|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#641 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2015
Nei, den gjorde ikke det. Det var derfor jeg kokte lenge og vel den ene gangen. Jeg ser ingen forskjell etter ett, fem eller ti minutter, men koker etter oppskriften og resulatet blir bra.
![]() |
#642 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok, da gjør jeg det neste gang, takk for tips!
![]() |
#643 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2015Da var juleavslutnignsfrokost nr 1 av 2 gjennomført, en koselig seanse som varte litt lenger enn planlagt, da klassens opptreden ble noe forsinket og kaotisk pga manglende musikklærer og kordirigent.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-12-15 kl 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Juletråden 2015De blir visst ikke kvitt omgangssyke i barnehagen så nå er faktisk julefrokosten avlyst - de er redde for at folk skal nyse på maten på bordet....Jeg kjenner at jeg sliter litt med å forstå den der for det er kun adgang for barna som allerede spiser frokost i barnehagen uansett pluss de foreldrene som ellers leverer i barnehagen(altså, begge foreldrene er velkommen men ikke alle som kan det)...Men, men. Jeg hangler for tiden men med annet enn omgangssyke så da er jeg vel egentlig nesten glad til.
![]() |
#645 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2015Så utrolig kjedelig Acino.
![]() |
#646 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Juletråden 2015Da har julestemningen kommet hit også!
![]() |
#647 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2015Danseforestilling nummer to var skikkelig flott, fra noen alldeles deilige femåringer som akkurat har begynt på barnedans til 16-18-åringene på moderne dans som var "sprelledamer". De var så flinke!
![]() |
#648 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2015Nok en gave i boks og en hentet på posten.
![]() |
#649 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2015Nå er alle gaver i boks bortsett fra den vanskeligste- til mannen
![]() |
#650 |
|
![]() Sv: Juletråden 2015Alle gaver i boks! Og så må jeg og mannen finne ut om vi skal kjøpe til hverandre da, i så fall har jeg en igjen, men den har jeg god tid til å fikse. Rakk sendefristen på pakker også, så puster betydelig lettere nå.
![]() |
#651 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2015God bedring Ingling.
![]() |
#652 |
![]() Sv: Juletråden 2015Jeg som omtrent var ferdig med alt før 1.12 (det var målet) mangler enda to gaver. Men kjenner jeg ikke stresser med det, rekker det, må bare finne ut hva jeg skal kjøpe. Tatt meg et par dager fri og får plutselig tid.
![]() |
#653 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Juletråden 2015Jeg er ferdig med gaver, bortsett fra et par som må hentes på posten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
![]() Sv: Juletråden 2015Her er også planen å handle mat, gå på polet, få unna siste gavene og vaske på fridagene mine. Da gjør det ikke noe om jeg må jobbe lille julaften.
![]() |
#655 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2015Her er juleavslutningsfrokost nr 2 gjennomført i dag, og siste aktivitetsjuleavslutning, som i kveld var på turninga til eldste. Og etter jobb fikk jeg som snarest kjøpt inn noe småtteri som ungene kan gi i vennejulegaver, det dukker alltid opp noen i siste liten, og da er det kjekt å ha noe liggende som man kan gi tilbake (Top Model glitterpenner til jenter, og noen morsomme små "zipit" pengepunger til gutter). Jeg jobber med saken å få huset ferdigryddet til rundvask i morgen. En liten pustepause nå, før jeg tar fatt på det siste: yttergangen og badet. Så blir det en tur på Bondens marked i lunsjen i morgen, tenker jeg, for å kjøpe litt flere delikatesser, som kjøttpålegg, røykelaks, sild, lefse m.m.
![]() |
#656 |
![]() Sv: Juletråden 2015Det som gjenstår nå er å bestemme hvor vi skal feire og med hvem........dere husker vel tråden min om hvordan man bestemme seg for hvor og med hvem man skal feire? Vel, jeg tok mot til meg og ringte nå i kveld til min far og tok en prat ang julaften og sa hvordan vi ønsker det i så fall vi feirer med dem, at det må bli på barnas premisser, tidligere middag osv. Vel, vi måtte vel kunne klare å finne et kompromiss, kunne diskutere det hos dem i løpet av helgen. Jaja, vi er like langt føler jeg, men jeg prøver i alle fall. Hadde forventet at han sa at "klart, det er en selvfølge" men nei. Jeg tror ikke det er han det står på for å si det slik. Lar han ta diskusjonen med henne i kveld/i morgen før jeg ringer i morgen kveld. Kan ikke vente til helgen. Det angår andre også, jeg vil ha klarhet i det, hva vi kan forvente og om vi ikke skal feire med dem så skal vi feire med andre som også trenger å få beskjed. Jeg synes ikke jeg ber om for mye her. Barna har mest lyst å være hjemme, så dette er noe jeg i så fall gjør for min far, ikke for oss.
![]() |
#657 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2015Jeg skjønner deg godt millact. Jeg hadde syntes det var vanskelig å skulle feire hos noen som bare var opptatt av egne ønsker og totalt ignorerte barna. Klart at man har sine tradisjoner og juleønsker, men voksne mennesker må da virkelig være i stand til å spise middag litt tidligere og sørge for at barna får tid til å åpne gaver, leke og ha det gøy på julaften.
![]() |
#658 |
![]() |
#659 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2015Da var sandkakene i boks og alle, så nær som fem, julekort ferdige. Nå tar jeg kvelden.
![]() |
#660 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2015Kalendere og julekort kommer i posten i går, de som skal sendes ble skrevet på i går, så jeg må kjøpe frimerker og sende de i posten i lunsjen.
![]() |
|
|