Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-15, 08:26   #641
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Men ble blandingen noengang sirupsaktig??
Får se hvordan de blir i kveld, det er såpass fort gjort at jeg har god tid til en ny runde om de ikke skulle bli vellykkede!

Nei, den gjorde ikke det. Det var derfor jeg kokte lenge og vel den ene gangen. Jeg ser ingen forskjell etter ett, fem eller ti minutter, men koker etter oppskriften og resulatet blir bra.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 08:29   #642
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, den gjorde ikke det. Det var derfor jeg kokte lenge og vel den ene gangen. Jeg ser ingen forskjell etter ett, fem eller ti minutter, men koker etter oppskriften og resulatet blir bra.

Ok, da gjør jeg det neste gang, takk for tips!

Gammel 15-12-15, 10:47   #643
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da var juleavslutnignsfrokost nr 1 av 2 gjennomført, en koselig seanse som varte litt lenger enn planlagt, da klassens opptreden ble noe forsinket og kaotisk pga manglende musikklærer og kordirigent. De to tilstedeværende lærerne klarte da til slutt å hale det i land, og den ekstremt sjarmerende banden med 5.-klassinger gjennomførte sangnumrene med glans, og jeg kom meg på jobb, om enn noe sent. I morgen er det tilsvarende arrangement for 3.-klassingene, og der er jeg trinnkontakt og må møte opp tidligere for å gjøre klart, og være igjen og rydde etterpå.

Avslutning for fotballen til guttungen i går, judoen til tvillingsøstra i dag, og turninga til storesøstra i morgen. Torsdag har vi bestilt vasking av hus (sweet lord, for en luksus!), så innen da må hele huset være ryddet. Men SÅ blir det litt pusterom, slik at vi får handlet de siste gavene, bakt litt til oss selv (ikke til alle mulige arrangement), hentet juletre og gjort disse koselige tingene. Førjulstiden er hyggelig, men jammen er det hektisk også, med alt som skal avvikles før skolen tar ferie.

Sist redigert av My : 15-12-15 kl 10:59.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 22:07   #644
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De blir visst ikke kvitt omgangssyke i barnehagen så nå er faktisk julefrokosten avlyst - de er redde for at folk skal nyse på maten på bordet....Jeg kjenner at jeg sliter litt med å forstå den der for det er kun adgang for barna som allerede spiser frokost i barnehagen uansett pluss de foreldrene som ellers leverer i barnehagen(altså, begge foreldrene er velkommen men ikke alle som kan det)...Men, men. Jeg hangler for tiden men med annet enn omgangssyke så da er jeg vel egentlig nesten glad til.

Har fått handlet og pakket inn resten av julepresangene idag. Bare strømpefyll og andre småting igjen å kjøpe. Ungene hadde forresten julebord i barnehagen idag, rakk å kjøpe penklær til gutten igår(rød bukse, rød tversoversløyfte og svart starwarsskjorte, alt fra hm)og Snuppa fikk brukt det hun skulle brukt på juleavslutningen. Juleklærne forøvrig er i boks og i morgen kommer det forhåpentligvis noe julesnop/julekaker i boks også; Skal bake med en venninne og mine/hennes barn, vi sikter på fire sorter så får vi se hva tålmodighet og tid strekker til. Har satt deig til å lage sitronkjeks, gøy å ha noe for ungene å stikke ut men ingen ville ha pepperkaker(det baker vi hjemme) og jeg orker ikke kakemenn, det blir bare ikke spist. Ellers har jeg kommet frem til at i år blir det en del julesms-er julaften, muligens med bilde, rekker ikke og klarer ikke å få nesa nok over vann til særlig med julekort.

De bountykulene har jeg også lagd to år på rad men jeg kan ikke huske hvordan konsistens ble ved koking. Fulgte oppskriften iallfall. Supersaftige og deilige, vi dyppet i smelt melkesjokoladeknapper.

Gammel 15-12-15, 22:10   #645
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Så utrolig kjedelig Acino.

Lillebror og lillesøster var på barnehagegudstjeneste i dag og kom hjem og sang i vei alt de hadde sunget. Lillebror var litt søt da han sang Luciasangen "Svart senker natten seg, i stall og stuing..."

Juletre er innkjøpt og står ute og venter på lille julaften. Det er helt usannsynlig at det blir hvit snø i år og det er forsåvidt helt greit. (Aner ikke hvordan jeg kan være nordlending jeg som ikke liker snø. )

Gammel 15-12-15, 22:30   #646
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da har julestemningen kommet hit også!
Var så heldig å jobbe kveldsskift denne uken som jentungen hadde juleverksted på skolen. Så nå har jeg kost meg 2 dager med 2klasse. Bakt julekaker, laget julepynt og støpt lys. Veldig morsomt å kunne bli med på slikt

Gammel 16-12-15, 20:39   #647
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Danseforestilling nummer to var skikkelig flott, fra noen alldeles deilige femåringer som akkurat har begynt på barnedans til 16-18-åringene på moderne dans som var "sprelledamer". De var så flinke!

I morgen skal jeg ha bakedag og få unna masse.

Gammel 16-12-15, 21:09   #648
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nok en gave i boks og en hentet på posten.

Gammel 16-12-15, 21:15   #649
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Nå er alle gaver i boks bortsett fra den vanskeligste- til mannen

Gammel 16-12-15, 21:21   #650
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Alle gaver i boks! Og så må jeg og mannen finne ut om vi skal kjøpe til hverandre da, i så fall har jeg en igjen, men den har jeg god tid til å fikse. Rakk sendefristen på pakker også, så puster betydelig lettere nå. Ja, bortsett fra at jeg er tungpustet og hoster opp lungene mine, da.

Gammel 16-12-15, 21:26   #651
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

God bedring Ingling.

Gammel 16-12-15, 21:35   #652
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg som omtrent var ferdig med alt før 1.12 (det var målet) mangler enda to gaver. Men kjenner jeg ikke stresser med det, rekker det, må bare finne ut hva jeg skal kjøpe. Tatt meg et par dager fri og får plutselig tid.

Gammel 16-12-15, 21:44   #653
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ferdig med gaver, bortsett fra et par som må hentes på posten.

Nå har jeg så klart fått sykt barn i hus, men satser på at vi kommer i mål uansett. Jeg har begynt å skrive på handlelisten til jul og det er planen å få kjøpt juletre og vært innom polet til helgen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 21:47   #654
millact

millact sin avatar

Standard

Her er også planen å handle mat, gå på polet, få unna siste gavene og vaske på fridagene mine. Da gjør det ikke noe om jeg må jobbe lille julaften.

Gammel 16-12-15, 22:17   #655
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er juleavslutningsfrokost nr 2 gjennomført i dag, og siste aktivitetsjuleavslutning, som i kveld var på turninga til eldste. Og etter jobb fikk jeg som snarest kjøpt inn noe småtteri som ungene kan gi i vennejulegaver, det dukker alltid opp noen i siste liten, og da er det kjekt å ha noe liggende som man kan gi tilbake (Top Model glitterpenner til jenter, og noen morsomme små "zipit" pengepunger til gutter). Jeg jobber med saken å få huset ferdigryddet til rundvask i morgen. En liten pustepause nå, før jeg tar fatt på det siste: yttergangen og badet. Så blir det en tur på Bondens marked i lunsjen i morgen, tenker jeg, for å kjøpe litt flere delikatesser, som kjøttpålegg, røykelaks, sild, lefse m.m.

Gammel 16-12-15, 22:25   #656
millact

millact sin avatar

Standard

Det som gjenstår nå er å bestemme hvor vi skal feire og med hvem........dere husker vel tråden min om hvordan man bestemme seg for hvor og med hvem man skal feire? Vel, jeg tok mot til meg og ringte nå i kveld til min far og tok en prat ang julaften og sa hvordan vi ønsker det i så fall vi feirer med dem, at det må bli på barnas premisser, tidligere middag osv. Vel, vi måtte vel kunne klare å finne et kompromiss, kunne diskutere det hos dem i løpet av helgen. Jaja, vi er like langt føler jeg, men jeg prøver i alle fall. Hadde forventet at han sa at "klart, det er en selvfølge" men nei. Jeg tror ikke det er han det står på for å si det slik. Lar han ta diskusjonen med henne i kveld/i morgen før jeg ringer i morgen kveld. Kan ikke vente til helgen. Det angår andre også, jeg vil ha klarhet i det, hva vi kan forvente og om vi ikke skal feire med dem så skal vi feire med andre som også trenger å få beskjed. Jeg synes ikke jeg ber om for mye her. Barna har mest lyst å være hjemme, så dette er noe jeg i så fall gjør for min far, ikke for oss.

Gammel 16-12-15, 23:23   #657
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner deg godt millact. Jeg hadde syntes det var vanskelig å skulle feire hos noen som bare var opptatt av egne ønsker og totalt ignorerte barna. Klart at man har sine tradisjoner og juleønsker, men voksne mennesker må da virkelig være i stand til å spise middag litt tidligere og sørge for at barna får tid til å åpne gaver, leke og ha det gøy på julaften.

Gammel 16-12-15, 23:32   #658
millact

millact sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg skjønner deg godt millact. Jeg hadde syntes det var vanskelig å skulle feire hos noen som bare var opptatt av egne ønsker og totalt ignorerte barna. Klart at man har sine tradisjoner og juleønsker, men voksne mennesker må da virkelig være i stand til å spise middag litt tidligere og sørge for at barna får tid til å åpne gaver, leke og ha det gøy på julaften.

Gammel 16-12-15, 23:49   #659
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Da var sandkakene i boks og alle, så nær som fem, julekort ferdige. Nå tar jeg kvelden.

Gammel 17-12-15, 07:14   #660
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Kalendere og julekort kommer i posten i går, de som skal sendes ble skrevet på i går, så jeg må kjøpe frimerker og sende de i posten i lunsjen.

Kjente at minsten var veldig varm i natt og tempmåling i dag viste en temp på 38,5, så han er hjemme fra barnehagen i dag. Sambo skulle egentlig ta siste innspurt med å hjelpe moren sin med leiligheten (oppussing) i dag, nå er han hjemme med sykt barn og påstår at jeg må være hjemme i kveld så han får reist dit... Hadde store planer om å få handlet de siste julegavene på nattåpent på senteret her i kveld, men nå ser det ut som om det går i vasken...

Det hadde vært så deilig å vært ferdig med des siste gavene nå, slik at jeg kunne konsentrere meg om det som står igjen hjemme, men det ser ut som om jeg må ha det hengende over meg en stund til... På søndag skal vi ha barneselskap for 5-åringen (leid barnehagen), så det er litt som må handles og forberedes der også!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.