. Veldig bra. Jeg har også en annen fæncypresse, nemlig denne:
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 07-01-16 kl 10:12. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
awesom
|
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsSkulle hatt en ny jeg og, men siden jeg er litt snikgnien så kommer jeg sikkert ikke til å bytte ut den irriterende IKEA-driten jeg har.
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsVi har Zyliss(?) hvitløkspresse og er veldig fornøyd med den. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsJeg anbefaler noe helt annet, nemlig rivjern fra Microplane med hvitløksholder. Den er helt suveren, og funker også til andre ting. Microplan er virkelig rivjernenes Rolls Royce. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsAller beste vi har hatt er en dings som nå dessverre etter mange år er ødelagt og som jeg ikke har funnet noe sted. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Glamorøs
|
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsjeg har allerede en microplane, litt større for parmesan og slikt, og det er virkelig fantastisk. Men jeg er veldig usikker på om jeg ønsker det til hvitløk. Jeg ser for meg at det er knølete og tar tid å putte det inni den holderen og raspe (lenger tid enn stapp-skvis), plutselig finner jeg den ikke, også velger jeg å bruke den uten og vips så var det ikke bare revet hvitløk, men også revne fingertupper. For den er skarp!
|
|
|
#47 |
|
Populærkulturjunkie
|
Ikke hvis du rasper rett vei vet du |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsIngen skal si at jeg ikke går grundig til verks i researcharbeidet i allefall, men å faktisk velge noe er noe helt annet (tror dere for eksempel at jeg har greid å skaffe meg en ny termokopp? Neida)
|
|
|
#49 |
|
Permakulturell
|
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsHva med en morter - da får du i alle fall mos?
|
|
|
#50 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsJeg har en mosedings i glass som lager mos/paste av hvitløk, ingefær, chili osv. Den er billig og lett å rengjøre (vaskes i maskin). Jeg kjøpte den på Enklere Liv. Den ligner på denne: |
|
|
|
|
|
#51 |
|
finner ut av mye
|
Hah! Den ser ut som den greia eksen brukte når han skulle rulle seg en joint ...
|
|
|
#54 |
|
Glamorøs
|
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsNei, det ble Good grips. Angrer litt. Jeg syns lite blir most, og den dingsen som stikker ut restene er såpass grunn at jeg allikevel må pille og få hvitløk under neglene.
|
|
|
#55 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsJeg kan ikke hjelpe deg med hvitløkspresse da jeg bruker en helt ordinær billig en, men jeg kan gi deg et tips for å slippe å pille hvitløksgugge ut av pressen. Slå med en oppvaskbørste mot hullene mens du holder pressen under rennende vann, børstehårene er såpass stive og lange at hvitløksguggen dyttes helt ut lett som en plett.
|
|
|
#56 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsJeg HATER hvitløkspresse, bruker bare microplane-grater og har aldri syntes det var noe pes. Hvitløken blir like presset som i en presse, men man slipper rensehelvete etterpå. Love it! Bruker den til ingefær og.
|
|
|
#57 |
|
Glamorøs
|
Well, Good for you.
|
|
|
#58 |
|
Permakulturell
|
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsHva med denne? Jeg har hatt en lignende, og da bare vender du om på den, så dytter piggene ut restene. Jeg vet ikke noe om kvaliteten til akkurat denne, da.
|
|
|
#59 |
|
Permakulturell
|
Sv: Verdens beste hvitløkspressedingsOisann, stort bilde ...
|
|
|
#60 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
HATER faktisk.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-11-16 kl 20:16. |