|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Har du kunstig juletre? | |||
Ja, og det er jeg veldig fornøyd med! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
87 | 46,03% |
Ja, men det er bare fordi vi må - jeg liker det ikke |
13 | 6,88% |
Nei, men jeg vurderer å kjøpe det |
25 | 13,23% |
Nei, og det vil jeg heller aldri ha |
62 | 32,80% |
Har verken ekte eller kunstig juletre |
2 | 1,06% |
Deltakere: 189. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi vurderer hvert år om vi skal kjøpe et kunstig, men de vi liker koster en god del, og så syns vi det er koselig å holde på tradisjonen vi har laget med at vi drar ut og hogger treet selv så det blir nok ikke med det første. Har ingen vi kjenner med juletreallergi - da hadde vi nok revurdert det enda sterkere alt etter hvor mye denne personen skulle være hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Litt som Odelia; jeg sliter med å finne kunstige jeg liker, og jeg synes 6-7000 for et halvfint juletre er kjempedyrt. : scrooge:
![]() |
#83 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Ser at jeg svarte da pollen kom: Nei, men jeg vurderer å kjøpe det. Sist redigert av -ea- : 22-12-15 kl 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi kjøper edelgran hvært år, og det koster 600-700kr. Siste årene har kvaliteten på trærne også gått mye ned. Tydeligvis lenge siden felling, og trærne drysser mye fra første dag. Så dette blir siste året med ekte tre.
![]() |
#85 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi betalte kun 400 kr for edelgran. Selvhogget riktignok, men de kappet til treet for oss og bød endog på både ridetur, pepperkaker og gløgg. Kjøper vi på juletremarkedsplasser må vi fort oppi 750 kr, men ute på juletregårdene, om dere har en slik i nærheten, får man de altså langt rimeligere (og sølete sko på toppen om du også bor et sted som kniper på kuldegradene). |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunstig juletre?De siste årene har vi hatt kunstig juletre pga allergi hos barna. Synes det er er fint, men kjøpte et av god kvalitet
![]() |
#87 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Kjøpt av god kvalitet i år - 5000,- - dessverre.... Men nå går det an å puste i stua for de i familien som sliter med det så da må jeg bøye meg for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Jeg tror det er dette vi har: |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi kjøpte kunstig for fire år siden og har ikke angret. Gjorde det fordi vi måtte, og jeg likte det ikke da, men nå elsker jeg det. Og i romjulen når jeg kan gå forbi treet uten å høre et ras av nåler som faller bak meg.
![]() |
#91 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi har hatt fake i 9 år. Det ble kjøpt på Clas Ohlson til 600 kr, og ser overraskende bra ut til den prisen. Ungene klager ikke og det kan fint ligge pakker under det treet og! 👍🏻😊
![]() |
#92 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi hadde nå de fire siste julene, men i år blir det ekte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Jeg ville også helt klart hatt ekte, hvis ikke sønnen min var så allergisk. Når vi først måtte gå over til plast, er jeg glad for at vi kjøpte ett som jeg syns er fint og som ser ganske ekte ut. Vi hadde gjester i fjor som ikke så at det var kunstig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Har du kunstig juletre?
Samme her, kjøpte et flott et på Hageland i november da de hadde tilbud. Det er satt opp i dag for første gang. Vi er enige om at det omtrent ser ekte ut, så vi er fornøyde. Lett å sette sammen var det også. Normal pris var rundt 3600,- men jeg fikk det til 25% rabatt.
![]() |
#95 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Jeg kunne nok tenkt meg kunstig men har så begrensa lagringsplass så da utgår det.
![]() |
#96 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi kjøper edelgran hvert år. Jeg har alltid syntes at kunstige trær ser så plæstic ut at det har vært helt uaktuelt, men i år har jeg for første gang tenkt tanken om at det kanskje ikke er så dumt likevel. Og at en del kunstige trær er riktig så fine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi kjøpte et billig plastikk for to år siden. Vi skulle leie en leilighet på fjellet og ville ha et tre. Vi kjøpte det på Åhlens tror jeg, og selv om man ser at det er uekte så liker jeg fargen på det. Vi brukte det i en annen leilighet på fjellet i fjor, og bruker det nå for tredje år på rad. Nå i år var det mest for å teste hvordan valpen reagerte på tre. Vi gadd ikke bruke masse penger på et ekte tre hvis valpen ikke klarte å oppføre seg. Det går over all forventning, så det er ikke sikkert det blir uekte neste år. Men vi er som sagt fornøyd med billigplastikken vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Har du kunstig juletre?
Har dere prøvd helt vanlig gran? Moren min reagerer på alt mulig: edelgran, spesielt fjelledelgran, os fra stearinlys pluss en masse annet. I år ga hun den helt vanlige granen en sjanse, og foreløpig har hun ikke reagert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Ja, vi har hatt det også, ikke merket noen forskjell. I dag har vi vært på middag hos svigermor som har vanlig gran, og ungen ble trøtt, rød i øynene og rød på huden over øyet. Jeg vet jo ikke sikkert om det var på grunn av treet, men tiden med levende trær i stua et nok uansett over for vår del. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|